Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@08:35:22 GMT

آیین‌نامه ساماندهی مساجد مهریز تدوین شد

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۲۹۴۱۳

آیین‌نامه ساماندهی مساجد مهریز تدوین شد

ایسنا/یزد امام جمعه مهریز از تدوین آیین‌نامه ساماندهی مساجد این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام «عبدالرضا محی الدینی» روز گذشته در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که روز گذشته برگزار شد، در این باره گفت: بعد از برگزاری ۱۶ جلسه و پیگیری اعضای شورای فرهنگ عمومی، آیین‌نامه ساماندهی مساجد مهریز تدوین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر همکاری اعضای هیئت امناء و مردم برای ارتقای مساجد شهرستان در طراز انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: آیین‌نامه جدید و ترکیب هیئت امنای مساجد، زمینه‌ساز توسعه و آبادانی و شکوفایی این اماکن مذهبی می‌شود.

حجت الاسلام «سید جمال الدین نجم الهدی» مدیر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان یزد نیز در این نشست به اهمیت و نقش مساجد در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: برای داشتن مسجدی در طراز انقلاب باید همه با همکاری و برنامه‌محوری، وظایف خود را در فعال‌سازی بهتر و خروجی بیشتر که از اهمیت زیادی برخوردار است، اقدام کنند.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز جهت تدوین آیین‌نامه مساجد زحمات بسیاری کشیده و جلسات مختلف برگزار شده است.

نجم الهدی همچنین بر اجرای طرح جامع فرهنگی در این شهرستان تاکید و اظهار کرد: یکی از کارهای مهمی که از سوی شورای فرهنگ عمومی باید انجام شود، تدوین نقشه راه جامع فرهنگی برای مناطق است تا براساس فرهنگ و بوم منطقه اقدام لازم صورت گیرد.

«محمدجواد برزگر منشادی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار مهریز هم به فعال‌سازی مساجد با همکاری مردم و مسئولان به خصوص هیات امنای این مراکز دینی و فرهنگی در منطقه اشاره کرد و گفت: تاکنون برای تحقق این امر اقدامات خوبی در شهرستان صورت گرفته است و باید سایر امور مرتبط نیز در این مورد پیگیری شود.

آیین نامه ساماندهی مساجد مهریز به عنوان سند پایلوت در استان منتشر می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مساجد امام جمعه مهريز شورای فرهنگ عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۹۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از منتخبین رویداد‌های فرهنگی استان یزد

علی محمد پارساییان مسئول فرهنگی سپاه الغدیر استان یزد گفت: دومین آیین تجلیل از منتخبین رویداد‌های فرهنگی استان در سال ۱۴۰۲ با حضور فعالان فرهنگی سراسر استان برگزار شد. 

او افزود: در این آیین از ۷۰ نفر از فعالان فرهنگی سراسر استان در سطوح ویژه، یک، دو و سه تقدیر شد.

مسئول فرهنگی سپاه الغدیر استان یزد ملاک انتخاب فعالان فرهنگی را رصد تمامی فعالیت‌های انجام شده در طول سال ۱۴۰۲ بیان کرد. 

پارسائیان بر اهمیت ترویج کار فرهنگی در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: اگر فرهنگ یک جامعه درست باشد، تمامی کار‌ها تحت تاثیر این فرهنگ به خوبی پیش می‌رود و در مباحث روشنگری، امربه معروف و نهی از منکر می‌تواند موثر واقع شود.

او افزود: وقتی فرهنگ جامعه قوی و برخواسته از معنویت باشد، تمامی زوایای جامعه را در بر می‌گیرد و جامعه با شتاب بیشتری به سمت پیشرفت حرکت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • نخستین آیین‌نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش تصویب شد
  • آیین های عزاداری سالروز شهادت «صادق آل محمد» در گیلان برپا است
  • کوتاهی سازمان لیگ در اجرای آیین‌نامه در جریان دیدار جنجالی
  • نخستین آیین نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش پس از ۱۲ سال تصویب شد
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • دانشگاه تهران مأمور تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز شد
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • مقیمی: مأموریت تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز به دانشگاه تهران واگذار شد
  • تجلیل از منتخبین رویداد‌های فرهنگی استان یزد