Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۲۸ هزار و ۹۰ نمونه گیری انجام و ابتلای ۴۴ هزار و ۵۲۰ نفر به کرونا قطعی شده است.

او افزود: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی طی روز‌های اخیر از سوی مردم شاهد خروج ۴ شهرستان بن، سامان، کوهرنگ و خانمیرزا از وضعیت نارنجی و تبدیل آن به رنگ زرد و نارنجی شدن وضعیت سایر شهرستان‌های استان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

جان باختن دو نفر دیگر در چهارمحال و بختیاری بر اثر کرونا

شیرانی اضافه کرد: نگرانی‌ها از اشاعه بیماری کرونا از نوع جهش یافته هندی و آفریقایی با نزدیک شدن به تعطیلات پیش رو افزایش می‌یابد.

او ادامه داد: اگر چه روند نزولی شیوع بیماری کرونا در این استان تداوم دارد اما، همچنان نگرانی‌های عمده‌ای وجود دارد.

شیرانی گفت: ساده انگاری، سهل انگاری و مسافرت‌های مردم با توجه به اینکه در برخی شهر‌ها و استان‌های کشور بیماری از نوع ویروس جهش یافته هندی و آفریقایی شناسایی شده است، بسیار خطرناک و نگران کننده است.

او ادامه داد: این امر می‌تواند با انجام مسافرت‌های بین استانی بویژه در تعطیلات پیش رو منجر به اشاعه بیماری به کل کشور شود.

شیرانی گفت: انتخابات پیش رو و منجر شدن آن به تجمعات نیز می‌تواند خطرآفرین باشد.

او افزود: در حال حاضر واکسیناسیون سالمندان در حال انجام است از خانواده‌ها درخواست می‌شود، نسبت به آگاه سازی این عزیزان توجه لازم را داشته باشند.

شیرانی اضافه کرد: ایمنی بخشی مطلوب دو هفته پس از تزریق دوز دوم واکسن یعنی حدود یک و نیم ماه بعد از انجام اولین مرحله تزریق واکسن ایجاد می‌شود لذا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پس از تزریق واکسن همچنان ضروری است.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی دستورالعمل های بهداشتی کرونا ویروس بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۸۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا