Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ جانشین فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا(ع) گفت: امروز رزمندگان کشور در مرزهای هوایی و آبی چنان قدرتی دارند که اگر آمریکا از مرز مشخص شده‌ آبی عبور کند تاوان سختی خواهد داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در اصفهان، سردار پاسدار اصغر عرب پور در جمع خبرنگاران به مناسبت باز پس‌گیری خرمشهر از دشمن اظهار داشت: شرایط آزادسازی خرمشهر در جریان جنگ از لحاظ برخورد با دشمن با شرایط جامعه‌ کنونی تفاوت‌هایی دارد، در آن زمان ماه‌های زیادی از پیروزی انقلاب نگذشته بود، ارتش انسجام اکنون را نداشت و سپاه و بسیج تازه تشکیل شده بود و سلاح و مهمات در کشور نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دشمن از تشکیل نظام جمهوری اسلامی در ایران ناخشنود و از این فرصت استفاده کرد.در این جنگ صدام تنها مجری بود، آمریکا و اروپای غربی و اروپای شرقی، کشورهای منطقه و عربی نیز از صدام حمایت می‌کردند.

جانشین فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهداء نیروی زمینی سپاه پاسداران در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد با اشاره به اینکه همه کشورها علیه ایران انسجام داشتند تا با جنگ علیه ایران، انقلاب اسلامی را در نطفه خفه  کنند، بیان کرد: آمریکایی‌ها می‌خواستند به مردم ایران پیراهن ذلتی بپوشانند تا هیچ کشور دیگری فکر انقلاب اسلامی نکند.

وی با بیان اینکه بعضی افراد گلایه‌هایی از چرایی ادامه جنگ در آن شرایط دارند، تصریح کرد: در آن زمان شرایط به گونه‌ای بود که تنها راه جلوگیری جنگ با دشمن بود، چراکه ارتش و سپاه مسلح نبود؛ در این صورت اگر کشوری نخواهد جنگ کند انتخاب دیگرش، عضو و هم پیمان شدن نظامی است و لازمه‌ آن پذیرفتن رهبری این پیمان بود، اما ما با شعار نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی انقلاب کردیم؛ یعنی نفی شوروی کمونیست و نفی حاکمیت لیبرالیسمی و یهودی گری آمریکا.

سردار عرب‌پور گفت: راه دیگر تسلیم شدن به دشمن بود که با مرام و مسلک شیعی هم‌خوانی ندارد؛ ما پیرو شیعه‌ امام حسینی هستیم که زیر بار ظلم نمی‌رود؛ از طرفی خواسته‌های دشمن تنها به خرمشهر و اروند ختم نمی‌شد؛ بلکه خواستار فتح خوزستان و تهران داشت.

وی خاطرنشان کرد: اختلاف صدام با ایران بر سر مرز دو کشور نبود که اگر اینگونه بود تمام کشورهای غربی و آمریکا و حتی کشورهای عربی منطقه با او همراه نمی‌شدند؛ پس بحث اختلاف مرزی نبود.

سردار آسودی: عملیات بیت‌المقدس مقدمه آزادسازی قدس است/ وعده صدام برای فتح خرمشهر چه بود؟یادداشت| فتح خرمشهر؛ آزادسازی یا پیروزی استراتژیک برای پایان دادن به جنگ؟آبادانی خرمشهر باید در اولویت مسئولان کشور باشد

جانشین فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهداء نیروی زمینی سپاه پاسداران در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد ادامه داد: کشورهای عربی اگر ادعای طرفداری از ناسیونالیسم عرب دارند، با حمله‌ اسرائیل به حماس، حزب الله و لبنان، چرا واکنش نشان ندادند و از حزب الله که خط مقدم جهان اسلام در برابر یهود است و زبان عربی دارند حمایت نکردند؛ کشورهای عربی در جنگ 33 روزه به حمایت از اسرائیل تلاش کردند.

وی با اشاره به اینکه ایران بدون سلاح و تجهیزات دفاعی ناخواسته باید وارد جنگ با صدام می‌شد که تمام کشورها حامی او بودند، بیان کرد: در روزهای ابتدایی با سلاح‌های ساده شکاری و کوکتل مُلُتُف در برابر تجهیزات و تانک‌های دشمن مقاومت کردند، از یک طرف بنی صدر نیز سنگ اندازی می‌کرد و اجازه ورود پاسداران و بسیجیان را به جبهه نداد و ارتشی‌ها هم که توان ایستادن جلوی سپاه صدام را نداشتند.

سردار عرب‌پور در خصوص تداوم دشمنی‌ها به کشورمان تصریح کرد: همانطور که آن موقع دشمن از ورود ساده‌ترین تجهیزات و تسلیحات جلوگیری می‌کرد اکنون نیز برای پیشرفت‌های هسته‌ای شرط و شروط می‌گذارند و تولید بمب هسته‌ای توسط ایران را دلیلی بر ‌دستور توقف فعالیت‌های هسته‌ای می‌کنند.

وی درباره نقش مردم در اداره جنگ و در طول سالیان حکومت عنوان کرد: مردم با غیرت و ایثار جان خود جبهه‌ها را پشتیبانی می‌کردند و اگر چنین نبود دولت توان اداره‌ جنگ را نداشت؛ همچنان هم این غیرت ملی و از خود‌گذشتگی مردم را در بحران‌هایی مانند سیل و زلزله ومحرومیت‌زدایی از مناطق محروم و اقشار آسیب دیده در دوران کرونا دیده‌ایم و ادامه دارد.

جانشین فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا(ع) در مورد نقش رزمندگان اصفهانی در پیروزی عملیات بیت المقدس اظهار داشت: دشمن 20 هزار نیرو در داخل و خارج خرمشهر ساماندهی کرده بود این درحالی بود که به گفته شهید صیاد شیرازی تعداد نیروهای ما به یک گردان می رسید و مستاصل بودیم؛ اما در اوج ناامیدی خبر رسید لشکر نجف و لشکر امام حسین اصفهان از اهواز و شلمچه وارد منطقه شدند و 19 هزار اسیر از دشمن گرفتند؛ از اینجا به بعد و با آزادسازی خرمشهر، جنگ در خاک عراق و برای تنبیه متجاوز صورت گرفت و بعد از آن با پذیرفتن قطعنامه جنگ به پایان رسید.

 دشمنی آمریکا همچنان ادامه دارد 

وی با بیان اینکه بعد از دفاع مقدس جنگ با کفار تمام نشد و کشورهایی که پشت سر صدام بودند، همچنان با ایران درگیری دارند، اضافه کرد: فتح خرمشهر آخرین فتح نیست و جبهه به گونه‌ای دیگر ادامه دارد.

سردار عرب‌پور بیان کرد: در زمان انتخابات همیشه کسانی که با نظام زاویه دارد، از سوی دشمنان طرفداری می‌شود و در رسانه‌های بیگانه از او تبلیغ می‌شود و کسی که حامی مردم و پیرو انقلاب است را تخریب می‌کنند.

جانشین فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا(ع) گفت: دشمنان از وجود نظام جمهوری اسلامی احساس خطر می‌کنند، به عنوان مثال وجود سلاح‌‎های هسته‌ای برای خود آمریکا و اسرائیل حتی هند و پاکستان مشکلی ندارد، اما ایران را از پیشرفت‌های هسته‌ای منع می‌کنند، داعش و طالبان را برای تخریب ما، حمایت مالی می‌کنند؛ اما متاسفانه بعضی مسئولان در داخل با مبارزه با داعش موافق نیستند اما حمایت مردم وتشییعی که در سراسر ایران برای شهید حاج قاسم سلیمانی انجام شد نمونه‌ای خاص بود که در تشییع های دیگر دیده نشد.

وی عنوان کرد: ملت ما بعد از جنگ تحمیلی با شناخت دشمن به پیشرفت‌های تسلیحاتی رسیده و اکنون آمریکا و اروپا و هم‌پیمانان آن‌ها با قدرت تسلیحاتی که ایران دارد، جرات کوچک‌ترین عرض اندام ندارند؛ آن‌ها درصدد بودند اجازه‌عبور کشتی‌های ما از آبراه‌ها را ندهند، اما چیزی نگذشت که رزم ناوهای آن ها توسط نیروهای دریایی سپاه محاصره شد.

سردار عرب‌پور اظهار داشت: امروز رزمندگان کشور در مرزهای هوایی و آبی چنان قدرتی دارند که اگر آمریکا از مرز مشخص شده‌ آبی عبور کند تاوان سختی خواهد داد.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر فقط با سلاح و تجهیزات نیست بلکه با فکر و اندیشه است، افزود: ما معتقدیم خرمشهر را خدا آزاد کرد و حزب الله نیز با تعصی از کلام خدا و تاثیر دفاع مقدس ملت ما،در برابر اسرائیل مقاومت کرد.

جانشین فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا(ع) با اشاره به اینکه فلسطینی‌ها نیز کم کم با تاثیر از حزب الله و با مقاومت و شکل‌گیری حماس به پیروزی رسیدند، بیان کرد: فلسطینی‌ها با درس گرفتن از ایمان و شهادت طلبی از ایران و لبنان، با یهودیان مقابله کردند و بعد از 70 سال، پایتخت اسرائیل در تیررس موشک‌های فلسطینی قرار گرفته است و اسرائیلی‌ها مجبور می‌شوند بدون قید و شرط شرایط آتش بس را بپذیرند.

وی با اشاره به سخنان روز قدس رهبری در خصوص اینکه تا چند سال آینده اسرائیل نابود می‌شود و دیگر رنگ پیروزی نخواهد دید، تصریح کرد: خود اسرائیلی ها اذعان دارند فروپاشی آن‌‍‌ها آغاز شده است.

سردار عرب‌پور عنوان کرد: دوران دفاع مقدس هم برای خود ما فرصت بود و هم برای دیگر مسلمانان جهان درس‌هایی از مقاومت در برابر ظلم در برداشت، بنابراین وقتی آمریکا دولت داعش را پایه‌گذاری می‌کند برای این است که تا عراق و سوریه و کشورهای هم مرز جمهوری اسلامی ایران برسد؛ این در حال است که تمامی رزمندگان با غیرت از ایران، افغانستان، پاکستان ،سوریه، عراق و لبنان می‌آیند تا در برابر داعش ایستادگی کنند.

وی در خصوص منظور دوم آمریکا از ایجاد دولت داعش اظهار داشت: منظور آمریکا از این کار شناساندن چهره‌ای خشن و دور از اسلام به اروپاییان و آمریکایی‎‌ها است، چرا که از پیوستن مردم کشور خود واروپا به اسلام می‌ترسند.

جانشین فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا(ع) افزود: اما رزمندگان از سراسر دنیا با دفاع و شهادت طلبی اسلام ناب محمدی و شیعی را به جهانیان معرفی و پرده از نقاب دیدگاه وهابیت و به دور از اسلام داعش که پشت سر آن آمریکا، اسرائیل و عربستان مخفی شده است، برداشتند.

وی اشاره به نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در تخریب نقشه‌های آمریکا در خاورمیانه و منطقه بیان کرد: وقتی سردار سلیمانی با نیروهای ایرانی و سازماندهی رزمندگان داوطلب سایر کشورها به منطقه ورود پیدا کردند با مقاومت خود به جهانیان ثابت کردند می‌توان در برابر کفار ایستادگی کرد و یک پارچگی و استقلال را به منطقه برگرداند.

سردار عرب‌پور در خصوص وضعیت کنونی کشور گفت: متاسفانه در کشورنگاه‌ها معطوف به مذاکرات آمریکایی و اروپایی بود و راه مذاکرات با روسیه و چین و کشورهای همسایه بسته شد تا رضایت آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها را جلب کنند، هرج و مرج اقتصادی و فساد کنونی در کشور هیچ ارتباطی با تحریم ندارد.

وی تصریح کرد: وضعیتی که در کمبود کالاها و خوراک و معیشت مردم به وجود آمده به عمد صورت گرفته است؛ گرانی کالا و اوضاع اقتصادی به وجود آمده برای این است که مردم نسبت به شرکت در انتخابات و آینده خود ناامید شوند.

جانشین فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا(ع) با تاکید برسفارش مقام معظم رهبری که هر یک رای تیری به چشم دشمن است،گفت: نظام جمهوری اسلامی متعلق به مردم است و  شرکت در انتخابات تکلیف شرعی و ملی است و مردم نباید از شرکت در انتخابات غفلت کنند.

وی با اشاره به موضوع دیگر که انتخاب اصلح است، عنوان کرد: به گفته مقام معظم رهبری کسی اصلح است که به توان داخلی تکیه کند؛ همانطور که جوانان ما توانایی ساخت پیشرفته ترین تجهیزات نظامی و تسلیحاتی و موشک را دارند، می توانند خودروی ملی با کیفیت و دیگر لوازم و تجهیزات مورد نیاز کشور را تامین کنند.

سردار عرب‌پور خاطر نشان کرد: نظام ما اسلامی است، این دور از عدالت است که کسانی از حقوق و مزایای میلیاردی بهره مند شوند و بعضی به نان شب محتاج باشند، باید فردی انتخاب شود که به صورت جدی با فساد برخورد شود.

انتهای پیام/163/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جمهوری اسلامی هسته ای فتح خرمشهر حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۰۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی فرمانده ارشد ارتش به دشمنان: جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی را با قدرت می دهیم /پدافند هوایی در اوج آمادگی است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر سرتیپ علیرضا الهامی جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران در نیروی پدافند هوایی برای انجام وظیفه به معنای واقعی، جان خود را کف دست گرفته و با احدی برای امنیت مردم و مرزها تعارف ندارد.

آنگونه که باشگاه خبرنگاران جوان روایت کرده، وی با تاکید بر اینکه امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است، گفت: امروز با تکیه بر سلاح‌ها و تجهیزات کاملا ایرانی، دانش بومی و اراده پولادین فرزندان غیرتمند و شجاع ایرانی با حرکت در خط ولایت و توکل بر خداوند متعال برای حفظ امنیت کشور ذره‌ای تردید نداریم.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش عنوان کرد: تجهیزات بومی و اراده پولادین ما آماده است تا جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی به کشور را با قدرت و توفنده بدهد و با تمام قدرت از مرزهای کشور دفاع می‌کنیم.

سرتیپ الهامی با بیان اینکه فرمانده معظم کل قوا در بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص «قوی شدن» تذکرات مهمی داده‌اند و راه برون رفت مشکلاتی که دشمن به نظام تحمیل می‌کند را همین مسئله می‌دانند، افزود: نمونه‌ای از اجرای رهبری را در عملیات «وعده صادق» می‌توان دید که هم اقتدار نظام را به نمایش گذاشت و هم مردم را شاد کرد.

وی اضافه کرد: «قوی شدن» تکلیف آحاد مدیران در همه حوزه‌های علمی، فنی و مهندسی به ویژه نظامی است و دستور ولایی فرماندهی کل قوا برای نیروهای مسلح لازم‌الاجراست، پس «قوی شدن» برای همگان فرمان محسوب می‌شود لذا هر کسی در حوزه اختیارات و مسئولیت خود باید قوی شود و این یک تکلیف است و اگر کوتاهی کنیم باید پاسخگوی خدا باشیم.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تصریح کرد: آنچه در اهداف عالیه نظام و تمدن نوین اسلامی ترسیم شده و ما به عنوان نیروی مسلح تضمین کننده تحقق آن وعده رهبر معظم انقلاب هستیم، باید ببینیم امروز ملزومات آن چیست.

امیر سرتیپ الهامی افزود: برای اینکه بتوانیم مأموریت دفاع از حریم آسمان کشور را با شایستگی و اقتدار انجام دهیم از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نمی‌کنیم و امروز برای انجام وظایف به هیچ جا وابسته نیستیم.

وی با اشاره به بازدیدهای انجام شده از منطقه پدافند هوایی شرق کشور و قدردانی از انجام اقدامات اثرگذار، ماندگار و وسیع در حوزه‌های مختلف، بیان کرد: اقدامات عمرانی با حجم زیاد در سایت‌ها با کاربری‌های مختلف انجام شده و فعالیت‌های حوزه ورزش و توان رزم نیز چشمگیر است.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: در حوزه توان رزم اقدامات اثرگذاری برای منطقه پدافند هوایی شرق انجام شده و ساخت و تعمیر خلاقانه برخی قطعات و سامانه‌های راداری که امکان بازآماد آن وجود ندارد، جزو این اقدامات بوده است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901293

دیگر خبرها

  • استثنایی‌ترین تصمیم نظام با حمله به اسرائیل به روایت فرمانده کل سپاه /این عملیات قابل تکرار است /رسما اعلام کردیم که می زنیم و همه می دانستند
  • با قرارگاه نور جواب دشمن را می‌دهیم / ادعای حقوق بشر غربی‌ها دیدنی است
  • جمهوری اسلامی با جنگ‌ها و تحریم‌ها قوی‌تر می‌شود | حمله به اسرائیل همه جهان را آرام کرد | در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید
  •  خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند سیاه‌بازی‌ای که گردن BBC افتاد!
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد
  • هشدار جدی فرمانده ارشد ارتش به دشمنان: جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی را با قدرت می دهیم /پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود