Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@13:19:53 GMT

انتقاد نماینده مجلس از قطعی برق

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۲۷۰۴۲

انتقاد نماینده مجلس از قطعی برق

 خبرگزاری فارس: محمد مهدی مفتح عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم در گفت‌وگو با برنامه سعادت آباد رادیو تهران درباره عملکرد دولت فعلی درباره اشتغال و ازدواج جوانان گفت: دولت فعلی خودش باید از کارنکردن‌هایش گزارش دهد اما اگر بخواهیم اشتغال را به درستی و خارج از شعار انجام شود باید فرصت‌های شغلی درست به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از طریق اعطاء وام و امکانات به کارآفرینان ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دولت به عنوان سیاستگذار و ریل‌گذار باید کارها را انجام دهد نه اینکه خودش واحد تولیدی ایجاد کند. دولت باید برای اینکار زمینه ساز باشد و تقاضا را مدیریت کند. دولت می‌تواند با ابزاری که در دست دارد کارها را به انجام برساند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: ما تولیدی می‌خواهیم که پایدار و با کیفیت باشد و قیمت قابل قبولی هم باشد ضمن اینکه بایداشتغال مستمر داشته باشیم. برای این کار دولت ابزارهای متعددی از جمله تسهیلات گمرگی تا اعطای وام و یارانه دارد و می‌توان به وسیله آنها به جایی رسید که تولید کننده داخلی نگران نباشد تا با ورود تولید خارجی قیمت کالای وارداتی ارزانتر از کالای تولید داخل باشد.

مفتح با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی مشکل اقتصاد ما هستند اظهار داشت: تولید کالاهای بدون کیفیت با قیمت بالا و کارگرانی که از دستمزد خود ناراضی هستند نشان دهنده شکل نامناسب اقتصاد در کشور است.

عضو کمیسیون برنامه تصریح کرد: در سال های اخیر، شعار سال به اقتصاد و تولید اختصاص داشته است. سیستم دولتی باید از تولید پشتیبانی کند و موانع را از بین ببرد.

مفتح افزود: فضای کسب و کار به عنوان یکی از مهمترین شاخصه های تولید است؛ فعال اقتصادی هیچ نقشی در فضای کسب و کار ندارد اما این فضا روی عملکرد فعال اقتصادی تاثیرگذار است.

وی با اشاره به وعده‌های کاندیداهای ریاست جمهوری اظهار داشت: متاسفانه کمتر کاندیدایی است که برنامه‌های رسیدن به اهداف خود را بیان کند. به عنوان مثال آقای روحانی وعده دادند سالی یک میلیون شغل ایجاد خواهند کرد؛ باید در همان موقع پرسیده می‌شد روش‌های رسیدن به این هدف چیست؟ از کاندیداهای این دوره باید پرسیده شود برنامه‌های آنها چگونه محقق می شود؟

نماینده مجلس یازدهم در ادامه این گفت‌وگوی رادیویی درباره قطعی برق تهران گفت: ظاهرا مصرف بیش از تولید است اما ضمن خسته نباشید به دوستان وزارت نیرو به آنها می‌گویم شما کالایی را می‌فروشید؛ برق چه از نظر انشعاب و هزینه های مصرف گران است؛ مصرف کنندگان به سه دسته تقسیم شده‌اند اما رقم‌های این مرزها چند درصد مردم را در بر می‌گیرد؛ مشخص نیست.

وی خاطرنشان کرد: هزینه برق در سبد خانوار بسیار زیاد است و توزیع نامناسبی دارد که توجه بیشتر وزارت نیرو را می‌طلبد؛ برخی می‌گویند این مشکل به دلیل وجود استخراج رمزارز است که اگر مشاهده شود برق این مراکز قطع خواهد شد؛ از طریق مصرف کنتور می‌توان مراکز استخراج خانگی را پیدا کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: قطعی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۷۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل خورگو وارد فاز اجرا شد

ایسنا/هرمزگان ظهر امروز عملیات اجرایی پروژه احداث پل روستای خورگو از توابع مرکزی بندرعباس آغاز شد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان ظهر امروز هفتم اردیبهشت با همراهی احمد مرادی، محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در روستای خورگو از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث پل این روستا را کلنگ‌زنی کرد.

استاندار هرمزگان ارائه خدمات مناسب و توسعه متوازن تمام مناطق کشور را برنامه مهم دولت برشمرد و گفت: یکی از سیاست‌های اصلی ما در حوزه محورهای مواصلاتی کاهش نقاط حادثه خیز و رفع این معضل اساسی است که برنامه ریزی برای اصلاح آن‌ها انجام گرفته و این مسیر نیز جزء برنامه‌ی اصلاحی است.

 دوستی بالندگی کشور را برکت خون شهدا دانست و افزود: مردم شهید پرور منطقه خورگو بالغ بر ۳۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند و ایمن شدن تردد مردم و تامین آرامش خاطرشان وظیفه دولت است که امروز با آغاز احداث این پل و تامین مالی که به صورت مداوم انجام می‌شود گامی درمسیر تحقق خواسته عمومی مردم برداشته شد.

وی تصریح کرد: درخصوص سایر مطالبات مردم از جمله بهسازی مسیر ۲۶ کیلومتری، پس‌ از برآورد بودجه توسط اداره کل راهداری برنامه‌ریزی لازم را خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با قدردانی از تلاش‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تعامل و همکاری خوب میان مسئولان استانی و نمایندگان استان در مجلس فرصت مغتنمی برای پیگیری و تحقق اولویت‌های استان در راستای توسعه است.  

به گزارش ایسنا، این پروژه بناست با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان در مدت زمان ۱۸ ماه احداث و به مردم تقدیم شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • محمودزاده: پرونده چای دبش لاپوشانی شد، در پرونده کاظم صدیقی هم کوتاهی شد /چرا تا قبل از عذرخواهی صدیقی ورودی به پرونده زمین خواری در ازگل نشد؟
  • محمودزاده: موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند