Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@02:37:37 GMT

لیست کی‌روشی اسکوچیچ برای ماموریت بزرگ!

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۲۷۵۸۳

لیست کی‌روشی اسکوچیچ برای ماموریت بزرگ!

تیم ملی فوتبال ایران با همه ستاره هایش مهیای حضور در مسابقات مقدماتی جام جهانی می شود.

به گزارش برنا؛ لیست تیم ملی برای حضور در مسابقات مقدماتی جام جهانی اعلام شد. لیستی که حرف و حدیث های زیادی پیرامون آن مطرح شده و برخی معتقدند سرمربی تیم ملی می توانست در پست های مختلف انتخاب های بهتری داشته باشد.

در واقع اسکوچیچ به نوعی اهالی فوتبال را با لیستی که اعلام کرد، شگفت زده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرمربی کروات تیم ملی، در لیست‌های قبلی خود تصمیمات غافل‌گیرکننده‌ای گرفته بود و به نظر می رسید قصد تغییر نسل در تیم ملی دارد. او از برخی لژیونرها و بازیکنان سرشناس در اردوهای قبلی دعوت نکرد و به نظر می رسید تمرکزش روی دعوت از بازیکنانی است که در لیگ می درخشند اما در لیست نهایی تقریبا همان هایی حضور دارند که در زمان کارلوس کی روش هم به تیم ملی دعوت می شدند. اسکوچیچ در لیست جدید برای اولین بار از چند لژیونر که به دلایل مختلف در اردوهای قبلی حضور نداشتند دعوت کرد تا تیم ملی با حداکثر توان خود راهی کیش و سپس بحرین شود.

پرسپولیس در این اردو با پنج نماینده رکورددار است و سپاهان، صدرنشین فعلی لیگ هم سه نماینده دارد. از تیم استقلال تنها مهدی قایدی دعوت شده است. نکته جالب در این لیست حضور پررنگ لژیونرهاست و تنها 9 بازیکن از لیگ داخلی در لیست اسکوچیچ حضور دارند.

علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده، پیام نیازمند، محمدرضا اخباری، شجاع خلیل زاده، محمد حسین کنعانی زادگان، مرتضی پورعلی گنجی، مجید حسینی، صادق محرمی، میلاد محمدی، جعفر سلمانی، دانیال اسماعیلی فر، احسان حاج صفی، احمد نوراللهی، سعید عزت اللهی، کمال کامیابی نیا، وحید امیری، علی قلی زاده، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، سردار آزمون، مهدی طارمی، کریم انصاری فرد ، کاوه رضایی و مهدی قایدی نفراتی هستند که دراگان اسکوچیچ آنها را به تیم ملی دعوت کرده است.

در ادامه خط به خط به بررسی نفرات دعوت شده می پردازیم.

دروازه بان؛ خبری از سرخابی ها نیست

درون دروازه دعوت شدن بیرانوند، نیازمند و عابدزاده تقریبا قابل پیش‌بینی بود ولی محمدرضا اخباری، دروزاه‌بان آماده تراکتور تبدیل به سورپرایز اسکوچیچ درون دروازه شد و مزد عملکرد خوبش در ماه‌های اخیر را گرفت. مهم‌ترین غایبان لیست تیم ملی در این پست رشید مظاهری و حامد لک بودند که در چند هفته اخیر نتوانستند درخشش قبل را تکرار کنند و از لیست خط خوردند. در مورد مظاهری البته شاید مصدومیتش هم دلیل دیگری برای خط خوردن باشد. حامد لک هم در بازی مقابل ذوب آهن اشتباه بدی داشت و احتمالا در تصمیم نهایی اسکوچیچ تاثیر گذاشته است. البته بیرانوند در اردوهای قبلی تیم ملی دعوت نشد و در آنتورپ هم نیمکت نشین بود اما در نهایت به تیم ملی دعوت شد.

مدافعان؛ قابل پیش بینی

شجاع خلیل زاده، محمد حسین کنعانی زادگان، مرتضی پورعلی گنجی، مجید حسینی، صادق محرمی، میلاد محمدی، جعفر سلمانی و دانیال اسماعیلی فر، مدافعانی هستند که به تیم ملی راه پیدا کرده اند. لیست مدافعان دعوت شده تقریبا قابل پیش بینی بود اما نکته جالب اینجاست که اسکوچیچ باز هم وریا غفوری و رامین رضاییان را به تیم ملی دعوت نکرد. او حتی در برنامه فوتبال برتر هم تلویحا دعوت این دو بازیکن را رد کرد و ترجیح داد برای سمت راست خط دفاعی به صادق محرمی و دانیال اسماعیلی‌فر اعتماد کند. او در سمت چپ هم میلاد محمدی و جعفر سلمانی را دعوت کرده که حضور سلمانی کمی عجیب است اما به نظر می رسد کنعانی زادگان، پورعلی گنجی، شجاع خلیل زاده و صادق محرمی بیشترین شانس را برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی را داشته باشند. در قلب خط دفاعی خبری از روزبه چشمی و عارف غلامی که پیش از این در اردوها حضور داشت نیست. مهدی تیکدری و ابوالفضل جلالی هم دو بازیکنی هستند که در اردوی قبلی حضور داشتند اما این بار خط خوردند. هم‌چنین امید نورافکن، مدافع چپ سپاهان هم می‌توانست در این لیست حاضر باشد که مصدومیت باعث شد حضور در این اردو را از دست بدهد.

هافبک؛ پر از ستاره

احسان حاج صفی، احمد نوراللهی، سعید عزت اللهی، کمال کامیابی نیا، وحید امیری، علی قلی زاده، سامان قدوس و علیرضا جهانبخش هافبک هایی هستند که به تیم ملی دعوت شده اند و تقریبا دعوت همه این نفرات قابل پیش بینی بود اما محمد نادری استقلال هم با توجه به عملکردش در دیدارهای اخیر استقلال می توانست در لیست تیم ملی حضور داشته باشد. لیست تیم ملی در خط میانی نفرات جدیدی را به خود می‌بیند که مدت‌ها بود در تیم ملی حضور نداشتند و مهم‌ترین غایبان این پست هم علی کریمی و امید ابراهیمی هستند که اولی مصدوم شد و دومی هم به تشخیص اسکوچیچ جایی در میان نفرات دعوت شده نداشت. در این پست حضور کمال کامیابی‌نیا اتفاق جدیدی بود و هافبک پرسپولیس پس از چند سال دوری بار دیگر به تیم ملی برگشت. هم‌چنین علیرضا جهانبخش و سامان قدوس که به خاطر محدودیت‌های کرونایی در اردوهای قبلی غایب بودند این بار در لیست تیم ملی حضور دارند. مهدی ترابی، ستاره این روزهای پرسپولیس هم پس از چند اردو غیبت بار دیگر در تیم ملی حضور دارد و جای هم‌تیمی‌اش یعنی سیامک نعمتی را گرفته است. سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، وحید امیری، علی قلی‌زاده و احسان حاج صفی هم نفراتی هستند که حضورشان قابل پیش‌بینی بود.فرشید اسماعیلی، ستاره استقلال در لیگ قهرمانان آسیا و سروش رفیعی هم می توانستند در تیم ملی حاضر باشد اما اسکوچیچ ترجیح داد در این اردو از آن‌ها استفاده نکند.

خط حمله بدون سورپرایز

تیم ملی در خط حمله ستارگان درخشانی دارد که تقریبا تمامی آن‌ها دعوت شده‌اند و می‌توان گفت این خط جذاب‌ترین نفرات را در خود دارد. مهدی طارمی و سردار آزمون پس از عملکرد درخشان در فوتبال اروپا در لیست نهایی حضور دارند و مهدی قایدی، ستاره آماده استقلال، کاوه رضایی و کریم انصاری‌فرد هم در کنار این نفرات دعوت شده‌اند. تیم ملی برای صعود به دور بعدی جام جهانی روی درخشش ستارگان هجومی خود حساب زیادی باز کرده و همه امیدوارند این نفرات بتوانند ایران را مقابل رقبای سرسخت به برتری برسانند.

در مجموع بررسی این لیست نشان می دهد سلیقه اسکوچیچ هم تاحدود زیادی به کارلوس کی روش سرمربی سابق ملی نزدیک است چون او هم همان نفراتی را به تیم ملی دعوت کرده که معمولا توسط کی روش دعوت می شدند. 5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تیم ملی مقدماتی جام جهانی سرمربی تیم ملی فوتبال کارلوس کی روش بحرین استقلال انصاری فرد بازی ذوب آهن قلب علی کریمی پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا فوتبال اروپا جام جهانی ایران تیم ملی فوتبال ایران دراگان اسکوچیچ قابل پیش بینی اردوهای قبلی تیم ملی دعوت تیم ملی حضور لیست تیم ملی حضور دارند صادق محرمی تیم ملی دعوت شده دعوت شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۷۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا

 روح‌الله امراللهی،سخنگوی شورای شهر قم  امروز در نشست خبری روئسای کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر قم که در آستانه روز شورا‌ها در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، در خصوص سفر اسفندماه مدیران شهری به یکی از کشور‌های اروپایی، اظهار کرد: این سفر‌ها مسبوق به سابقه بوده و حداقل در هفت سال گذشته مدیران عامل و کارشناسان قطار شهری برای بازدید از کارخانجات و بررسی و تأمین تجهیزات پروژه قطار شهری قم به کشور‌های خارجی سفر کرده‌اند.

وی تصریح کرد: به پیشنهاد شهرداری قم دو عضو شورای شهر قم به عنوان ناظر دعوت شدند و دیگر اعضای آن سفر نیز مأموریت‌های خاص خودشان را داشتند، به عنوان مثال مدیرکل حراست شهرداری به درخواست دستگاه‌های مربوطه بوده و جنبه نظارتی داشته یا معاون مالی و اقتصادی شهرداری به منظور پیگیری انعقاد قرارداد حضور داشت.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر قم افزود: در این سفر، موضوع خرید و تأمین سه دستگاه لوکوموتیو شانتر، درزین جرثقیل‌دار و خودروی امداد و نجات مورد پیگیری قرار گرفت و پیش‌پرداخت‌های اولیه خرید دو دستگاه نیز واریز شد.

امراللهی با بیان اینکه گزارش کامل این سفر در هیئت مدیره سازمان قطار شهری ارائه شده است، گفت: کارشناسان سازمان قطار شهری در سفر‌های قبلی حضور داشتند و حضور اعضای شورا نیز به عنوان ناظر در این گونه سفر‌ها مرسوم است و موضوع جدیدی نیست و همه کسانی که در این سفر حضور داشتند، در چارچوب مأموریت کاری خود دعوت شده بودند.

وی افزود: از رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر نیز برای حضور در این سفر دعوت شده بود که شاید به دلیل مسائل شخصی حضور پیدا نکردند.

شایان ذکر است محمد حسین دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم در واکنش به این بخش از اظهارات روح‌الله امراللهی عنوان کرد: بنده این دعوت را اجابت نکردم، چون به تشخیص من آن سفر اصلاً ضرورتی نداشت و ربطی هم به مسائل شخصی ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • روشی جالب برای به دام انداختن رانندگان خاطی + فیلم
  • دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی
  • اولین خرید استقلال در فصل جدید؛ ستاره بزرگ چراغ سبز نشان داد
  • واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
  • لیست تیم ملی والیبال ایران اعلام شد
  • لیست نهایی تیم ملی والیبال با دو غایب بزرگ اعلام شد
  • دعوت شش مازندرانی به اردوی تیم ملی والیبال
  • آرمان-حضرت: چه رقابت هیجان‌انگیزی! (عکس)
  • غفور، موسوی: نقطه پایان همین جاست
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع عمومی اتحادیه تکواندو آسیا