Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس طرح های فعالیت سازمان های مردم نهاد و قانع کننده نبودن پاسخ های وزرا را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی در نشست امروز(سه شنبه 4 خرداد ماه) بررسی طرح ناظر بر تاسیس و فعالیت های سازمان های مردم نهاد را در دستور کار  داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح برای همسازی بستر لازم جهت مشارکت مردم در گروه های اجتماعی، در توسعه پایدار کشور، گروه های  غیر انتفاعی، عام المنفع و دوستانه در نظر گرفته شده است. تا به حال قانونی ناظر بر فعالیت سازمان های مردم نهاد نبوده است، این طرح تمام تلاش خود را کرد تا چگونگی فعالیت این سازمان ها در بخش های مختلف سطح کشور، تعیین مرزهای هویتی سازمان که غیر دولتی و غیر سیاسی است و معقوله تجهیز و منابع مالی این نهادهای مردم نهاد، ابهاماتی که روابطی بین این سازمان با جوامع سازمان ملل و فقدان تضمین شفافیت و پاسخگویی این سازمان ها به گروه های ذی نفعشان و همین طور به رسمیت شناخته شدن نقش سازمان های مردم نهاد تصمیم گیری و تصمیم سازی را تحت پوشش قرار دهد و بتوانیم همین که نوع و شیوه فعالیت سازمان های مردم نهاد و نظارت بر کیفیت کارکردی و عملکردی و پاسخگویی خود سازمان های مردم نهاد را داشته باشیم.

 

بنابراین گزارش، محتوای این طرح در کمیسیون مصوب شد. این طرح نیاز و ضرورت قانون نسبت به فعالیت سازمان های مردم نهاد را می رساند، روش ها، شیوه ها، نوع فعالیت هایشان و اینکه باید ساختار سازمانمند و با ضوابط مشخصی داشته باشند مورد تاکید قرار گرفت و تصویب شد. بررسی این طرح در کمیسیون به اتمام رسید و برای بررسی در صحن علنی مجلس به هیات رئیسه ارسال می شود البته قرار شد در کمیته مربوطه بررسی نهایی انجام و ایرادات احتمالی بر طرف کند تا در صحن علنی موردی نداشته باشد.

 

طرح نحوه مواجهه با قانع کننده نبودن پاسخ وزیر نیز در کمیسیون امور داخلی کشور مطرح و پیرامون آن مباحثی بیان شد. در واقع این طرح توجه لازم وزرا به حق قانونی مطرح در قانون اساسی در خصوص سوال نمایندگان و با توجه به ضرورت اعمال هر چه سریع تر آن در راستای به توجه به مطالبات و رفع مشکلات به حق و قانونی مردم را دنبال می کند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس مجلس فعالیت سازمان های مردم نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۶۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مجید الهی راد گفت: : ۴۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد در حوزه صنایع دستی از جمله بافت فرش فعالیت دارند .
وی همچنین با بیان اینکه خرید به قیمت روز از مددجویان خریداری می شود، .افزود: ۷۰ بافنده فرش زیر پوشش این نهاد حمایتی بیمه هستند.
به گفنه الهی راد درآمد ناخالص حاصل از هر مترمربع فرش برای بافندگان بین ۳ تا 5 میلیون تومان است.
رئیس اتاق بازرگانی بجنورد در آماری اعلام کرد: در خراسان شمالی ۲۶ هزار بافنده فرش فعالیت دارند که به‌نوعی سه درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند.
از این تعداد بافنده پنج هزار بافنده فرش ترکمن هستند.

دیگر خبرها

  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری در کمیسیون اصل۹۰
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • ببینید | دیدار چهره به چهره وزرا با مردم
  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی