Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، برچیده شدن فضاهای آموزشی غیراستاندارد، فضای خشتی و گلی، کانکس، همچنین جمع‌آوری وسایل گرمایشی غیراستاندارد از مهمترین برنامه‌های دولت و همچنین حمایت‌های خیران در راستای عدالت آموزشی است. 

براساس آمار و مستندات موجود، توسعه و استانداردسازی فضاهای آموزش و همچنین استانداردسازی وسایل گرمایشی مدارس در دولت تدبیر و امید در سطح استان چشمگیر بوده و همه مناطق استان در راستای عدالت آموزشی از این امکانات و اعتبارات بهره‌مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در سال تحصیلی جاری در چهارمحال و بختیاری بیش از ۲۱۳ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول تعلیم و تربیت هستند و بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ فضای آموزشی‌ در استان فعال است.

۳۰ درصد مدارس چهارمحال و بختیاری تخربیی است

مدیرکل آموزش  و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هم‌اکنون در دورترین نقطه استان مدرسه احداث شده و پرچم مدرسه بالاست، گفت: ۳۰ درصد مدارس استان تخریبی است.

فرحناز قائدامینی افزود: این استان به دلیل پراکندگی مناطق روستایی و سخت‌گذر بودن برخی مناطق تعداد زیادی مدرسه در مقطع ابتدایی در استان فعال است که بیشترین تعداد این مدارس ر مناطق روستایی است.

وی با اشاره به اینکه افزون بر۸۰۰ روستا در استان وجود دارد، گفت: یک‌هزار و ۳۷۲ مدرسه مقطع ابتدایی در مناطق روستایی استان فعال است.  

به گفته وی، ۴۸ درصد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی استان در مناطق روستایی و ۵۲ درصد در مناطق شهری پراکنده هستند و هم‌اکنون ۶۷ درصد مدارس ابتدایی در مناطق روستایی و ۳۳ درصد در مناطق شهری قرار دارند.

۲۶۶ مدرسه با یک‌هزار و ۲۳۳ کلاس درس در استان احداث و تکمیل شده است 

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این اداره کل در راستای احداث مدارس و ارتقاء کیفیت مدارس استان برای ارائه خدمت‌رسانی بهتر به امر تعلیم و تربیت و فراهم آوردن امکان فضای مناسب‌تر به جامعه هدف آموزش و پرورش، فعالیت دارد، گفت: در دولت تدبیر و امید ۲۶۶ مدرسه با یک‌هزار و ۲۳۳ فضای آموزشی جدید در استان احداث و به مجموعه آموزش و پرورش استان تحویل داده شد.

کامران رهی افزود: از این تعداد ۱۵۴ باب مدرسه در قالب ۹۳۰ کلاس درس با مساحتی بیش از ۱۲۱ هزار مترمربع فضای آموزشی و تربیتی در مقاطع مختلف مشغول احداث و به آموزش و پرورش تحویل داده شد.

به گفته وی ، برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۲هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که ۸۰ درصد این میزان از محل اعتبارات ملی و ۲۰ درصد از محل اعتبارات استانی بوده است.

۶۳ مدرسه خیری در استان احداث شده است

رهی با اشاره به اینکه در این مدت ۶۳ باب مدرسه خیری در قالب ۱۸۳ کلاس درس احداث و تکمیل شده است، افزود: ۵۷ باب مدرسه خیری نیز با ۲۰۰ کلاس درس در مقاطع مختلف تحصیلی در حال تکمیل است.

به گفته وی، مدارس خیری با حمایت خیران استان و کشوری، موسسات و بانک‌های دولتی و خصوصی احداث شده است و تعهد خیران برای احداث این طرحها بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال بود.

۹۵ درصد بخاری‌های نفتی و غیر استاندارد در استان جمع‌آوری شده است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه جمع‌آوری بخاری‌های نفتی و غیر استاندارد یکی از مهمترین برنامه‌های این اداره کل در راستای کاهش حوادث در فضاهای آموزشی و استانداردسازی این فضاها بود، افزود:هم‌اکنون ۹۵ درصد بخاری‌های نفتی و غیراستاندارد در کلاس‌های درس استان جمع‌آوری شده است.

به گفته وی، در دولت تدبیر و امید بخاری نفتی و غیراستاندارد ۲ هزار و ۲۰۰ کلاس درس جمع آوری شده است.

رهی اظهار داشت:هم‌اکنون بخاری نفتی در حدود ۱۰۰ کلاس درس در استان که فاقد گازکشی هستند وجود دارد که به محض اجرای شبکه گازرسانی و میها شدن زیرساخت‌های لازم ،این بخاری‌های  نیز جمع‌آوری خواهد شد.

وی افزود: عملیات استانداردسازی ۳۰ درصد مدارس دارای سیستم‌های غیر استاندارد گرمایشی در سطح استان با اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

عملیات خشت‌گذاری  ۲ مدرسه ۲ کلاسه در طرح آجر به آجر در استان آغاز شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای پویش آجر به آجر از اول ماه محرم سال‌گذشته افزود:  این بسته تحولی مشارکت‌های مردمی برای جمع‌آوری کمک‌های خرد در سراسر کشور آغاز شده و تاکنون عملیات عملیات خشت گذاری ۲ مدرسه ۲ کلاسه در مناطق محروم استان آغاز شده است.

وی اظهار داشت: در مرحله نخست پویش آجر به آجر تعهد استان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای احداث یک مدرسه ۲ کلاسه در روستای "دره شیر فلارد" بود که این میزان با مشارکت یک مووسسه محقق شد و خشت گذاری این مدرسه در اواسط اردیبهشت ماه سالجاری آغاز شد.

به گفته وی، در پویش آجر به آجر طرح من مادرم، همه بچه‌های ایران  فرزندان من نیز ۹ هزار نفر از مردم نوعدوست استان مشارکت و یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال برای ساخت مدرسه در روستای سربیشه بخش بازفت شهرستان کوهرنگ کمک کردند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری به پویش آجرهای مهربانی از ابتدای ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: خیران برای شرکت در این پویش به سامانه  www.ajorBajor.ir و یا "مهر مدرسه" http://MehreMadrese.ir مراجعه و چهارمحال و بختیاری را انتخاب کنند.

وی اظهار داشت: در جهت جلب مشارکت‌های خیران استان و فرهنگ‌سازی در خصوص جذب خیران مدرسه‌ساز با همکاری خیران و مجمع خیران مدرسه‌ساز استان نیز اقدامات خوب و موثری در استان از اواخر سال‌گذشته آغاز شده و تاکنون ۱۵ تفاهم‌نامه مدرسه خیری منعقد شده است.

رهی از کلنگ‌زنی و آغاز عملیات هفت مدرسه خیرساز در استان از ابتدای سالجاری خبر داد و گفت: مجمع خیران مدرسه‌ساز در ساتان از سال ۱۳۷۷ فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون حدود یک سوم مدارس استان به همت خیران احداث شده است.

به گفته وی ، درسال تحصیلی جاری سرانه متوسط فضای آموزشی در سطح کشور ۵.۲ متر مربع به ازای هر دانش‌آموز است که این میزان در استان حدود ۶.۲ متر مربع است.

به گزارش ایرنا،چهارمحال  و بختیاری دارای ۱۰شهرستان با بیش از ۹۷۹هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها مدارس چهارمحال وبختیاری مدرسه سازی کارآمدی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس چهارمحال وبختیاری مدرسه سازی مدارس چهارمحال وبختیاری مدرسه سازی کارآمدی دولت اخبار کنکور توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری چهارمحال و بختیاری با اشاره مدیرکل نوسازی مناطق روستایی فضای آموزشی مدرسه خیری درصد مدارس آجر به آجر احداث شده جمع آوری پویش آجر هم اکنون کلاس درس آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۹۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری

مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری، گفت: در دو سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تجهیزات در راستای مجهز شدن مدارس خریداری شد و به مدارس مناطق مختلف استان ارسال شد. - اخبار استانها -

افشین امیریان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و تبریک ایام بزرگداشت مقام معلم، اظهار داشت: مسئله رتبه بندی که یکی از مطالبات فرهنگیان عزیز بود، پس از چندین دولت در دولت سیزدهم اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه در کل استان 197 مشاور در سطح استان وجود دارد، عنوان کرد: پس از چندین سال، آزمون استخدامی مربی امور تربیتی و مشاوره برگزار خواهد شد که در این آزمون در رشته‌های مختلف، افراد جذب خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به اینکه 110 حوزه امتحانی استان مجهز به دوربین مداربسته شدند، در برنامه کاری هست که مدارس نیز بطور کامل مجهز شوند.

امیریان با اشاره به اینکه در سال جاری یک هزار و 558 نفر جذب آموزش و پرورش استان خواهند شد، گفت: در دو سال گذشته بیش از 4 هزار نفر جذب آموزش و پرورش شدند که عدد بسیار بالا و خوبی است.

وی با اشاره به اینکه 449 نفر از طریق آزمون آموزگاری و دبیری وارد آموزش و پرورش خواهند شد، بیان کرد: همچنین 329 نفر از طریق آزمون مربی امور تربیتی و مشاور و 290 نفر نیز خدمتگذار جذب خواهند شد.

امیریان با اشاره به اینکه در دو سال گذشته بیش از 100 میلیارد تومان تجهیزات در راستای مجهز شدن مدارس خریداری شد و به مدارس مناطق مختلف استان ارسال شد، خاطرنشان کرد: بیش از 2 هزار آموزشگاه قطعا نیاز به تجهیزات بیشتری دارد

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • هزینه ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری
  • عدالت آموزشی در مناطق شهری و روستایی گلستان مستقر شده است
  • سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • هدفگذاری نوسازی مدارس برای احداث ۲ هزار کلاس درس در اردبیل
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری