Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: یک‌ میلیون تن ظرفیت ذخیره‌سازی استاندارد در استان داریم.

حجت بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ظرفیت سیلویی استان در حال حاضر ۸۲۵ هزار تن است و ۱۲۰ هزار تن ظرفیت در دست احداث داریم.

وی تصریح کرد: یک بخش این پروژه ۳۰ درصد و بخش دیگر بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اگر این دو مرکز هم اضافه شود ما یک‌ میلیون تن ظرفیت ذخیره‌سازی استاندارد در استان داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان خاطرنشان کرد: در شهرستان رومشکان سیلو نداریم اما مابقی شهرستان‌ها دارای سیلو هستند و مشکل خاصی نداریم.

بیرانوند اضافه کرد: با توجه به اینکه رومشکان بین پلدختر و کوهدشت واقع شده و در هر دو شهرستان سیلو وجود دارد مشکل خاصی نداریم.

وی بیان کرد: میزان تولید در رومشکان ۵۰۰۰ تن است و ساخت سیلو در این شهرستان توجیه اقتصادی وجود ندارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان ادامه داد: ۲۰ سیلو و ۱۶ انبار در استان وجود دارد؛ سیلوها نه تنها پاسخگو بوده بلکه بیش از نیاز هم هست و بطور کلی در بحث ذخیره‌سازی وضعیت ایده الی داریم.

بیرانوند اظهار کرد: با حجم بالای ذخیره‌سازی مواجه هستیم؛ در حال حاضر از ظرفیت نمی‌توانیم به‌طور کامل استفاده کنیم و بخش عمده‌ای از آن خالی است. بخشی از ظرفیت سیلو هم توسط سایر دستگاه‌ها برای نگهداری نهاده دام استفاده می‌شود.

مدیرکل غله لرستان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳ کارخانه آرد با ظرفیت اسمی ۷۰۶ هزار تن در استان وجود دارد و کیفیت آرد استان مناسب است.

بیرانوند تصریح کرد: در بعضی از واحدهای آسیابانی که دستگاه‌های آن‌ها به‌روز است و از تکنولوژی روز استفاده می‌کنند صادرات آرد به خارج از استان و کشور داریم بخصوص در الیگودرز که یک واحد صادراتی آنجا داریم و یک واحد صادراتی نیز در آستانه بهره‌برداری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کارخانه آرد بیرانوند غله گندم لرستان ایسنا مدیرکل غله ذخیره سازی تن ظرفیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۷۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط برای عرضه ظرفیت‌های خراسان جنوبی در اکسپو فراهم است

مدیرکل دفتر امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: شرایط برای عرضه ظرفیت‌های این استان در اکسپو فراهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ مجتبی شریعتی‌فر، امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در خصوص حضور استان خراسان جنوبی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به خبرنگاران اظهار کرد: هدف اصلی از حضور استان در نمایشگاه اکسپو، تمرکز بر دو زنجیره ارزش زرشک و گوهرسنگ‌ها ست.

وی گفت: با عنایت به حجم ذخایر موجود، بنتونیت هم اولویت سوم خراسان‌جنوبی در زنجیره‌های ارزش، تعیین شده است.

مدیرکل سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: در جلسه شورای عالی زنجیره ارزش با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور و استانداران، سه زنجیره ارزش گوهرسنگ خراسان جنوبی، گیاهان دارویی لرستان و خرمای خوزستان ارائه می‌شود.

وی گفت: ظرفیت‌های معدنی، صنایع دستی، گردشگری و کشاورزی در پاویون خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ ارائه می‌شود.

شریعتی‌فر ادامه داد: کاشی و سرامیک، زعفران، زرشک، عناب و زغال از تولیدات استان است که در نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی متذکر شد: پاویون خراسان‌جنوبی در غرفه ۴۱ نمایشگاه بین‌المللی تهران مستقر شده است.

به گزارش ایمنا؛ این نمایشگاه از امروز شنبه هشتم اردیبهشت آغاز به کار کرده و تا چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

کد خبر 748444

دیگر خبرها

  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • بزرگداشت روز ملی ایمنی حمل و نقل در لرستان
  • بازدید مدیرکل بازرسی لرستان از میدان شهدا خرم آباد
  • شرایط برای عرضه ظرفیت‌های خراسان جنوبی در اکسپو فراهم است
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • التیماتوم ۴ ماهه شفقت برای معاونت عمرانی‌ استانداری
  • التیماتوم ۴ ماهه «شفقت» برای معاونت عمرانی‌ استانداری
  • لایروبی حوضچه‌های ذخیره آب بخش شعیبیه شوشتر