Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فریبرز عباسی صبح چهارشنبه در حاشیه بررسی روند اجرا طرح آبیاری تحت فشار در اراضی نخلستان دشتستان اظهار داشت: آبیاری نوین نقش مهمی در افزایش کیفیت و کمیت تولید محصولات کشاورزی خواهد داشت.

وی کاهش هدررفت آب، کاهش تلفات و کاهش میزان مصرف آب را از مهمترین مزایای آبیاری نوین عنوان کرد و افزود: روش سنتی آبیاری در اراضی نخلستان صدمات زیادی به زیرساخت‌های اراضی وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی در نخلستان‌های شهرستان دشتستان طرح‌های خوبی را اجرا کرده و در گام نخست دو هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی نخیلات دشتستان تخت پوشش آبیاری نوین قرار گرفت.

وی با اشاره به اجرای شبکه‌های اصلی و فرعی در طرح آبیاری نوین در اراضی نخلستان سعدآباد دشتستان ادامه داد: فاز اول طرح پروژه نخلستان با تکمیل خط انتقال و ایستگاه پمپاژ به بهره‌برداری می‌رسد.

عباسی با اشاره به اینکه وزارت نیرو برای تأمین آب این شبکه نوین آبیاری هنوز آماده نیست تصریح کرد: شبکه آبیاری طرح آبیاری نوین دو هزار و ۴۰۰ هکتاری سعدآباد در حال تکمیل شدن است و باید آب مورد نیاز تأمین شود.

وی با اشاره به تأمین منابع آب طرح نوین آبیاری نخلستان دشتستان از سد شبانکاره و بخشی هم از سد رئیس‌علی دلواری افزود: بیش از ۵۰ درصد سامانه‌های آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی در هفت سال گذشته اجرا شده است.

مجری سامانه‌های آبیاری نوین وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرا سامانه آبیاری نوین در اراضی کشاورزی مصوب شده و سال قبل هم از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار این طرح ۵۰ درصد آن تخصیص یافت.

کد خبر 5220970

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان دشتستان بوشهر وزارت جهاد کشاورزی آبیاری نوین انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر سوم خرداد فتح خرمشهر جنبش ازما کرمانشاه گرگان واکسن کرونا آمار کرونا آزادسازی خرمشهر اردبیل عکس استانها چالش شفافیت آبیاری نوین طرح آبیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۰۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در هیچ میوه‌فروشی کمبود کالا مشاهده نمی‌شود، کالاها تامین شده و گرانی برخی کالاها ناشی از کمبود کالا نیست. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران طی سخنانی درباره عملکرد این وزارتخانه بیان کرد: عید نوروز امسال همزمان با ماه مبارک رمضان فشار زیادی برای تامین کالا وجود داشت که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تامین کالای مورد نیاز نسبت به سنوات گذشته کمتر دچار نوسان قیمت کالا بودیم و تثبیت در بازار اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه برخی کارهای بر زمین مانده مانند تامین مواد اولیه و مشکل کمبود شکر را حل کردیم، گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه مربوطه نیازشان به شکر را تامین کنند.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: سال 1402 بهترین سال برای تامین ارز کالاهای اساسی بود و 13 میلیارد دلار ارز ترجیحی به نهاده‌های دامی و خوراکی‌های بخش کشاورزی تخصیص یافت.

نیکبخت گفت: تا امروز توسط کارخانه‌های تولید روغن و بازرگانان 70 هزار تن دانه‌های روغنی از کشاورزان خریداری شده است؛ در هیچ میوه‌فروشی کمبود کالا مشاهده نمی‌شود، کالاها تامین شده و گرانی برخی کالاها ناشی از کمبود کالا نیست.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران