Web Analytics Made Easy - Statcounter

توفان قدرتمندی که از روز سه‌شنبه به سمت هند در حرکت است، نزدیک به دو میلیون نفر از ساکنان سواحل شرقی این کشور را مجبور به تخلیه خانه‌هایشان کرد.

این توفان یک هفته پس از آن روی خواهد داد که توفان بزرگ دیگری سواحل غربی این کشور را در هم کوبید و دست‌کم ۱۵۵ کشته برجای گذاشت.

بنا بر اعلام اداره هواشناسی هند، انتظار می‌رود که توفان «یاس» حوالی ظهر چهارشنبه به ایالت‌های بنگال غربی و ادیشا برسد و احتمالا در جریان این توفان سرعت وزش باد تا ۱۶۵ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته کارشناسان، گرم شدن آب‌های اقیانوس در پی تغییرات آب و هوایی، باعث افزایش شمار و شدت توفان‌ها در این منطقه شده است.

تخلیه دو میلیون نفری جمعیت ایالت‌های بنگال غربی و ادیشا و اسکان موقت آنها در پناهگاه‌ها در حالی انجام می‌شود که مقامات این کشور به‌شدت با بحران همه‌گیری ویروس کرونا و در کنار آن شیوع بیماری مرگبار «قارچ سیاه» نیز دست و پنجه نرم می‌کنند.

تا کنون حدود ۲۷ میلیون نفر از جمعیت ۱ میلیارد و ۳۹۰ میلیون نفری هند به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد بیش از ۳۰۷ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

مشکلات جوی دو هفته اخیر، اختلالات جدی را در کار درمان بیماران کووید-۱۹ همچنین واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا بوجود آورده و مقامات بنگال غربی می‌گویند در چنین شرایطی فراهم کردن پناهگاههایی که در آن فاصله اجتماعی میان افراد نیز رعایت شود، کار آسانی نیست.

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که برخی از مراکز واکسیناسیون در این مناطق همچنین در کلکته، مرکز این ایالت موقتا تعطیل شده‌اند و بیمارستان‌ها نیز در تلاشند که در این اوضاع، اکسیژن و داروهای مورد نیاز خود را تا جای امکان تامین کنند.

خلیج بنگال به دلایل مختلف از جمله بالا بودن دمای آب دریا، همواره از مناطقی بوده که بیش از دیگر نقاط هند دچار توفان شده و برخی از مرگبارترین توفان‌های تاریخ در آنجا روی داده است.

از جمله توفانی در سال ۱۹۷۰ میلادی که منجر به کشته شدن نیم میلیون نفر از جمعیت بنگلادش امروزی شد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: میلیون نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۸۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز پاراگلایدرها در آستانه روز ملی خلیج فارس

در آستانه روز ملی خلیج فارس جمعی از پاراگلایدرسوارهای بندرعباسی بر فراز آب های نیلگون خلیج فارس پرواز کردند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075436 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره وقوع گرد و خاک
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • صدور هشدار زرد وقوع گردوخاک در خوزستان
  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور است
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)
  • وقوع گردباد‌های قدرتمند در ایالت‌های آمریکا + فیلم
  • دیدنی های امروز؛ توفان اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین از آمریکا تا اروپا
  • پرواز پاراگلایدرها در آستانه روز ملی خلیج فارس