Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، سه شهروند بریتانیایی بعد از دریافت واکسن آسترازنکا دچار سکته مغزی شدند که یکی از آنها درگذشت. حالا محققان به دنبال ارتباط بین تزریق واکسن کرونای آکسفورد آسترازنکا و بروز سکته مغزی « ایسکمیک» هستند.

دو زن 30 ساله و یک مرد 40 ساله پس از این که اخیراً واکسن زدند  در رگ هایشان دچار لخته شد که منجر به سکته مغزی ایسکمیک شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که گزارش های قبلی در مورد لخته شدن خون نادر به طور خاص شامل ترومبوز وریدی مغزی - رگ های مغز است - این اولین بار است که واکسن آکسفورد / آسترا زنکا با سکته های مغزی ایسکمیک مرتبط شده.

این متداول ترین نوع سکته مغزی است و هنگامی اتفاق می افتد که لخته های خون تشکیل شده و جریان خون و اکسیژن به مغز را مسدود می کنند.

متخصصان بیمارستان ملی مغز و اعصاب و جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه کالج لندن (UCL) گفتند که موارد مرتبط با واکسن به طرز باورنکردنی نادر و احتمال بروز آن در افرادی که به کرونا مبتلا هستند بسیار بیشتر است. آنها همچنین می گویند که هر یک از این بیماران باید از نظر یک سندرم بسیار نادر به نام ترومبوز ناشی از واکسن و ترومبوسیتوپنی (VITT) ارزیابی شوند و افزودند که تشخیص سریع ضروری است.

اولین نفر از سه بیمار مبتلا به سکته مغزی ایسکمیک - یک زن 35 ساله آسیایی که بعداً درگذشت - شش روز پس از تزریق واکسن خود ، در سمت راست و اطراف چشم خود دچار سردرد متناوب شد.

پنج روز بعد ، او احساس خواب آلودگی و ضعف در صورت ، دست و پا کرد.

وی برای کاهش فشار در جمجمه خود در کنار سایر روشهای درمانی تحت عمل جراحی مغز قرار گرفت ، اما همه اینها نتوانست جان او را نجات دهد.

بیمار دوم ، یک زن سفیدپوست 37 ساله ، 12 روز پس از واکسن خود دچار سردرد ، گیجی ، ضعف در بازوی چپ و از دست دادن دید در سمت چپ شد. او چندین بار معالجه کرد و زنده ماند.

بیمار سوم ، مرد آسیایی 43 ساله ، سه هفته پس از واکسیناسیون خود با مشکلات گفتاری و درک زبان در بیمارستان بستری شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بریتانیا آکسفورد آسترازنکا سکته مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۹۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد

رامین نسیمی دوست در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با اهدای عضو دومین ایثارگر از استان اردبیل در سال جاری و اعزام پیکر ایشان به تهران شاهد روند روبه رشد اهدای عضو و فرهنگسازی این امر پسندیده در اردبیل هستیم.

وی خاطرنشان کرد: زنده یاد گلی حمیدیان ۶۱ ساله اهل و ساکن شهرستان اردبیل به دنبال خونریزی مغزی در بخش ICU جراحی مغز و اعصاب بیمارستان فاطمی اردبیل بستری شده بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: علیرغم مراقبت‌های درمانی و وجود علائم مرگ مغزی این بیمار و پس از تشخیص و تایید توسط متخصصین و کوردیناتورهای واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با رضایت خانواده ایشان ساعت 4:30 روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه برای اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران اعزام شد.

کد خبر 6094106

دیگر خبرها

  • اهدای عضو دانش‌آموز اهل لالی به ۳ بیمار جان دوباره بخشید
  • دختر دانش‌آموز اهل لالی به سه بیمار جان دوباره بخشید
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اعتراف آسترازنکا به عوارض مرگبار واکسن/ رشوه، دروغ و پنهان‌کردن حقیقت برای تجارت با سلامتی انسان‌ها
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن؛ ۵۰ قربانی شکایت کردند