Web Analytics Made Easy - Statcounter

کانون فرهنگی هنری «نورالانوار» مسجد حضرت مهدی(عج) از کانون‌های فعال در استان آذربایجان غربی است که با اجرای طرح‌های کارآفرینی، اشتغال زایی و حوزه کشاورزی توانسته فرصت شغلی برای اعضای کانون فراهم کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری نورالانوار مسجد حضرت مهدی(عج) در راستاي تغيير و تحول فرهنگي در محله پیرامونی خود در سال ۱۳۹۱ تاسيس و همچنان با قدرت و اجراي برنامه هاي متنوع و تاثير گذار در عرصه هاي مختلف پاي کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کانون فرهنگی هنری در طرح ملی ایران قوی موفق به کسب امتیاز16774  شد و توانسته زمینه حضور بسیاری از نوجوانان و جوانان را در فعالیت های این کانون مسجدی فراهم کند.

 

«سجاد برغول»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های کانون فرهنگی هنری نورالانوار مسجد حضرت مهدی(عج) گفت: برگزاری دوره آموزشی «خانواده متعالی»، از جمله طرح هایی است که در این کانون در محورهای آموزشی تخصصی انتخاب همسر، دوره آموزشی تخصصی همسرداری، مشاوره، دوره آموزشی تخصصی خانواده و تربیت، آسیب شناسی طلاق، جلوگیری از پیامدهای طلاق در ابعاد فردی، خانوادگی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با استقبال اجرا شده است.

 

اجرای طرح «صیانت» در محورهای کاهش مضرات استفاده از ماهواره، اینترنت و شبکه های اجتماعی و اجرای طرح پیوند «مسجد و مدرسه» از دیگر برنامه های این کانون فرهنگی هنری است که قبل از بحران کرونا به همت این کانون اجرا می شد.

مدیرکانون فرهنگی هنری نورالانوار اجرای طرح «تلاوت نور»، برگزاری کلاس های اوقات فراغت، اعزام به سفر زیارتی مشهد مقدس، برگزاری نشست های بصیرت افزایی، برگزاری جشن در مناسبت های مذهبی و ملی را از دیگر فعالیت های این کانون برشمرد و گفت: این کانون فرهنگی هنری اقدام به اجرای طرح «طهورا» با هدف ارایه سبک زندگی اسلامی کرده است. این طرح سبک زندگی اسلامی را از منظر امام رضا(ع) مورد بحث و بررسی قرار داده است.

 

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری نورالانوار مسجد حضرت مهدی(عج) به رویکرد این کانون فرهنگی هنری در بحث کارآفرینی و اشتغال نیز اشاره کرد و گفت: مسئله شغل و درآمد در جامعه امروز به یکی از مشکلات اساسی تبدیل شده است و ما نیز به عنوان کسانی که برای رفع مشکلات مردم تلاش می‌کنیم، بر خود واجب دانستیم که در مسیر اشتغال و کارآفرینی آستین های همت خود را بالا بزنیم. در همین راستا یکی از طرح های آموزش و اشتغال زایی طرح «سماء» است که در محورهای کارآفرینی، اشتغال زایی و حوزه کشاورزی ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد اجرا می شود. فاز اول این طرح بحث اصلاح کشت آفتابگردان بود که انجام شد.

 

وی اصلاح کشت انگور در چهار هکتار زمین با حمایت خیرین را فاز دوم طرح «سما» کانون نورالانوار ارومیه معرفی کرد و افزود: در سال 99 حدود سه تن محصول از این کشت انگور برداشت شد و هشت نفر از فارغ التحصیلان رشته کشاورزی کانون در این زمینه در این زمینه مشغول به کار هستند. به گفته مدیر کانون فرهنگی هنری نورالانوار مسجد حضرت مهدی(عج) فاز سوم این طرح به ایجاد گلخانه اختصاص دارد.

 

 

 

 

 

در روزهای تلخ و سرد کرونايی يک حرکت منظم و هدفمند تشکيلاتي توسط کانون فرهنگي هنري نورالانوار با حضور فعال عوامل (اتاق فکر) مسجد اعم از روحانيت، هيئت امناء مسجد، پايگاه بسيج شهدای نور و رياست کلانتری محل به همراه تيم تشکيلاتي کانون ، مشکلات ۵ خانواده گرفتار آسيب هاي اجتماعي و کرونا (طلاق، اعتياد، بيکاري) مورد بررسی دقيق و اساسی قرار گرفت . در اين حرکت با در نظر گرفتن تمامی موارد خانوادگی، اجتماعی و شغلی راهکارهاي مناسب براي حمايت کامل ارائه و اقدامات لازم براي بازگشت استحکام بنيان اين خانواده ها صورت گرفت.

 

 

 

 

کانون فرهنگي هنري نورالانوار با همکاری فعال پايگاه بسيج شهدای نور مسجد حضرت مهدي (عج) در راستای کمک به خانواده هاي آسيب ديده از ويروس منحوس کرونا نیز اقدام به تهيه و توزيع بسته هاي معيشتي کرد. به گفته برغول در اين رزمايش ۷۰ بسته معيشتي بين خانواده هاي آسيب ديده کانون توزیع شد.

 

راه اندازي پويش «#ما_کنار_هم_هستيم»، یکی دیگر از طرح های کانون فرهنگی هنری نورالانوار است که این طرح به دنبال کاستن از دردها و رنج های مردم در شرایط بحران کرونا اجرا شد.

 

اجرای طرح شنبه هاي با کتاب، برگزاری دوره های تشکيلاتی و عکاسی، کادرسازي، فیلم‌سازی، تصویرسازی، نمایش‌نامه نویسی، داستان‌نویسی، صنایع دستی، انواع آموزش های رايانه ای، پرده خوانی، خودکفايی، تجسمي، خوشنويسی، آموزش نجوم، آموزش پويانمايی، آموزش های فنی و حرفه ای، اردويی و گردشگری، مشاوره، تشکيل هيات انديشه ورز کانون، ترويج فرهنگ مطالعه را می توان بخش دیگری از فعالیت های کانون فرهنگی هنری نورالانوار مسجد حضرت مهدی(عج) استان آذربایجان غربی نام برد.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی ایران قوی بچه های مسجد کانون فرهنگی هنری اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۸۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

در استقبال از حضور کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کارگاه‌های هنری کتاب‌محور در مرکز فرهنگی و هنری مجتمع کانون استان قزوین برپا شده است.

در این کارگاه‌ها به سفارش مدیریت نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آثار هنری سرامیکی با نقش‌هایی براساس محتوای کتاب‌های کانون برای اهدا به بازدیدکنندگان کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب تهیه می‌شود.

تولید این آثار هنری مبتنی بر اساس محتوای کتاب‌های کانون با هدف استفاده از ظرفیت هنر برای ترغیب کودکان و نوجوانان به کتاب‌خوانی و انس با کتاب انجام می‌شود

کانون پرورش فکری با هزار عنوان کتاب و ده‌ها برنامه فرهنگی و هنری از جمله رونمایی کتاب‌های جدید در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می‌کند.

انتشارات کانون بیش از ۵۷ سال سابقه فعالیت دارد و در این دوره از نمایشگاه کتاب نیز با کتاب‌های چاپ اول و تجدید چاپ مناسب برای گروه‌های سنی نوباوه (بالای ۴ سال)، نوخوان (بالای ۷ سال)، نونهال (بالای ۹ سال)، نونگاه (بالای ۱۲ سال) و نوجوان (بالای ۱۵ سال) حضور دارد.

کانون پرورش فکری در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از کتاب‌های گروه سنی مثبت صفر (کودکان بدو تولد تا ۳ سال) نیز رونمایی خواهد کرد.

همچنین برگزاری مراسم رونمایی از کتاب‌های جدید کانون از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری در طول برگزاری این دوره از نمایشگاه خواهد بود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سه سالن ناشران کودک و نوجوان، ناشران عمومی و ناشران آموزشی (ویژه کانون زبان) حضور دارد.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • سازمان همکاری اسلامی حمله تروریستی به مسجدی در هرات را محکوم کرد
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه (س) در دهه کرامت
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران