Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:35:39 GMT

حمایت ۱۳۰۰ میلیارد ریالی «صحا» از صنایع دفاعی کشور

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۰۴۷۴

حمایت ۱۳۰۰ میلیارد ریالی «صحا» از صنایع دفاعی کشور

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از صحا، نشست مشترک مدیران شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور با رییس و اعضای هیات مدیره صندوق حمایت از تحقیقات، نوآوری و توسعه فناوری‌های دفاعی، به منظور امضای تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌های مشترک در محل صندوق حمایت از فناوری‌های دفاعی برگزار شد.

در این نشست مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته، عملکرد صندوق در سال «جهش تولید» را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: در سال ۹۹ با وجود فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه و همچنین همه‌گیری بیماری کرونا، توانستیم با همت و تلاش همه همکاران ضمن تحقق عملی جهش تولید در صنایع پیشرفته رکوردهای قابل توجهی را در زمینه ارائه تسهیلات، صدور ضمانت‌نامه‌ها و وصول مطالبات ثبت کنیم که در ۲۵ سال فعالیت صندوق بی نظیر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«رضا نقی‌پور اصل»، مانع‌زدایی را یکی از اهداف مهم صحا برای تحقق عملی شعار سال ۱۴۰۰ برشمرد و افزود: بر اساس نامگذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» توسط رهبر معظم انقلاب، به‌منظور نیل به تحقق عملی آن، تسهیلگری را در سرلوحه کارهای خود قرار دادیم.

وی خاطرنشان‌کرد: این مجموعه با بازنگری در آیین‌نامه‌ها و فرآیندها که البته از سال گذشته آن را آغاز کرده و جابه‌جایی رکوردهای اخیر نیز حاصل آن است، گام‌های مهمی را در این زمینه برداشته که یکی از این موارد کاهش مدت زمان ارزیابی طرح‌ها است.

نقی‌پور اصل، در ادامه به سوابق همکاری صحا با صنایع دفاعی کشور اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر تعامل و همکاری خوبی با مجموعه صنایع دفاعی کشور داشتیم، به طوری که علاوه بر مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال نیز در قالب ضمانتنامه‌ها از صنایع پیشرفته در حوزه صنایع دفاعی حمایت کرده‌ایم.

امیر دریادار «فرهاد امیری» رییس صندوق حمایت از فناوری‌های دفاعی نیز در این نشست مشترک، افزود: پیشرفت روزافزون علم و تنوع فناوری‌ها در حوزه صنایع دفاعی در کنار کمبود منابع موجب شد تا از ظرفیت سایر دستگاه‌ها استفاده کنیم، بر این اساس رویکردی را در قالب همکاری لشکری و کشوری تعریف کرده و در این چارچوب از توان سایر بخش‌ها از جمله صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در احصاء و حمایت از فناوری‌های دو منظوره استفاده می‌کنیم.

در ادامه، طرفین به بحث و بررسی مواردی از قبیل تشکیل کارگروه مشترک به منظور ارزیابی طرح‌های حوزه دفاعی به منظور حفظ پروتکل‌های محرمانگی طرح‌های نظامی، بازنگری، مساعدت و تسهیلگری صحا در وثیقه‌های دریافتی از شرکت‌های حوزه صنایع دفاعی، استفاده از ظرفیت عضویت وزیر دفاع در مجمع عمومی صحا و بازدید از پردیس دفاعی وزارت دفاع در استان فارس و ایجاد نمایندگی صحا در این پردیس به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در پایان این نشست تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌های مشترک بین شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق حمایت از تحقیقات، نوآوری و توسعه فناوری‌های دفاعی به امضای طرفین رسید.

به گزارش ایرنا، حمایت مالی و اعتباری از بخش خصوصی و تعاونی در زمینه تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با اعطای تسهیلات مالی با نرخ ترجیحی، صدور انواع ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری خطرپذیر غیرمستقیم و ارائه خدمات کارشناسی، از جمله خدمات این صندوق است.

برچسب‌ها امضای تفاهمنامه توسعه ایران وزارت دفاع توسعه اقتصادی استان فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امضای تفاهمنامه توسعه ایران وزارت دفاع امضای تفاهمنامه توسعه ایران وزارت دفاع توسعه اقتصادی استان فارس اخبار کنکور صندوق حمایت از صنایع پیشرفته فناوری های دفاعی صنایع دفاعی فناوری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۰۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ عباس پورافغان، در جمع مدیران هلدینگ صنایع مس افق کرمان اظهار داشت: با توجه به توسعه صنعت مس در منطقه بیش از 6500 میلیارد ریال قراردادهاي فافق افزایش خواهد یافت. 

وی با اشاره به روند توسعه صنعت مس در استان کرمان گفت:با آغاز فعالیت مجتمع مس در آلو شرکت صنایع مس افق کرمان نيز با دارا بودن تجربه و نیروی انسانی متخصص همگام با شرکت ملی صنایع مس ایران فعالیت خود را با 5 قرارداد بزرگ خدماتی به مبلغ تقريبي 6500 ميليارد ريال آغاز نموده است. 

وی همچنین با بر شمردن ظرفیت های هلدینگ صنایع مس افق کرمان و شرکت های زیر مجموعه افزود: در حال حاضر در استان کرمان طرح ها و پروژه های سرمایه گذاری این هلدینگ در دست اجرا قرار دارند که نشان از توان و همت والای این هلدینگ در ایجاد رشد و توسعه استان و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه است.
 
وی ضمن تشریح فعالیت هاي هلدینگ در مجتمع مس در آلو اظهار داشت: شركت صنايع مس افق كرمان و شرکت های زیر مجموعه با توجه به توان فني و تخصصي خود در ارائه خدمات حمل و نقل، تامين نيروي انساني، بهداشت و درمان، فضای سبز و تامین غذا، خدمات فنی و تجهیز ماشین آلات سنگین فعالیت خود را آغاز نموده اندو دراين راستا تعداد زیادی نيروي انساني متخصص جذب و مشغول به كار می گردند.
 
پورافغان، افزود: تحقق توسعه همه جانبه در گرو استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در این صنعت است و در این باره با برنامه های هدفمند و حساب شده گام خواهیم برداشت. 

وی،افزود: با توجه به انجام پروژه های اکتشافی توسط شرکت ملی صنایع مس ایران در سال جاری و افزايش میزان ذخایر مس کشور و همچنين با توجه به آغاز بهره برداري شركت ملي صنايع مس ايران از معدن مس سريدون  در نظر داریم از ظرفیت ایجاد شده در صنعت مس به خوبی استفاده نمائيم كه به طور حتم توسعه های آتی هلدینگ در زنجیره  مس پیگیری خواهد شد.

دیگر خبرها

  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق
  • ایران امروز کشوری پیشرفته است / تهدیدها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده است
  • رئیسی: ایران کشوری پیشرفته و فناور است/ برای صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا آماده‌ایم
  • رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته و فناور است
  • رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته و فن‌آور است
  • حمایت ۳ هزار میلیارد ریالی صندوق ملی مسکن از طرح‌های زیربنایی مسکن خراسان‌جنوبی
  • حمایت ۳۰۰۰ میلیارد ریالی از طرح مسکن خراسان‌ جنوبی