Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، قصه پر غصه غلامرضا باقری یکی از جانبازان ۶۰ درصد شیمیایی در ایلام که از ناحیه مغز و اعصاب دچار آسیب شده و از کیست مغزی نیز رنج می‌برد و به راحتی قادر به حرکت نیست، این روزها دل هر بیننده‌ای را به ناراحتی وامی‌دارد؛ جانبازی که توسط فردی اراذل با هویت معلوم در محله مسکن مهر جانبازان در بلوک ۲۲ کنار راه پله‌ها بدون هیچ دلیلی مورد ضرب و شتم قرار گرفت و در بیمارستان بستری شد و بنیاد شهید و مسوولین از آن بی‌خبر بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در این میان غیبت مسوولین و بی‌تفاوتی نیروهای جبهه انقلاب اسلامی در برابر این هتک حرمت قابل توجه بود تا جایی که تنها عصر امروز هیات سربازان ولایت با حضور در منزل این جانباز سرافراز، از وی عیادت و دلجویی کردند با این حال پرونده قضایی این هتک حرمت در کلانتری تشکیل شده و برای ادامه مسیر قانونی و احقاق حق جانباز سرافراز ایلامی به دادگستری استان ارجاع می‌شود.

جانبازان، انسان‌هایی ایثارگر و جان برکفند که طی سال‌های جنگ تحمیلی و تجاوز دشمن، در خطوط مقدم جبهه، قهرمانانه سینه خود را در برابر آتش دشمن سپر کرده و در راه حفظ کیان اسلام، سلامت خود را تقدیم داشتند.

نگاه افراد جامعه ما به دفاع از کشور و آرمان‌های انقلاب اسلامی با عنایت به مفاهیم والایی چون جهاد و شهادت در قرآن، نگاهی غیر مادی و آرمان‌ خواهانه است، اما تهدیدهایی که انقلاب اسلامی با آن روبرو بوده و شرایط سنی ایثارگران، می‌طلبد که مسوولین بیش از گذشته نگاه ویژه‌ای به گسترش خدمات دهی به وارثان اصلی انقلاب و سرکشی از وضعیتشان داشته باشند.

این افراد اگر چه هر کدام قریب به چندین ماه در جبهه‌های جنگ از انقلاب اسلامی دفاع کردند اما هنوز آثار مواد شیمیایی در جسم و روح آنها هویداست و آثار باقیمانده ترکش‌ها نیز روز به روز و سال به سال، اثراتش بیشتر می‌شود و بدنشان را ضعیف‌تر می‌کند.

 

بی‌تفاوتی مسوولین نسب به ضرب و شتم جانباز

باقری یکی از شاهدان عینی به فارس گفت: این جانباز در مسیر راه پله‌ها بود و بی دلیل توسط شخصی مورد ضرب و جرح قرار گرفت.

وی افزود: بی‌تفاوت بودن در برابر این حرکت ناشایست راه را برای استمرار چنین هتاکی‌هایی در استان ایلام هموارتر می‌کند و فردا معلوم نیست نوبت کدام جانباز دیگر است.

باقری گفت: جای تعجب دارد هیچ ارگانی از این جانباز به آن صورت که شایسته احترام است، دلجویی نکردند؛ جای تاسف دارد که مدیرکل بنیاد شهید هیچ عکس‌العملی نشان نداده است.

لزوم توجه مسوولین به جانبازان

یکی از چهره‌های شناخته شده رسانه‌ای نیز بیان کرد: جانبازان اسناد زنده‌ای از مجاهدت، ایثارگری و اسوه‌های ایمان و رشادت هستند که حقیقت این ایمان باید روشن شود حقیقتی که در توجه مسوولین باید بگنجد.

وی یادآور شد: در کشاکش نبرد و جهاد در هنگامی که آتش و گلوله بیداد می‌کرد این جانبازان بودند که رهبران نهضت بودند و حالا در قفس تنگ و تاریک فراموشی در حسرت می‌سوزند.

دستگیری عاملان ضرب و شتم جانباز ایلامی

رضا امیری‌مقدم جانشین دادستان ایلام به خبرنگار فارس گفت: با دستور دادستان انقلابی شهرستان ایلام، سردار فرماندهی انتظامی استان ایلام و تلاش ماموران انتظامی، ضارب جانباز ایلامی دستگیر و روانه زندان شد.

وی ضمن تشکر از دادستان و عوامل جان بر کف و همیشه بیدار نیروی انتظامی افزود: با کسانی که بخواهند کوچکترین حرکت غیر اخلاقی با جانبازان داشته باشند برخورد خواهیم کرد.

دلجویی و دیدار با جانباز ایلامی

دلاور القاصی‌مهر فرمانده انتظامی استان ایلام نیز گفت: با حضور میدانی و همچنین حضور در کلانتری ۱۴ جانبازان و اقدام سریع و بررسی پرونده متهم پرونده مربوطه ضرب و جرح جانباز ۶۰ درصد دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

وی افزود: همچنین جانشین انتظامی استان به همراه معاونت اجتماعی با حضور در منزل این جانباز عزیز دیدار و از ایشان دلجویی کردند.

برخورد با شخص شناسایی شده

دوستی یکی از شهروندان ایلامی گفت: این حرکت و هتاکی باید به صورت قانونی پیگیری شود و برخورد قطعی با شخص شناسایی شده صورت گیرد تا درس عبرتی شود برای دیگران چرا که معلوم نیست فردا در استان ایلام به کدام جانباز بیچاره دیگر حمله ور شوند؟

وی تاکید کرد: لحظه‌ای که مردان میدان تا پای جان برای کیان کشور و انقلاب جنگیدند و امروز بدون هیچ جایگاهی روی تخت‌های پر از دردشان سپری می‌کنند و حتی کسی حالی از آنها نمی‌گیرد.

آنچه را که می‌خواهیم بگوییم داستان رشادت‌های رزمنده‌های جوان و جوانمردی است که استواری آنها دشمن را آنچنان ناتوان کرده بود که ناگریز شده بودند به گاز خردل و گاز اعصاب متوسل شوند تا شاید بتوانند چند لحظه‌ای نفسی تازه کنند.

حال سوال اینجاست که آیا توجه و رسیدگی به جانبازان به درستی اعمال می‌شود و آیا معیارهای تغییر درصد صحیح است؟ آیا رفتن به جلسات مهم برای حفظ مقام و جایگاه از جانب مسوولین برایشان مهم است یا رسیدگی و دلجویی از جانبازان انقلاب اسلامی آن هم در حد یک دیدار ؟؟

اگر چه بیش از ۳۰ سال از پایان آن آغاز تلخ می‌گذرد و دیگر در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر آثاری از جنگ به چشم نمی‌خورد اما واقعیت این است که جنگ هنوز برای عده‌ای تمام نشده است و هنوز با آن زندگی می‌کنند همیشه زمانی که صحبت از جنگ می‌شود ذهن‌ها تنها درگیر سربازان و مردانی می‌شود که در آن روزها پا به میدان گذاشته و جنگیدند اما حقیقت این است که نقش جانبازان به فراموشی سپرده شده است، فراموشی تا جایی که آنها به راحتی در خیابان‌ها توسط افراد اراذل و اوباش مورد ضرب و جرح قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۱۳

منبع: فارس

کلیدواژه: جانباز انقلاب اسلامی شهید جانباز ایلامی جانباز ایلامی انقلاب اسلامی استان ایلام ضرب و شتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۰۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانباز شیمیایی اهل تربت جام به جمع شهدا پیوست

به گزارش قدس خراسان، حسین جمشیدی اظهار کرد: این جانباز ۷۰درصد به عنوان نیروی وظیفه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سال ۶۵ در جریان عملیات کربلای چهار بر اثر بمباران شیمیایی دشمن بعثی به فیض جانبازی نائل شده بود.

فرماندار تربت جام ادامه داد: مراسم تشییع پیکر مطهر شهید پاسبان فردا پنجشنبه ششم اردیبهشت از ساعت ۹صبح از محل تیپ ۳۸ زرهی ارتش تا میدان حضرت ولیعصر(عج) بر دستان اقشار مختلف مردم شهید پرور و ولایتمدار، امامان جمعه و جماعات، مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی، نظامی، انتظامی، امنیتی، رزمندگان، همرزمان و بستگان شهید تا بهشت نبی(ص) تربت جام برگزارخواهد شد.

وی گفت: پس از اقامه نماز، پیکر شهید در قطعه شهدای آرامستان بهشت نبی (ص) آرام خواهد گرفت.

جمشیدی از همه مردم شهیدپرور تربت جام دعوت کرد برای تجلیل و تکریم از مقام و جایگاه شهید پاسبان در این محفل شرکت کنند.

دیگر خبرها

  • شرکت ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله نخست آزمون سراسری
  • ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • پیکر جانباز شهید «پاسبان» در تربت جام آرام گرفت
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • ۱۴ هزار و ۴۷۹ داوطلب ایلامی در کنکور سراسری شرکت می‌کنند
  • جانباز شیمیایی اهل تربت جام به جمع شهدا پیوست
  • خاطرات جانباز آزاده‌ای که چهره سال هنر انقلاب فارس شد
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره اراذل و اوباش در رودان
  • قاتل ایلامی متواری بعد از پنج ماه دستگیر شد