Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@01:36:24 GMT

ارزیابی مرگ ناشی از کووید ۱۹ با دو علامت در خانه

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۲۷۳۱۲

ارزیابی مرگ ناشی از کووید ۱۹ با دو علامت در خانه

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ساینس دیلی، مطالعه محققان دانشگاه واشنگتن بر روی ۱۰۹۵ بیمار کرونایی بستری شده در بیمارستان نشان داد که با دو علامت سلامت یعنی سرعت تنفس و اشباع اکسیژن خون، مرگ و میر بالاتر قابل پیش بینی است.

دکتر «نیل چاترجی»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «یافته ها نشان می‌دهد برای برخی از افراد مبتلا به کووید ۱۹، این دو علامت می‌تواند بیانگر مراجعه سریع به بیمارستان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

محققان در این مطالعه، ۱۰۹۵ بیمار ۱۸ سال به بالا را که به خاطر کووید ۱۹ در بیمارستان بستری شده بودند مورد بررسی قرار دادند.

محققان مشاهده کردند در مقایسه با افرادی که با میزان نرمال اکسیژن خون در بیمارستان بستری شده بودند، بیماران دارای کمبود اکسیژن در خون در زمان پذیرش ۱.۹ تا ۳.۲ بار بیشتر در معرض خطر مرگ و میر بودند.

در مقابل، سایر علائم بالینی در زمان پذیرش در بیمارستان نظیر ضربان قلب، فشارخون و دمای بدن با نرخ مرگ و میر مرتبط نبودند.

محققان توصیه می‌کنند افرادی که نتیجه آزمایش کووید ۱۹ شأن مثبت است، به ویژه افرادی که در معرض خطر بیشتر عوارض جانبی ناشی از سن بالا یا چاقی هستند، حتماً میزان اکسیژن خون زیر ۹۲٪ را کنترل کنند.

همچنین اندازه گیری ساده میزان تنفس هم خیلی مهم است. اگر در هر دقیقه ۲۳ بار نفس می‌کشید، باید با پزشک تماس بگیرید.

کد خبر 5220743

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 اکسیژن واکسن کرونا ویروس کرونا آمار کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شیوع کرونا دانشگاه علوم پزشکی تهران علیرضا زالی ستاد ملی مقابله با کرونا چاقی اهدای عضو زایمان افزایش جمعیت بیمارستان میلاد سعید نمکی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۷۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی در لنج صیادی چابهار

ایسنا/سیستان و بلوچستان سرپرست شیلات شهرستان چابهار گفت: انفجار گاز اکسیژن جوشکاری باعث آتش سوزی لنج صیادی در اسکله هفت تیر شهرستان چابهار شد.

سعیدی، در تشریح جزئیات این حادثه افزود: ظهر امروز حوالی ساعت ۱۵ بر اثر تعمیرات و جوشکاری لنج صیادی و انفجار گاز اکسیژن در شهرستان چابهار یک لنج صیادی کاملا طعمه حریق شد.

سعیدی گفت: حضور به موقع آتش نشانان شهرداری بندر چابهار و اداره کل بنادرو دریا نوردی در کمترین زمان ممکن آتش مهار و حادثه دیدگان به بیمارستان چابهار انتقال یافتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • مو روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • قلیان اکسیژن چیست و چه خطراتی می‌تواند داشته باشد؟
  • آتش‌سوزی در لنج صیادی چابهار
  • 6 علامت که می‌تواند نشان دهنده تومور مغزی باشد
  • آیا همه خون‌ها قرمز هستند؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • واکنش وزیر صمت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی در ایران