Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از برنا، همه‌گیری کرونا همچنان در هند بیداد می‌کند و هم‌زمان بیماری مرگبار دیگری شایع شده که قبلا نادر بوده است به گونه‌ای که هزاران نفر از مبتلایان یا بهبودیافتگان کووید۱۹ درگیر عفونت «قارچ سیاه» شده‌اند و بیمارستان‌ها، بخش‌ ویژه اپیدمی دایر کرده‌اند بنابراین این نگرانی برای مردم ما نیز ایجاد شده که آیا این بیماری وارد ایران شده یا نه و عوارض آن چیست؟

دکتر مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا و متخصص بیماری‌های عفونی، با اشاره به علت بروز عفونت «قارچ سیاه» گفت: عفونت قارچی به دنبال مصرف کورتون یا دگزامتازون به وجود می‌آید که این روزها این دو دارو به عنوان درمان انتخابی ضدالتهابی برای بیماران مبتلا به کرونا در سراسر جهان استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درباره عوارض این بیماری افزود: این بیماری عارضه شایعی نیست و عوارض خاصی ندارد اما اگر در سطح جامعه عفونت قارچی مهاجم فراگیر شود منجر به مرگ و میر خواهد شد مانند کشور هندوستان که این روزها درگیر واریانت خطرناکی است و موارد ابتلا به بیماری کرونا در آن افزایش شدیدی داشته و از آنجایی که بی‌رویه، بی‌حساب و کتاب کورتون و دگزامتازون تجویز می‌کنند عفونت قارچی به وجود آمده است.

مردانی در پاسخ به این سوال که آیا موارد مبتلا به این عفونت در ایران مشاهده شده است یا خیر، تصریح کرد: به صورت رسمی موردی اعلام نشده اما موارد تکی بوده که بیمار کرونایی بهبود پیدا کرده ولی به دلیل مصرف کورتون و دگزامتازون به عفونت قارچی یا هوی مایکوزین مبتلا شده است که در بیمارستان لقمان تهران بستری و با درمان مناسب ضدقارچی مرخص شد.

این متخصص بیماری‌های عفونی ضمن توصیه‌ای به مردم گفت: اصلا جای نگرانی وجود ندارد چون این بیماری در ایران فراگیر نیست فقط مردم توجه داشته باشند از مصرف خودسرانه دگزامتازون خودداری کنند و تنها با دستور پزشک آن را مصرف کنند.

وی طی هشداری به پزشکان بیان کرد: به پزشکان توصیه می‌کنم اگر به بیمار خود مصرف طولانی کورتون یا دگزامتازون تجویز می‌کنند، حتما او را تحت نظر قرار دهند تا به محض مشاهده نشانه‌های ابتلا به عفونت قارچی درمان مناسب ضدقارچی را آغاز کنند.

کد خبر 603581 برچسب‌ها كروناويروس ستاد ملی مقابله با کرونا بیماری - عفونت كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس ستاد ملی مقابله با کرونا بیماری عفونت كرونا در ايران عفونت قارچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۹۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • عوارض مصرف خودسرانه این دارو‌ها
  • هشدار مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • تهدیدات مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟
  • عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه