Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت گفت: پلیس پیشگیری به عنوان نهادی که به دنبال پیشگیری و مقابله با جرائم است در بخش‌هایی مثل معاونت اجتماعی پلیس، پلیس اطفال و دایره مشاوره و مددکاری به حوزه کودکان کار رسیدگی می‌کند. سرهنگ‌ناصری نژاد جانشین پلیس پیشگیری پایتخت در خصوص تمهیدات پلیس پیشگیری برای مقابله با افزایش روند حضور کودکان کار در فضا‌های عمومی که بر بالا رفتن حجم خشونت در جامعه اثر گذاشته به میزان گفت: این حوزه هم مانند مساله برخورد با معتادان متجاهر یک موضوع چند دستگاهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی این طور نیست که تصور شود فقط نیروی پلیس باید در این موضوع نقش داشته باشد. درواقع آن تعاملی که میان چند دستگاه مختلف اتفاق می‌افتد می‌تواند این روند را کاهش دهد و موجب پیشگیری از حضور خیابانی کودکان کار بشود.   وی ادامه داد: از این جنبه نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلفی مثل بهزیستی که در این زمینه دست اندرکار هستند. اما پلیس پیشگیری به عنوان نهادی که به دنبال پیشگیری و مقابله با جرائم است در بخش‌هایی مثل معاونت اجتماعی پلیس، پلیس اطفال و دایره مشاوره و مددکاری به این حوزه رسیدگی می‌کند. یعنی در ۸۴ کلانتری موجود در سطح تهران دوایری برای خدمت ویژه به اطفال اختصاص داده شده است. این مساله هم شامل کودکان بزه دیده می‌شود و هم کودکان بزه کار. از این جنبه هم کودکانی که دچار آسیب اجتماعی شده اند و هم کودکانی که خودشان به هر نحوی تبدیل به بزه کار شده اند از مراکز کلانتری خدمات مشاوره و مددکاری دریافت می‌کنند. عمده افرادی هم که در بحث مشاوره و مددکاری نقش دارند کارشناسان و کارشناسان مشاوره و مددکاری هستند که تحصیلات آکادمیک در این حوزه دارند و زمینه کاری آن‌ها در همین حیطه تعریف شده است.
جانشین پلیس پیشگیری پایتخت در واکنش به اینکه در رابطه با اقدام‌های عملیاتی درمورد کودکان کار و خیابان چه ماموریتی برای پلیس پیشگیری در نظر گرفته شده گفت: بیشتر طرح‌هایی که پلیس در این زمینه دارد طرح‌های مشترک محسوب می‌شوند. اینطور نیست که نیروی پلیس صرفا بخواهد دست به اقدامات پلیسی در خصوص جمع آوری کودکان کار بزند. مگر اینکه پلیس به صورت مشترک با نهاد‌های دیگری مثل بهزیستی یا فوریت‌های اجتماعی شهرداری طرح مشترکی را به اجرا دربیاورد که این هم مستلزم اخذ مجوز قضایی است. به این شکل که طرح عملیاتی تدوین شود و دستگاه‌های دست اندرکار در این حوزه ضمن اینکه مجوز قضایی را می‌گیرند طرح مشترک را ایجاد بکنند.   بیشتر بخوانید: بازداشت عاملان نزاع و درگیری در پارک دانشجو   وی افزود: طرح مشترک هم به این معناست که پلیس در خصوص جمع آوری دست به اقدام پلیسی نمی‌زند، چون کودکان کار ممکن است خودشان نقش اندکی در این مساله داشته باشند و بعضا هم دیده می‌شود که به صورت سازمان یافته این اتفاقات رخ می‌دهد. جمع آوری کودکان کار بیشتر در اختیار سازمان بهزیستی و فوریت اجتماعی شهرداری است. اگر هم در این مقوله جمع آوری کردن کودکان کار به این نتیجه برسند که این اتفاق سازمان یافته است و فردی از یک مجموعه‌ای مبادرت به سوءاستفاده و بهره برداری می‌کند این بخش از کار به پلیس واگذار می‌شود تا پلیس این پرونده را بررسی و به نتیجه برساند که افراد بزرگسالی اقدام به سوءاستفاده از کودکان کار می‌کنند.
ناصری نژاد درمورد اینکه چه نوع آموزش‌هایی برای کارکنان پلیس پیشگیری در زمینه مواجهه با کودکان کار ارائه می‌شود اظهار داشت:در هر یک از مجموعه‌های پلیس پیشگیری فردی به عنوان مشاوره و مددکار در دایره اجتماعی کلانتری تحت عنوان پلیس اطفال فعالیت می‌کند. عمدتا هم با توجه به اینکه این بخش از کارکنان ما در سنین پایینی هستند بیشتر می‌توانند روحیات کودکان کار را درک کنند و تعامل بهتری با هم داشته باشند. تحصیلات این کارکنان هم عمدتا در حوزه مشاوره و روانشناسی است.   انتهای پیام/ برچسب ها: پلیس پیشگیری کودکان کار

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس پیشگیری کودکان کار مشاوره و مددکاری پلیس پیشگیری کودکان کار جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۸۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات



معاون قضایی اجتماعی وپیشگیری ازوقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: توجه به زیرساخت‌های راه و جاده‌ها و همچنین دو موضوع مهم فرهنگ رانندگی و اِعمال قانون نیز باید به جد در اولویت کاری قرار گیرد چراکه نقش بزرگی در پیشگیری از تصادفات حادثه‌ای ایفا می‌کنند.

سید مهدی قویدل معاون قضایی اجتماعی وپیشگیری ازوقوع جرم دادگستری کرمان در برنامه تلویزیونی گفتگو ویژه خبری با بیان اینکه همزمان با توسعه و پیشرفت تکنولوژی قطعا با آسیب‌هایی مواجه هستیم، اظهار کرد: امروزه در کشور و سطح دنیا موضوع تصادفات یک مقوله‌ای است که با پیشرفت تکنولوژی و ماشینی شدن زندگی افراد، یکسری صدمات و تلفاتی در پی داشته است.

وی تصریح کرد: قطعا تصادفات علل و عوامل متفاوتی دارند که معمولا سه عامل مهم انسان، خودرو و جاده در بروز و یا کاهش تصادفات موثر هستند.
قویدل افزود: استان پهناور کرمان با توجه به داشتن گستردگی راه‌ها وجاده‌های مواصلاتی، با مشکلات زیرساختی بسیاری مواجه است کما اینکه بحث دو بانده شدن جاده ها، نصب سیستم پایش تصویری، هوشمندسازی، راه اندازی جایگاه‌های استراحتی و مجتمع‌های رفاهی بین راهی و... که در قانون برنامه ششم و هفتم توسعه نیز دولت را مکلف به انجام و رفع نواقص کرده است.
وی اضافه کرد: در کنار این زیر ساخت ها، دو موضوع مهم فرهنگ استفاده از خودرو و صحیح رانندگی کردن و دیگری بحث اِعمال و اجرای قانون نیز باید به جد در دستورکار قرارگیرد چراکه این موارد نقش پررنگی در پیشگیری از تصادفات ایفا می‌کنند.
این مقام قضایی با اشاره به اینکه در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز ۱۰ اتهام اول استان را مطالبه گر هستیم، گفت: یکی از این اولویت ها، بحث تصادفات جاده‌ای است که بسیار مهم و حائز اهمیت است. 
معاون قضایی دادگستری استان کرمان بیان کرد: در کمیسیون ایمنی استانداری و همچنین در شورای پیشگیری از وقوع جرم نیز کارگروه‌های تخصصی تشکیل شده که در یکی از این کارگروه‌های تخصصی در خصوص معادن و بیمه است که به مواردی از جمله صدور بارنامه ها، نظارت بر حمل بار معادن و مسئولیت اجتماعی معادن و بیمه‌ها پرداخته می‌شود و معاونت اجتماعی وپیشگیری ازوقوع جرم نیز مطالبه گر این موضوع است.
وی با تاکید بر اینکه سامانه‌های صدور بارنامه باید هوشمندسازی شوند، اضافه کرد: این سامانه و سایر سامانه‌های جاده‌ای باید مستقیما در اختیار پلیس قرارگیرد و باتوجه به اینکه اخیرا خودرو‌هایی توسط پلیس راه توقیف شده مبنی بر داشتن بیش از ۱۰ تن اضافه بار، این نیز معضلی است که باعث وارد آمدن آسیب به راه‌ها می‌شودو همچینین حوادث جاده‌ای را در پی خواهند داشت و همین مشکلات باعث شده که یکی از اولویت‌های کاری ما در سال ۱۴۰۳ مطالبه رسیدگی به مشکلات راه و جاده‌های مواصلاتی استان باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • سردار رادان: دشمن به دنبال کارزارهای خیابانی است
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • رئیس‌جمهور دستور داد؛ متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • پلیس فتا: ۹۱ درصد حجم «آلودگی جرایم غیر اخلاقی» مربوط به اینستاگرام است
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان