Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-29@11:00:14 GMT

خروج ۲۵ درصد نیروهای آمریکایی از افغانستان

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۰۵۶۳

خروج ۲۵ درصد نیروهای آمریکایی از افغانستان

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، فرماندهی ستاد مرکزی آمریکا (سنتکام) روز گذشته -سه‌شنبه- اعلام کرد که بین ۱۶ تا ۲۵ درصد نیروهای آمریکایی از افغانستان خارج شده‌اند. 

در بیانیه ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا آمده است: «آمریکا حدود ۱۶۰ محموله از نوع سی-‌۱۷ را از افغانستان خارج کرده و ده هزار قطعه از تجهیزات به آژانس دفاع لجستیک برای تخریب تحویل داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بر اساس این گزارش، همچنین  تاسیسات نظامی در افغانستان به ارتش ملی افغان تحویل داده شده و فرماندهی مرکزی ارزیابی می‌کند که بین ۱۶ تا ۲۵ درصد نیروها خارج شده‌اند. 

هنوز آمار رسمی از تعداد سربازانی که افغانستان را ترک کرده‌اند، منتشر نشده است. 

در همین راستا مقام‌های نظامی آمریکا اعلام کرده‌اند که انتظار می‌رود عملیات خروج نیروها تا نیمه ماه جولای تکمیل شود.

این منابع توضیح داده‌اند که نیروهای ناتو به آموزش نیروهای افغان ادامه خواهند داد و تحقیق درباره یک کشور سوم برای آموزش در جریان است که اردن یکی از این گزینه‌هاست.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: افغانستان ناتو خروج لجستیک نیروهای آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۰۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، به‌دنبال خروج یک دستگاه قطار باری حامل سوخت از ریل در ایالت آریزونای آمریکا و وقوع حریق، شاهراه کلیدی آریزونا-نیومکزیکو مسدود شد.

تصاویر و ویدئوهای اولیه که در فضای مجازی منتشر شده است، واگن‌های له‌شده این قطاری باری را به تصویر می‌کشد که بالای آن دود غلیظی نیز به چشم می‌خورد.

سخنگوی شرکت «خط آهن بی‌ان‌اس‌اف» اعلام کرد که در این حادثه هیچ‌کس مصدوم یا کشته نشده است. به گفته وی، تیم اعزامی به محل در حال پاکسازی بقایای واگن‌های سوخته هستند.

دلیل خروج قطار از ریل هنوز مشخص نشده است. این قطار حامل گاز بی‌بوی «پروپان» بود و ۶ واگن آن طعمه حریق شد.

کد خبر 6089956

دیگر خبرها

  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • طرح ازبکستان برای اتصال از افغانستان به آسیای مرکزی