Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امیرمحمود غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از پروژه آزادراه شیراز – اصفهان، گفت: کار بسیار عظیمی در این پروژه انجام شده و چنین آزادراهی که سابقه مطالعه اولیه آن مربوط به چند دهه قبل باشد با این حجم کار بسیار فوق‌العاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: هم‌اینک تمام کارگاه‌ها فعال هستند، مشکلات مالی هم تقریبا رفع شده و دولت تمام توان خود را برای تکمیل این پروژه گذاشته است.

غفاری یادآور شد: این پروژه از نظر تامین منابعی که دولت برای آن انجام داده جزو ۲ یا سه پروژه خاص کشور در حوزه حمل و نقلی است.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: دولت در این پروژه بیش از آنچه که قول داده بود انجام داده و با دستور رئیس جمهوری اخیرا نیز مبالغی تزریق شده و تا پایان ماه نیز مجددا تزریق منابع را به این پروژه خواهیم داشت.

غفاری گفت: تمام کوشش ما تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه تا پایان دولت است، اما به هیچ وجه دقت و ایمنی را فدای سرعت نخواهیم کرد چرا که آزادراه شیراز – اصفهان آزادراهی است که سرعت طرح آن ۱۲۰ کیلومتر در ساعت تعریف شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در بحث روکش هم تاکید شده که نباید کوچکترین کوتاهی صورت گیرد چرا که وسائل نقلیه با وزن‌های مختلف بر روی این پروژه حرکت خواهند کرد و با توجه به اینکه سرعت طرح نیز ۱۲۰ کیلومتر است هرگونه کوتاهی می‌تواند برای مردم مشکل آفرین باشد.

غفاری گفت: برآورد‌ها نشان می‌دهد برای تکمیل این پروژه افزون بر ۸۰۰ میلیارد تومان دیگر منابع لازم است که با توجه به اینکه این منابع نیز دیده شده امیدواریم این کار به سرعت تکمیل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هم‌اینک در تمام قطعات پروژه کار باقیمانده داریم که میزان آن متفاوت است، اما به طور متوسط همه قطعات ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تمام کارگاه‌های پروژه آزاد راه شیراز اصفهان فعال است، گفت: مسائل مالی هم تقریبا رفع شده است و ۸۰۰ میلیارد تومان دیگر به این طرح تخصیص می یابد تا هر چه سریع تر این کرویدور مهم جنوب به شمال کشور آماده بهره برداری شود.

او با بیان این که تلاش می‌شود ۶ قطعه از ۷قطعه ۲۲۴کیلومتری آزادراه شیراز - اصفهان تا پایان این دولت به بهره برداری برسد، اظهار داشت: قطعه۷ به طول ۱۴کیلومتر از شیراز تا گردنه تنگ خیاره در منطقه بیضا حدود ۴سال قبل به این آزادراه اضافه شده که تا کنون ۵۰درصد پیشرفت داشته است.

ساخت آزادراه شیراز - اصفهان با بیش از ۴هزار میلیارد تومان اعتبار از سال۹۲ آغاز شده است.

با بهره برداری از این آزادراه علاوه بر این که مسیر ۶ساعته شیراز تا اصفهان به ۴ ساعت کاهش می‌یابد ماهانه ۱۳۵میلیون لیتر در مصرف سوخت خودرو‌ها صرفه جویی می‌شود و روند جا به جایی بار و مسافر از جنوب به شمال کشور تسهیل خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی مشکلات مالی آزادراه شیراز اصفهان آزادراه شیراز راه و شهرسازی بهره برداری راه شیراز تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۰۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان

تین نیوز

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ماموریت داد که تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۳ نسبت به نصب دوربین های ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان اقدام کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ایمانیه در جلسه بررسی وضعیت آزادراه شیراز اصفهان افزود: با توجه به پیگیری های انجام شد برای تامین اعتبارات لازم برای تکمیل این محور آزادراهی از طریق مولدسازی، ضرورت دارد که دستگاه های ذی ربط در اجرای توافقات سرعت عمل داشته باشند.

وی اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان نیز با توجه تعریف مثلث طلایی گردشگری بین استان های فارس، اصفهان و یزد، جاذبه های طبیعی پیرامون آزادراه شیراز اصفهان را با تمرکز بر حفظ محیط زیست معرفی و زمینه های استفاده گردشگران و عموم از این جاذبه ها را فراهم کند.

ایمانیه از مدیریت امور شعب بانک ملی و بانک مسکن استان نیز خواست ظرف ۲ هفته نسبت به پیگیری و واریز تسهیلات ماده ۵۶ برای اجرای قطعه تنگ خیاره به لپویی اقدام و نتیجه را اعلام کنند.

ایمانیه، همچنین به اداره کل راه و شهرسازی فارس ماموریت داد تا نسبت به بررسی اتصال آزادراه شیراز اصفهان به شهر مرودشت جهت سهولت بازدید از مجموعه تاریخی تخت جمشید اقدام و نتیجه بررسی را در جلسه آتی اعلام کند.

وی، همچنین از اداره کل امور عشایر فارس خواست که با هماهنگی شرکت ساخت و بهره برداری از آزادراه و همچنین فرمانداری های ذی ربط، تمهیدات لازم برای عبور ایمن ایلات یا تعیین مسیر جایگزین اتخاذ کند.

استاندار فارس، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شیراز و مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس را نیز مامور کرد تا پیگیری لازم برای استقرار کامل اورژانس در آزادراه شیراز اصفهان طبق استانداردهای کشوری و حسب مصوبات شورای هماهنگی ترافیک استان انجام و نتیجه را اعلام کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نقاط حادثه خیز با احکام برنامه و منابع مالی مناسب رفع می شود
  • رفع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز آذربایجان شرقی تا پایان سال‌جاری
  • افتتاح فاز اول آزادراه شوشتری تا پایان سال
  • ◄ تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه های آذربایجان شرقی
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | گره کور بزرگراه بسیج باز می شود
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | ویژگی های این معبر جدید پایتخت
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | این بزرگراه شرق تهران را از دست کامیون های سنگین خلاص می کند
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز - اصفهان
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز- اصفهان