Web Analytics Made Easy - Statcounter

سریالی که بعد از مدت ها در ژانر ماورایی و با شناسایی و مقابله با عرفان‌های کاذب و جریان‌های انحرافی دینی روی آنتن شبکه یک رفت و حواشی زیادی هم در پی داشت.
محمودرضا تخشید، تهیه کننده این سریال که سوابق طولانی هم در مدیریت تلویزیونی دارد در پاسخ به جام جم آنلاین مبنی بر اینکه تصویری که از احضار روح و تجسم شیطان در سریال «احضار» نشان داده شد تا چه اندازه پایه دینی و اعتقادی داشت؟ توضیح داد: صد در صد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نه تنها علیرضا برازش به عنوان کارشناس مذهبی در ساخت این سریال یاری مان کردند بلکه به کتب علمای دینی مانند آیت الله جوادی آملی یا آیت الله سید محمدحسین طباطبایی و... هم مراجعه کردیم. بر این اساس از جز به جز آنچه در سریال به تصویر کشیدیم دفاع می کنیم. در روز عید فطر هم که تلویزیون میزبان حاج آقا محمدی برای بررسی این سریال از منظر دینی بودند به مفاهیم و مواردی اشاره کردند که در این سریال گنجانده شده بود. مانند اینکه روح احضار نمی شود مگر توسط خواص. چنانکه در روایات هم آمده ائمه به دلیل روح پاکی که داشتند قادر به انجام این کار بودند و بنابراین هر کسی نمی تواند مدعی انجام این کار شود.
   
او ادامه داد: اگر بعضی ها به غلط در این گونه مراسم شرکت می کنند و تصور دارند روح کسی را دیده اند یا اینکه جسمی روی میز حرکت می کند یا... ،توجه داشته باشند آن چه که بر فرض دیده یا حس کرده اند شیطان یا جن بوده، نه روح.
 
این تهیه کننده در پایان تصرف نیروهای شیطانی بر زندگی انسان را نادرست خطاب کرد و یادآور شد: نیروهای شیطانی از آنجا که جسمیت ندارند قادر به دخالت در نظم زندگی انسان نیستند و تنها می توانند انسان را وسوسه به انجام گناه یا افکار پلید بکند. چه بسا در پایان سریال دیدیم وقتی مینو (فالگیر) توبه کرد هر چه شیطان فریاد زد و او را وسوسه کرد روی او دیگر تاثیری نداشت و گویی اصلا صدایی نمی شنید. به این خاطر که خودش از شیطان دور شده بود و شیطان دیگر نمی توانست به او نزدیک شود. آن چه مهم است پناه بردن به خداوند تبارک و تعالی‌ است از شر شیطان. قرآن می فرماید  اگر می خواهی شیطان را خودت دور کنی ؛ «أعوذ بالله من الشیطان الرجیم (از شر شیطان به خدا پناه می برم) را بخوان و خیالت راحت باشد.
 
 ساناز قنبری / جام جم آنلاین

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: احضار علیرضا افخمی شیطان احضار روح آیت الله جوادی آملی جن روح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۷۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشکه مقدس هایی که تیرهای کمان شیطان هستند؛ خوارج امروز کیستند؟ (فیلم)


 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بوکسور آمریکایی در عربستان مسلمان شد (فیلم) جمله عجیب نلسون ماندلا در مورد فلسطین (فیلم)

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون گرگان
  • از رایگان‌سواری چه می‌دانید؟ | با هیچهایک رایگان سفر کنید!
  • علی‌اکبر طوفان‌پناه به کما رفت
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت + عکس
  • شیطان با نقاب خواستگار
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • خشکه مقدس هایی که تیرهای کمان شیطان هستند؛ خوارج امروز کیستند؟ (فیلم)
  • بازیگر قدیمی به کما رفت
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • چهره متفاوت بازیگر نقش علی در آینه عبرت بعد از ۳۵ سال