Web Analytics Made Easy - Statcounter

«چرا می‌‌پرم؟» با ترجمه ریحانه ظهیری جدیدترین کتاب نشر چشمه رونمایی و راهی بازار نشر شد.

به گزارش برنا؛ کتاب «چرا می‌پرم؟» نوشته «نائوکی هیگاشیدا» و ترجمه «ریحانه ظهیری» روز گذشته توسط «نشر چشمه» رونمایی و راهی بازار نشر شد.

این کتاب عنوان پرفروش‌ترین اثر «نیویورک تایمز» را به دست آورده و همچنین عنوان پرفروش‌ترین اثر «ساندی تایمز» در میان کتاب‌های جلد سخت ادبیات مبتنی بر واقعیت را کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب «چرا می‌پرم؟» روایت زندگی کودکان اُتیستیک است که تا چه حد می‌توانند با وجود تفاوت‌هایشان شگفت‌انگیز باشند. نویسنده کتاب در  پنج سالگی با بیماری اُتیسم شدید، ارتباط برقرار کردن را با استفاده از شبکه الفبای دست ساز فرا گرفت و شروع به نوشتن شعر و داستان کوتاه کرد.

ریحانه ظهیری مترجم این کتاب، متولد بهمن ماه ١٣٦٧ تهران، دانش‌آموختهء رشته پژوهشگری علوم اجتماعی است. او از سال ۲۰۰۸ در  دبی اقامت دارد و در این سال‌ها هم‌‌زمان با فعالیت‌های ادبی و سینمایی در مدارس انگلیسی زبان دبی به فعالیت در کنار بچه‌های اتیستیک مشغول بوده است.

در قسمتی از کتاب آمده:«آدم‌های معمولی فکر می‌کنند ما آنقدر به توجه و کمک دیگران نیازمندیم که نمی‌توانیم بدون حمایت مداوم‌شان زندگی کنیم، اما در حقیقت در بعضی موقعیت‌ها، ما فیلسوف‌های رواقی، قهرمانانی هستیم که در برابر ناملایمات روزگار خم به ابرو نمی‌آوریم.»

ریحانه ظهیری، اکتبر سال ۲۰۱۷ تحقیقات مستند کوتاه «پلاک ۱۳» با موضوع اختلال اُتیسم را آغاز کرد و در ادامه با نگارش هفتگی یادداشت‌های ستون «پازل آبی رنگ» در بخش اجتماعی روزنامه اعتماد به مشکلات خانواده‌‌های دارای فرزند اتیستیک و نیازهای فرزندانشان پرداخت.

 کتاب «چرا می‌پرم؟» با ۱۵۰ صفحه، ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۴۸ هزار تومان منتشر شده است. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را به صورت حضوری یا آنلاین از سایت نشر چشمه تهیه کنند.

 

«چرا می‌پرم؟» از تاریخ ۳ تا ۱۰ خرداد با ۲۵ درصد تخفیف در سایت Www.Pakatshop.com موجود است. مخاطبان همچنین می‌توانند به صورت حضوری از ۳ تا ۳۱ خرداد از ۲۰ درصد تخفیف کتاب در تمامی کتاب‌فروشی‌های نشر چشمه تهران و شهرستان‌ها استفاده کنند. مدیریت امور تبلیغات و رسانه این کتاب در ایران به عهده فرنوش آباء است.

«نائوکی هیگاشیدا» نویسنده این کتاب در سال ۱۹۹۲ در کیمیتسوی ژاپن متولد شده و در ۱۳ ‌سالگی کتاب «چرا می‌پرم؟» را نوشته و کتاب در سال ۲۰۰۷ در ژاپن انتشار پیدا کرده است. ترجمه انگلیسی آن نیز در سال ۲۰۱۳ و بعد از آن به بیش از ۳۰ زبان منتشر شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ادبیات کودکان شعر دبی مشکلات تبلیغات رسانه ایران ژاپن کتاب زبان فارسی نشر چشمه نشر چشمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۶۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، کارشناس امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: نام‌گذاری واحد‌های صنفی باید با مجوز این اداره کل و متناسب با دستورالعمل‌های تعریف شده در سامانه پاسداشت زبان فارسی باشد.
احمد مبینی افزود: صدور تأییدیه اسامی واحد‌های صنفی در حدود ۴۸ ساعت زمان می‌برد و بدین طریق است که فرد متقاضی پس از آنکه از سوی صنف مربوطه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شد، در سامانه پاسداشت زبان فارسی اسم موردنظر خود را ثبت می‌کند.
وی اضافه کرد: پس از ثبت، سامانه مذکور نام را بررسی و چنانچه با دستورالعمل‌های موجود مغایرت نداشته باشد به‌صورت آنلاین به متقاضی اعلام می‌کند.

دیگر خبرها

  • نیویورک‌تایمز: اسرائیل از موضع قبلی خود درباره توافق با حماس کوتاه آمده است
  • عقب‌نشینی اسرائیل از مطالبه اولیه خود درباره آزادی اسرا
  • رونمایی از آهنگ خلیج‌فارس به ۲ زبان فارسی و عربی در اراک
  • شکست سکوت رسانه‌های فارسی زبان در برابر اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • (ویدئو) دردسرهای فریدون زندی برای صحبت به زبان فارسی
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • ‌ کتاب «طراحی مدارهای منطقی» در جهاددانشگاهی قزوین منتشر شد
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی