Web Analytics Made Easy - Statcounter

شناسه ملی تمامی کانون‌های سردفتران و دفتریاران سراسر کشور از سوی پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی سازمان ثبت صادر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان ثبت اسناد و املاک، مدیرکل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اعلام این خبر گفت: این اقدام با همکاری مؤثر کانون سردفتران و دفتریاران مرکز و با کسب اقلام اطلاعاتی لازم از کانون‌های استانی در مدت زمانی کوتاه به انجام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره مأموریت این پایگاه به عنوان مرجع اصلی احراز هویت اشخاص حقوقی افزود: پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی سازمان ثبت، مرجع تضمین کننده اصالت اشخاص حقوقی به صورت کاملاً قابل اتکا و قابل اعتماد در معاملات و تبادلات تجاری و غیرتجاری است و مأموریت دارد تا اطلاعات اشخاص حقوقی را طی تمامی مراحل چرخه عمرشان از ثبت، تغییرات، ادغام، تفکیک، انتقال و انحلال ثبت و نگهداری نموده و دسترسی ذینفعان و بهره برداران را بر اساس موازین قانونی به اطلاعات به روز، قابل استناد و معتبر تمامی اشخاص حقوقی ثبت شده در جمهوری اسلامی ایران فراهم کند.

ادب ادامه داد: اهمیت این بخش بویژه در توسعه دولت الکترونیک به قدری است که به عنوان یکی از رئوس برنامه های تحولی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نظر گرفته شده و این سازمان سعی نموده علی‌رغم محدودیت منابع، به دلیل نقش حائز اهمیت هویت استناد پذیر اشخاص حقوقی با پیش بینی ساختار اولیه و تامین سایر زیرساختها، نسبت به ساماندهی این مهم در یک نظام جامع کارآمد برای ایجاد هویت استنادپذیر اشخاص حقوقی جهت ارائه انواع خدمات به سایر نظام‌های اصلی کشور از جمله نظام‌های پولی، بانکی، مالیاتی، بازار سرمایه و سایر عرصه‌ها گردد.

مدیرکل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی افزود: به موجب برنامه های سال جاری و در راستای هوشمندسازی ارائه خدمات در سازمان ثبت، مقرر شده کلیه اقدامات و فرآیندهای این بخش به صورت الکترونیکی انجام و برای تمامی اشخاص حقوقی پرونده جامع الکترونیک هویتی تشکیل گردد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: قوه قوه قضائیه قوه قضاییه پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی سازمان ثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۵۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: مساجد بدون جوانان و نوجوانان و بدون هیئت امنا و کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی هشتم اردیبهشت ماه، در جلسه قرارگاه استانی مساجد استان لرستان، که با حضور اعضای ستاد برگزار شد، اظهار کرد: ما هر آنچه که داریم از وجود پر خیر و برکت مساجد است، ما باید بتوانیم خدمات مسجد را خوب جلوه دهیم و به مردم خدمت‌رسانی کنیم.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی یک سری تشکیلات مانند پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد، در کنار احداث و توسعه مساجد تشکیل شد که بسیار ضروری است و باعث شده به غیر از شرکت در نماز جماعت، جوانان و نوجوانان به واسطه برنامه‌های متنوع به مسجد سوق پیدا کنند.

شاهرخی بیان کرد: مساجد بدون جوانان و نوجوانان و بدون هیئت امنا و کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد، در سال‌های اخیر با توجه به نیاز مردم و حضور مستمر روحانیان و بسیجیان در محلات، تشکلاتی همچون ستاد تسهیلگری تشکیل شد که توفیقات خوبی در این راستا نصیب شده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: مجموعه امور مساجد استان نیز با صبر و حوصله اقدامات خوبی انجام داده، برنامه‌ها و مصوبات ارزشمندی را در راستای توانمندسازی ارکان مسجد عملیاتی کرده که تشکیل این ستاد و کارگروه دنباله همین موضوع است.

وی تأکید کرد: قرارگاه‌های مساجد باید باعث شود که روز به روز شاهد تغییر و تحول در سطح محلات و جامعه باشیم و انتظار است که با برگزاری چنین جلساتی، ظرفیت‌های استان در جهت رونق امور مساجد ارزیابی و آن‌ها را به کار بگیریم.

شاهرخی افزود: ما جوانان و نوجوانانی داریم که از بابت انقلابی‌گری و عقیدتی و کار جهادی از نسل گذشته اگر جلوتر نباشند عقب‌تر نیستند، در اختیار قرار دادن خدمات آموزشی، پژوهشی، تفریحی و سرگرمی از سوی سازمان‌ها، نهادها و ادارات مختلف به جد باید پیگیری شود، از آنجایی که این قشر از جامعه منبعی برای درآمد ندارند و مشتاقانه برای اوقات فراغت و کارهای فرهنگی مساجد مراجعه می‌کنند، باید این خدمات در اختیار آنان قرار بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری میز تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا در سراسر کشور
  • پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • طنین شعار «مرگ بر اسراییل» در سراسر جهان
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • صدور کیفرخواست برای باند جعل اسناد سازمان یافته املاک در قم
  • حضور ۲۵۰ جت نیمه سبک آموزشی در ایران/ هیچ جت شخصی مالکیت فردی ندارد
  • شرایط لیگ‌های والیبال کانون‌های رده سنی دختر کشور اعلام شد
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد