Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون امور اقتصادی در اولین شورای تحلیل آمار و اطلاعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حجم آمار و اطلاعات تولید شده در این وزارتخانه قابل قیاس با دیگر وزارتخانه ها نیست و خلاء وجود چنین شورایی محسوس بود.‌
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، "حجت الله میرزایی" رییس شورا افزود: برگزاری نشست های این شورا می تواند در تهیه پژوهش ها و سیاست گذاری های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نقش ارزنده ای ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست هدف از تشکیل شورای تحلیل آمار و اطلاعات را غنای کیفی و کمی گزارش های تحلیلی وزارتخانه عنوان کرد. 
«علیرضا زاهدیان» گفت: شورای تحلیل آمار و اطلاعات به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شده و هر دو هفته یکبار نشست برگزار می کند.
دبیر شورای تحلیل آمار و اطلاعات افزود: این نشست با مروری بر شرح وظایف و اهداف تشکیل شورا ، بررسی تعداد شاغلین به تفکیک فعالیت های اقتصادی - سال های 1384 الی بهار 1399 ، تعداد شاغلین به تفکیک فعالیت های اقتصادی - سال های 1384 الی بهار 1399 و ویژگی های اجتماعی و اقتصادی زنان سرپرست خانوار و خود سرپرست- سال های 98-1390" برگزار شد. 
وی برگزاری این نشست ها را بستری برای ارائه و بررسی گزارش های تحلیلی که در سایر بخش های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه می شود دانست و عنوان کرد: گزارش های تحلیلی برتر در روز آمار تقدیر می شوند. 
زاهدیان گفت: ارائه مقالات و پایان نامه های مرتبط با حوزه ماموریت های وزارتخانه نیز در این نشست ها مفید هستند .
رئیس مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: در این نشست مقرر شد گزارش "مقایسه تعداد شاغلین به تفکیک فعالیت های اقتصادی مربوط به زمستان 1399 در مقایسه با زمستان 1398" و گزارش "بررسی ویژگی های اجتماعی و اقتصادی زنان سرپرست خانوار و خود سرپرست سال های 98-1390" ارائه شود و همچنین گزارش وضعیت بازار کار غیررسمی و اطلس نیروی کار در بخش دولتی و گزارش "برآورد تعداد مشمولین قانون کار" نیز در دستور کار قرار بگیرد.
زاهدیان افزود: با توجه به آنکه محاسبه خط فقر از سوی مرکز آمار ایران، در فهرست آمارهای رسمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال جاری قرار گرفته است، بررسی خط فقر و شاخص های مرتبط به صورت مشترک بین مرکز آمار و اطلاعات راهبردی و دفتر مطالعات رفاه اجتماعی در دستور کار قرار دارد.
در این نشست مدیران واحدهای ستادی، مدیران آماری سازمان های وابسته، مشاورین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صاحبنظران و اساتید دانشگاه حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی وزارت تعاون مرکز آمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۹۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام مازاد سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران، واگذار نشده است

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد:‌ بیش از ۹۹ درصد سهام بانک رفاه کارگران در اختیار سازمان تامین اجتماعی است در حالی که سقف سهم این سازمان در بانک رفاه کارگران ۳۳ درصد تعیین شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، بر اساس گزارش این نهاد نظارتی سقف سهم سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران ۳۳ درصد تعیین شده است در حالی که بیش از ۹۹ درصد سهام این بانک در اختیار سازمان تامین اجتماعی است.

بر اساس این گزارش سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران مکلف بوده اند که سهام مازاد بر ۳۳ درصد را واگذار نمایند اما تاکنون اقدامی در این خصوص  صورت نگرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی
  • وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی دیدار کرد/ مرتضوی: وزرات نفت بخش قابل توجهی از عقب‌ماندگی اقتصادی کشور را رفع کرد 
  • وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی دیدار کرد
  • آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی ۴ روز آینده
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • سهام مازاد سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران، واگذار نشده است
  • دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهی دارد؟ | اعلام زمان تسویه نهایی با فروشندگان