Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد راستینه نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره اعلام اسامی نهایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان اظهار داشت: نتایجی که شورای نگهبان بعد از بررسی‌های مفصل و کارشناسی درباره تأیید و احراز صلاحیت‌های نامزدهای ریاست جمهوری انجام داد امروز اعلام شد و موجی از شادی را بین مردم عزیز به دلیل دقت ‌نظر شورای نگهبان در اجرای مُرّ قانون و اعمال دقیق نکات کارشناسی در احراز صلاحیت‌ها و پرهیز از جناح‌نگری و مصلحت‌اندیشی نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تماس‌های مکرر از سراسر ایران و پیام‌های تقدیر و تشکر از سوی سلایق مختلف سیاسی و گروه‌های مختلف از شورای نگهبان وجود دارد که این کار را اقدامی شجاعانه تلقی کردند.

نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وظیفه خود می‌دانم که شورای نگهبان که پناهگاه و ملجأ اسلام و قانون اساسی است و با لطف خداوند و با نظرات دقیق و کارشناسی که در طول 42 سال گذشته داشته  است تلاش کرده تا انقلاب عزیز اسلامی را در مسیر و ریل انطباق با قانون اساسی و شرع مقدس حفظ کند.

راستینه عنوان کرد: شورای نگهبان را نگهبانی مطمئن و قابل اتکای انقلاب اسلامی می‌دانیم.

وی اظهار داشت: از برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که پیش از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان انصراف دادند، تشکر می‌کنم. برخی از کاندیداها هم که احراز صلاحیت نشده و نتوانستند تأیید نهایی را از شورای نگهبان بگیرند بیانیه داده و شجاعانه این تصمیم را پذیرفته و اعلام کردند که مردم پرشور و بانشاط در میدان حاضر شده و در انتخابات شرکت کنند لذا بین چنین فردی و کسی که اعلام می‌کند اگر مرا تأیید صلاحیت نکنید در انتخابات شرکت نمی‌کنیم حتماً تفاوت وجود دارد.

نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از شخصیت‌های محترمی که بیانیه داده و نتیجه شورای نگهبان را پذیرفته است در اذهان مردم و نگاه آنان محترم شمرده خواهد شد و این اقدام شجاعانه او را باید تقدیر کرد این در حالی است که برخی افراد نظارت شخصی خود را توئیت کرده و شورای نگهبان را به عدم دقت متهم می‌کنند باید بدانند که این افراد در طول 42 سال اخیر در جایگاه‌های مختلف مورد تأیید شورای نگهبان بوده‌اند و چگونه می‌شود فردی که در مسئولیت‌های متعدد تأییدیه شورای نگهبان را گرفته و امروز هم مسئولیت جدی دارد به خودش اجازه دهد توئیت کند و نظر شخصی‌اش را بر نظر شورای نگهبان ارجح بداند. این در حالی است که شورای نگهبان براساس اجماع و رأی‌گیری نظرش را اعلام کرده است.

راستینه تأکید کرد: در طول 42 سال گذشته  در ادوار مختلف مشاهده کرده‌ایم که شورای نگهبان هیچگاه نگاه جناحی و سلیقه‌ای نداشته و همواره تلاش کرده به مُرّ قانون عمل کند البته این بار نگاهی دقیق‌تر، کارشناسی‌تر و جدی‌تری را به موضوع را بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری داشته است که همین امر موجب افزایش اعتماد مردم شده است.

وی افزود: مردم قطعاً به نگاه شورای نگهبان تبریک گفته و خواهند گفت و به این اعتماد که در فضای جامعه ایجاد شده که شورای نگهبان نگاهی دقیق دارد توجه کرده و خیال‌شان آسوده خواهد شد.

نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم از بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری می‌توانند فرد اصلح را انتخاب خواهند کرد و ان‌شاءالله سختی‌ها و مشکلاتی که در جامعه امروزمان وجود دارد با انتخاب اصلح از بین خواهد رفت.

راستینه گفت: خدا را به پاس وجود شورای نگهبان که نگهبان امینی برای انقلاب اسلامی است و در طول 42 سال از عمر انقلاب اسلامی توانسته از این نظام و  به مبانی حضرت امام خمینی (ره)  و ارزش‌های جمهوری اسلامی حفظ کند شاکر هستیم و همه ملت ایران را در برابر تمکین به قانون و حضور و مشارکت با شکوه در انتخابات ریاست جمهوری دعوت می‌کنم. لذا افرادی که نظرات شخصی در این باره دارند بهتر است این نظرات را برای خود محترم بدانند و به رأی و نظر شورای نگهبان که نتیجه نهایی اجماع شورای نگهبان بوده است احترام بگذارند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی انتخابات ریاست جمهوری شورای نگهبان شورای نگهبان طول 42 سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۶۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها نماد مردم سالاری دینی در تصمیم‌گیری‌ها هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود مسگریان صبح دوشنبه در جلسه ۲۷۹ صحن علنی با حضور فرمانده انتظامی استان، فرمانده انتظامی شهرستان و همراهان آنها که به منظور فرارسیدن نهم اردیبهشت ماه در این جلسه حضور داشتند با تبریک سالروز تشکیل شورای شهرها و روستا به اعضا، اظهار کرد: شوراها یکی از نماد مردم سالاری دینی و تجلی حضور مردم در تصمیم‌گیری‌هاست.

وی با اشاره به نهم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل شوراها طبق قانون اساسی، گفت: متناسب با نامگذاری ایام هفته شوراها برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است.

رییس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: از دوره نخست تشکیل این نهاد برگرفته از مردم تا کنون، شورای شهرها و روستاها بر عملکرد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نظارت داشته و اعضای شوراها وکیل مردم در تخصیص هزینه‌ها با توجه به اهداف و سیاست‌های تعریف شده هستند.

مسگریان با بیان اینکه شهرداری‌ها به ویژه در همدان از درآمد پایدار برخوردار نیستند، افزود: مسئولیت اعضای شورای شهر در تشخیص صرفه و صلاح شهر بوده و شهرداری نیز باید با اولویت‌بندی و هماهنگی، در تحقق بودجه به نحو احسن و بدون کمترین انحرافی تلاش کند.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه سال گذشته برخی پروژه‌ها به طور کامل اجرا نشد، تصریح کرد: اجرای پارک ۱۴ هکتاری برای استفاده مردم شمال شهر در منطقه کم برخوردار از جمله این موارد بوده که البته بخشی از اراضی در این پروژه تملک شده و به منظور تملک‌های باقی مانده و اجرای آن باید پیگیری لازم انجام شود.

ثوابی مهمتر و والاتر از خدمت به مردم نیست

سردار سلمان امیری نیز با تبریک روز شوراها گفت: این نهاد مبارک با هم‌افزایی افکار چندین منتخب مردم در اداره شهرها و روستاها، ثمرات خوب و نیکویی به ارمغان آورده است.

وی با بیان اینکه مقام و منصب اعضای شورا با انتخاب مردم به منزله توجه حضرت حق به منتخبان برای خدمتگزاری است، اظهار کرد: ثوابی مهمتر و والاتر از خدمت به مردم نیست و این فرصت باید قدر دانسته شود.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: گستردگی کار شورا و شهرداری در ارکان و لایه‌های اجتماع همراه با تعدد وظایف و خدمات است و عدم توجه به مأموریت‌ها و وظایف خطرناک است.

سردار امیری با تأکید بر اینکه بسیاری از مأموریت‌های نیروی انتظامی و شهرداری در هم تنیده است، بیان کرد: این دو نهاد در کثرت وظایف، مأموریت‌ها و مأموریت‌های مشترک با یکدیگر تشابه‌هایی دارند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح نور، یادآور شد: طرح عفاف و حجاب در جامعه با بسیاری از مأموریت‌های شهرداری نیز مطابقت دارد.

فرمانده انتظامی استان همدان خاطرنشان کرد: امنیت اساسی‌ترین و اصلی‌ترین نیاز مردم است و نیروهای پر تلاش انتظامی به منظور تأمین امنیت جامعه همواره تلاش می‌کنند.

شورای شهر یکی از اصلی‌ترین ارکان دموکراسی است

سید مسعود حسینی نیز با بیان اینکه شورای شهر یکی از اصلی‌ترین ارکان دموکراسی و نظر مردم است، ادامه داد: همدلی و همراهی در این دوره شورا موجب رقم خوردن اتفاقات خوبی در مدیریت شهری شده است.

وی با اشاره به توافقات انجام شده فی مابین شهرداری و نیروی انتظامی، اظهار کرد کرد: با همدلی و همراهی شورای شهر، مسائل چندین ساله بین این دو نهاد رفع شده و همکاری خوبی در نظم‌بخشی شهر انجام شده است.

شهردار همدان با بیان اینکه در اجرای طرح نور، شهرداری نیز با توجه به وظایف تعیین شده در تأمین وسایل نقلیه و فضاسازی همکاری لازم را با نیروی انتظامی داشته است، گفت: به منظور اجرای هر چه بهتر این طرح آمادگی لازم را داریم و با تمام ظرفیت، مراتب همکاری شهرداری با نیروی انتظامی ادامه دارد.

حسینی با تأکید بر اینکه همکاری و همدلی بین شهرداری و نیروی انتظامی وجود دارد، بیان کرد: مأموریت‌های این دو نهاد در هم تنیده است.

کد خبر 6092310

دیگر خبرها

  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • سخنگوی شورای نگهبان: مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • قانون بیمه‌ کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • ابلاغیه اجرای تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • ابلاغ تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی برای اجرا
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • شوراها نماد مردم سالاری دینی در تصمیم‌گیری‌ها هستند
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند