Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا لرستان گفت: ۷ هزار و ۶۶۸ داوطلب انتخابات شوراهای روستای در لرستان تایید صلاحیت، ۱۰۲ نفر انصراف و ۳۶۸ نفر رد صلاحیت شدند. - اخبار استانها -

باقر پور حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  خرم‌آباد  در رابطه با آخرین وضعیت احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای روستاهای لرستان اظهار داشت: در مجموع 8 هزار و 138 داوطلب در هزار و 714 روستا واجد شرایط  جهت شرکت در انتخابات شوراهای روستا لرستان ثبت نام شد که البته از این تعداد 198 روستا به عنوان روستاهای خارج از حد نصاب ثبت نام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای روستاها در استان در هیئت‌های اجرایی و نظارت بخش‌ها از مجموع 8 هزار و 138 نفر 7 هزار و 668 نفر تایید صلاحیت و102 نفر انصراف و 368 نفر رد صلاحیت شدند. 

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا استان لرستان عنوان کرد: پس اعلام نتایج احراز صلاحیت‌ها به بخشداری‌ها  تا ششم  خرداد ماه داوطلبانی که رد صلاحیت شدند فرصت دارند  اعتراض خود را ثبت  کنند. 

اصلاح قانون انتخابات شوراها در دستور کاری شورای عالی استان‌هااستاندار قزوین: کاندیداهای متخلف انتخابات شوراها رد صلاحیت می‌شوندداوطلبان انتخابات شوراها در استان گلستان 7درصد افزایش یافت

وی بیان کرد: براساس تقویم انتخابات تا سیزدهم خرداد ماه مرحله رسیدگی به اعتراض داوطلبان رد صلاحیت‌ شده است تا اعتراض خود را در مهلت قانونی ثبت کنند.

پورحسینی گفت:  پس رسیدگی به اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده شورا روستاها شانزدهم خرداد ماه نتیجه نهایی بررسی‌ها به بخشداری‌ها ابلاغ و از تاریخ  19 تا 20 خرداد ماه نتیجه به داوطلبان اعلام می‌شود. 

وی در رابطه با تبلیغات پیش از موعد داوطلبان شوراهای شهر و روستاهای استان تصریح کرد: داوطلبان شوراهای شهر و روستا اگر می‌خواهند پایبندی خود را به قانون اثبات کنند باید از تبلیغات غیر قانونی پیش از موعد در رسانه‌ها، فضای مجازی و فضای حقیقی خودداری کنند.

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا استان لرستان خاطر نشان کرد: تبلیغات پیش از موعد در واقع نوعی تبعیض در برخورد و عدم برخورد با متخلفان  است چرا که ممکن است برخی داوطلبان توان مالی جهت هزینه‌های تبلیغات زود هنگام را نداشته باشند. 

وی با بیان اینکه جهت تبلیغات قانونی داوطلبان مدت یک هفته‌ای در نظر گرفته شده است  اظهار داشت: داوطلبان باید توجه کنند مشخص نیست تا تایید نهایی صلاحیت‌ها اتفاقاتی نیفتد بنابراین ممکن است داوطلبانی در مراحل استانی تایید شوند ولی در بررسی‌های نهایی که در هیئت مرکزی انجام می‌شود رد صلاحیت شوند. 

پورحسینی افزود: تبلیغات پیش از موعد عدم  مراعات اخلاق انتخاباتی است و توصیه می‌شود کلیه داوطلبان  قانون اساسی انتخابات را مرور و رعایت کنند.

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا استان لرستان با اشاره به  نتیجه نهایی داوطلبان رد صلاحیت  شوراهای شهر استان توسط هیئت عالی استان عنوان کرد: از تعداد 90 داوطلب شوراهای شهرهای استان که رد صلاحیت شدند و اعتراض آنها به هیئت نظارت مرکز ارسال شد 29 نفر اعتراض آنها در دبیرخانه هیئت عالی نظارت به ثبت رسیده و در نهایت هجدهم خرداد ماه نتایج بررسی این صلاحیت‌ها اعلام می‌شود.

انتهای پیام/645/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات شوراهای روستا رد صلاحیت شدند استان لرستان پیش از موعد خرداد ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۹۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد

فرماندار شهریار با تأکید بر هم‌افزایی در مجموعه شوراهای اسلامی، گفت: لازمه خدمت شوراهای اسلامی شهر و روستا، گره‌گشایی مشکلات مردم باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهریار، علیرضا فاتحی‌نژاد ظهر امروز در آیین گرامیداشت شوراهای اسلامی شهر و روستا با بیان اینکه افتخار انقلاب اسلامی نظام مردم‌سالاری و مشارکت مردمی است، اظهار داشت: شورا‌های شهر و روستا جلوه‌ای از مشورت در نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی 45 سال در حوزه‌های مختلف بر پایه مشورت پیش رفته است، افزود: باید پیرو فرامین رهبری خدمت گذار مردم بود و خالصانه و صادقانه به مردم خدمت کرد.

فرماندار شهرستان شهریار با بیان اینکه خودپسندی یکی از آفت‌های بزرگ مسئولیت است، تصریح کرد: شورا برآمده از مردم است و هم‌افزایی در مجموعه شورا بسیار حائز اهمیت است لذا باید با مشورت در آبادانی شهر و روستا تلاش کرد.

فاتحی‌نژاد در ادامه با تأکید بر انجام کارهای جمعی، تخصصی و علمی در شوراهای شهر و روستا گفت: شوراهای اسلامی نقش تعیین‌کننده‌ای در کشور دارند، لذا مردم نیز باید در انتخاب‌ خود دقت نظر داشته باشند تا نسل آینده از خدمات خوب شوراها بهره ببرند.

وی با بیان اینکه لازمه خدمت باید گره‌گشایی مشکلات مردم باشد، افزود: یکی از برکات انقلاب اسلامی، انقلاب مردمی است که با ابتکار خود شوراهای شهر و روستا را به وجود آورده است تا حرف‌های مردم شنیده و مطالبه شود.

فرماندار شهریار با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در امانت‌داری مردم در نزد شوراها در تمامی حوزه‌ها بیان کرد: برخی از اعضای شوراها اقدامات و فعالیت‌های نامناسبی دارند که منجر به ورود و برخورد دستگاه‌های نظارتی و قضایی شده و سلب اعتماد مردم از شوراها را نیز در پی دارد.

فاتحی‌نژاد با تأکید بر برنامه‌ریزی مناسب شوراهای شهر و روستاهای شهرستان شهریار در توسعه و آبادانی گفت: توفیق خدمت گذاری برای شوراهای شهر و روستا در دوره بعدی درگرو عملکرد خوب و سالم است.

اعضای شورا با رفتارهای اشتباه کام مردم را تلخ نکنند

در ادامه این مراسم حمزه خوارزمشاهی با بیان اینکه مشارکت مردم در موضوعات شهری منجر به توسعه و آبادانی می‌شود، گفت: شوراهای شهر و روستا باید قدردان مردم باشند که مدال نوکری را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شوراهای شهر و روستا حلقه ارتباطی مردم و مسئولین فرادستی هستند، تصریح کرد: باید امانت‌دار رأی مردم باشیم و با مصوبات خوب و مناسب منجر به توسعه شهرها و روستاها باشیم.

نماینده استان تهران در شورای عالی استان‌ها با تأکید بر افزایش اختیارات شوراها بیان کرد: شوراها نباید فقط شورای منتسب به شهردار و دهیار باشند، بلکه باید با تکیه بر وظایف و امکانات موجود خدمات بیشتری را نیز ارائه کنند.

خوارزمشاهی با اشاره به برخی دستگیری‌ شوراها در کشور گفت: نباید با کارهای اشتباه کام مردم را تلخ و به دشمنان و رسانه‌های معاند خوراک داده شود.

وی با انتقاد از عدم همراهی برخی از اعضای شورا در همراهی مجموعه شورای شهر و روستا تصریح کرد: اعضای شورا باید به خرد جمعی احترام بگذارند و انرژی و ظرفیت خود را برای مخالفت در برابر مصوبات به‌کار نگیرند.

نماینده استان تهران در شورای عالی استان‌ها در پایان خاطرنشان کرد: دولت در اجرای پروژه‌ها از کمک شوراها بیشترین بهره را می‌برد و همه این مسائل و همراهی شورا با دولت برای رفاه مردم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور/ حدود ۱۲ درصد داوطلبان غایب بودند
  • ۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان
  • فرصت یک‌هفته‌ای داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ برای مشاهده و تایید سوابق تحصیلی
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی