Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه بیش از یک سوم اراضی شهر صدرا از موقوفات «مرحوم حاج خلیل زالی» است، گفت: رقبات این موقوفه که بالغ بر ۱۸ هزار است؛ تحت نظر اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۶ شیراز واقع در شهر صدرا مدیریت و راهبری می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید عباس موسوی»، امروز (چهارشنبه ۵ خرداد) در مراسم تکریم و معارفه رئیس اوقاف و امور خیریه صدرا با بیان اینکه بیش از یک سوم اراضی شهر صدرا از موقوفات «مرحوم حاج خلیل زالی» است، گفت: رقبات این موقوفه که بالغ بر 18 هزار است؛ تحت نظر اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 6 شیراز واقع در شهر صدرا مدیریت و راهبری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس افزود: تمام تلاش همکاران ما در این اداره معطوف به اجرای امینانه نیت واقف خیراندیش، تسهیل در امور مراجعه کنندگان و خدمت به مردم شهر صدرا است به نحوی که احداث مجموعه بزرگ پرورشگاه «حاج خلیل زالی» با همین هدف و نیت در دستور کار قرار گرفته است و به زودی عملیات دیوار گذاری بزرگترین پرورشگاه شبانه روزی ایتام در خاورمیانه با ظرفیت پذیرش ۵۰۰ کودک با زیربنای ۴۸ هزار مترمربع در اراضی موقوفه «مرحوم زالی» در شهر صدرا آغاز خواهد شد؛ این مجموعه بزرگ آموزشی، تربیتی علاوه بر بخش های آموزشی خود دارای مراکز تجاری، سالن اجتماعات و بخش های رفاهی خواهد بود که ضمن ارائه خدمت به مردم شهر صدرا موجب اشتغال و درآمد پایدار برای مردم این شهر نیز می شود.

وی تاکید کرد: بر اساس متن وقفنامه مرحوم زالی دادستان استان هفتم یعنی دادستان فارس به عنوان ناظر استصوابی این موقوفه بزرگ محسوب می شود و بر عملکرد این موقوفه نظارت دارد.

حجت الاسلام موسوی به متن وقفنامه و نیات موقوفه زالی اشاره و ابراز کرد: مرحوم حاج خلیل زالی که از تُجّار به نام جنوب کشور بوده است همه املاک و دارایی های خودرا وقف بر ایتام ، احداث در مانگاه و امور عام المنفعه دیگر از جمله ساخت مدرسه در منطقه پشت باغ بیضا کرده است و تا امروز کودکان، ایتام و افراد نیازمند بسیاری از شهر شیراز و صدرا از خدمات این موقوفه بهره مند شده اند که از نمونه های آن می توان به کمک ۲۰ میلیارد ریالی به چهار هزار نفر از ایتام نیازمند شهر شیراز و صدرا در سال گذشته، کمک به احداث بیمارستان پیوند اعضاء شهر صدرا، آموزش و پرورش سالانه کودکان در پرورشگاه حاج خلیل زالی و همچنین آموزش و توانمند سازی دانش آموزان مرکز آموزشی کار و دانش مرحوم حاج خلیل زالی در پشت باغ بیضاء اشاره کرد.

مدیر کل اوقاف فارس با ابراز امیدواری از همراهی و همکاری مردم شهر صدرا برای پیشرفت و بهبود خدمات در این شهر گفت: با توجه به اینکه بخش عمده ای از اراضی موجود در شهر صدرا موقوفه است طبعا همکاری مستاجران موقوفه زالی و مردم شهر صدرا می تواند اداره اوقاف و امور خیریه را در اجرای هر چه بهتر نیات خیرخواهانه این موقوفه و ارائه خدمات بیشتر در این شهر یاری کند.

در این مراسم با هداء لوح سپاس از خدمات «احمد عباسی»، رئیس پیشین اداره اوقاف و امور خیره ناحیه 6 شیراز واقع در شهر صدرا تقدیر به عمل آمد و همچنین علی دارابی به عنوان رئیس جدید این اداره معرفی شد.
دارابی پیش از این ریاست ادارات اوقاف شهرستان های نورآباد، سپیدان و بیضاء را برعهده داشته است.

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه فارس شیراز اوقاف و امور خیریه اداره اوقاف و امور مردم شهر صدرا شهر صدرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۹۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری تمامی امور مرتبط با سرویس مدارس به شهرداری شیراز

ایسنا/فارس رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز از واگذاری کلیه امور خدمات مرتبط به سرویس مدارس (مدیریت، بازرسی و نظارت) به شهرداری شیراز خبر داد.

پیمان باباخانی امروز، ۱۲ اردیبهشت با اعلام این خبر گفت: حسب ابلاغیه از سوی معاونت توسعه و امور شهری، روستایی وزارت کشور و پیرو پیگیری‌های به‌عمل‌آمده در راستای ساماندهی امور سرویس مدارس این کلان‌شهر، از امسال کلیه امور مرتبط به سرویس مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی به سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز واگذار شد.

 رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز با تقدیر از تعامل و همکاری آموزش‌وپرورش در سنوات گذشته، برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در خصوص محاسبه نرخ شهریه سرویس مدارس سال تحصیلی ۱۴۰۳ _ ۱۴۰۴ را تشریح کرد.

باباخانی گفت: برنامه‌ریزی‌ها و برآوردهای لازم در این خصوص انجام‌شده و نرخ پیشنهادی برای تصویب نهایی به شورای اسلامی شهر شیراز ارسال شد.

وی با ابراز امیدواری از ساماندهی هرچه‌ بهتر امور مرتبط به سرویس مدارس افزود: شهرداری شیراز در دومین سال متوالی، نرخ پیشنهادی سرویس مدارس را حدود ۶ ماه زودتر از بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید تنظیم و برای تصویب نهایی به شورای اسلامی شهر ارسال می‌کند.

باباخانی گفت: در راستای تحقق درآمد واقعی و متناسب برای رانندگان سرویس مدارس، محاسبات و برآوردهای دقیق انجام‌شده و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های لازم گام مؤثری جهت ممانعت از تضییع حقوق رانندگان شریف و زحمتکش و همچنین اولیاء دانش آموزان برداشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز همچنین از آموزش‌های تخصصی رانندگان سرویس مدارس با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای خبر داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • واگذاری تمامی امور مرتبط با سرویس مدارس به شهرداری شیراز
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر صدرا
  • انشعاب گیری خط دوم آبرسانی سد درودزن به شهر صدرا انجام شد
  • انتصاب مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس
  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف
  • فارس میزبان پیکر مطهر شهید علاءالدین اسدپور می‌شود
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است