Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@15:51:18 GMT

حضور یک هیأت دولتی سوریه در عربستان سعودی

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۲۶۹۸۴

حضور یک هیأت دولتی سوریه در عربستان سعودی

به گزارش ایرنا به نقل از روسیا الیوم، هیأت سوری همچنین در مراسم افتتاح دفتر منطقه خاورمیانه سازمان جهانی گردشگری و نیز در کنفرانس بهبود وضعیت گردشگری جهان که در روزهای ۲۶ و ۲۷ می ۲۰۲۱ (پنجم و ششم خرداد) در ریاض برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، هیأت سوری به دعوت وزارت گردشگری عربستان سعودی و سازمان جهانی گردشگری به ریاض سفر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌تر نیز روزنامه "الجریده" چاپ کویت مدعی شده بود که فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه به صورت مخفیانه به عربستان رفته است.

این ادعا چند روز پس از آن مطرح می‌شود که روزنامه فرامنطقه‌ای "رأی الیوم" دوشنبه شب گزارش داد: یک هیأت عربستانی با بشار اسد رییس جمهوری سوریه دیدار کرده است.

این هیأت عربستانی به ریاست "خالد الحمیدان" رییس دستگاه اطلاعات این کشور راهی دمشق شده و علاوه بر اسد با سرلشکر "علی مملوک" معاون امنیتی رییس جمهوری سوریه دیدار کرده است.

چند دیپلمات بلندپایه به رأی الیوم گفته‌اند که هیأت سعودی به سوری‌ها گفته‌اند که ریاض از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و حضور در کنفرانس آینده این اتحادیه در الجزایر  استقبال می‌کند.

رأی الیوم اعلام کرد: همچنان مشخص نیست که آیا فیصل بن فرحان آل سعود وزیر امور خارجه عربستان پس از عید  فطر راهی دمشق خواهد شد و خود سفارت سعودی را بازگشایی خواهد کرد یا این کار را به الحمیدان خواهد داد، هرچند این روزنامه پیش بینی کرد که احتمالا، شخص بن فرحان ریاست این هیأت را برعهده خواهد داشت.

عربستان از سال ۲۰۱۲ سفارت خود را در دمشق بست و روابط دیپلماتیک خود را با سوریه قطع کرده است.

برچسب‌ها سازمان جهانی گردشگری دمشق ریاض

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان جهانی گردشگری دمشق ریاض سازمان جهانی گردشگری دمشق ریاض اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۶۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم

انور ابراهیم، نخست‌وزیر مالزی، روز سه‌شنبه از کشور‌های عربی و مسلمان خواست در برقراری عدالت برای مردم فلسطین «ثابت و استوار» باقی بمانند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، انور با تاکید بر لزوم محاکمه اسرائیل به دلیل «همه جنایات مرتکب شده علیه فلسطین»، گفت: «همه طرف‌ها باید نسبت به تهاجم غیرقانونی اسرائیل و اشغال سرزمین فلسطین که عامل اصلی این درگیری طولانی‌مدت است، اعتراض کنند.»

بیانیه انور پس از دیدار وی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض صادر شد.

پیش از این، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در اظهاراتی تاکید کرد که ریاض مخالف آوارگی مردم غزه است. محمد بن سلمان تصریح کرد که عربستان تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها برای توقف تنش‌ها در غزه و جلوگیری از گسترش آن، می‌کند.

ولیعهد عربستان سعودی همچنین با تاکید براینکه ریاض قاطعانه مخالف آوارگی مردم فلسطین است، گفت که کشورش همواره در کنار مردم فلسطین برای دستیابی به حقوقشان برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه است.

با گذشت بیش از شش ماه از حمله اسرائیل به نوار غزه، بخش‌های وسیعی از غزه به ویرانه‌ای تبدیل شده بود و ۸۵ درصد از جمعیت غزه در بحبوحه محاصره فلج کننده مواد غذایی، آب سالم و دارو مجبور به آواره شدن داخلی شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در حمله رژیم صیهونیستی به سفارت ایران مجروح شد
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد