Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در حاشیه بازدید سرزده از حوزه قضایی اسفراین از دستگیری و بازداشت ۸ نفر از عوامل اصلی مرتبط با پرونده پولشویی در شهرستان اسفراین خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بجنورد ٬ به نقل از روابط عمومی داگستری کل استان خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری، با اشاره به گزارش مراجع اطلاعاتی و اقدامات به موقع سربازان گمنام امام زمان(عج) اظهار داشت: فرایند پولشویی در جریان تخریب محیط زیست و مشخصا اموال عمومی و معادن آلبلاغ در اسفراین که به‌طور سازمان یافته و هماهنگ و هدایت شده توسط تعدادی از افراد منفعت طلب و سودجو انجام شده بود شناسایی و کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره جزئیات این خبر افزود: تاکنون تعداد 8 نفر از عوامل اصلی مرتبط با این موضوع دستگیر شده‌اند و مراتب در شعبه ویژه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اسفراین  تحت نظارت مستقیم دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان- تحت رسیدگی های قضایی قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان گفت: 6 نفر از 8 متهم یاد شده با صدور قرار بازداشت موقت و دو نفر دیگر هم متعاقب صدور قرار وثیقه، به لحاظ عجز از تعرفه وجه الوثاق روانه زندان شده‌اند.

فراخوان وزارت اقتصاد برای همکاری در مبارزه با پولشوییمتهم اصلی پرونده ابریشم گیلان تحت تعقیب قضایی قرار گرفت / پولشویی و اخلال در نظام تولید از اتهامات متهم استترکیه قوانین پولشویی را برای شرکت‌های ارز مجازی اعمال می‌کند

جعفری با بیان اینکه افراد دیگری نیز در این خصوص شناسایی شده‌اند و دستورهای قضایی لازم نیز در راستای دستگیری آنان صادر گردیده خاطرنشان کرد: متأسفانه این افراد با انحاء مختلف مبادرت به استخراج ذخائر معدنی معدن آلبلاغ شهرستان اسفراین و تخریب محیط زیست می‌کردند و سپس با فروش اموال عمومی سودهای هنگفتی بدست می‌آوردند و در ادامه ارتکاب پولشویی موجبات تضییع حقوق عامه را فراهم می‌کردند که خوشبختانه با رصد دقیق و هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) همه این افراد و اشخاص شناسایی و با صدور دستورهای قضایی لازم عوامل اصلی در کوتاه‌ترین زمان ممکن دستگیر شدند.

جعفری همچنین به افرادی که خواسته و یا ناخواسته یا آگاهانه و ناآگاهانه به تحقق جریالن غیرقانونی و نامشروع پولشویی مانند این قبیل موارد کمک می‌کنند هشدار داد به هیچ وجه اجازه ندهند تا افراد سودجو با استفاده از حساب ها و کارت های اعتباری آنان علاوه بر اینکه آنان را شریک اقدامات مجرمانه خود قرار دهند؛ با پولشویی هایی از این قسم اقدامات غیرقانونی خود را توجیه کنند و باعث تضییع حقوق عامه شوند.

وی با اشاره به اینکه تراکنش های نامتعارفی که شائبه پولشویی دارند اساسا توسط دستگاه های نظارتی بدقت و با حساسیت های مضاعف رصد و پایش می شود بیان کرد: قانون فصل الخطاب همه است و افرادی که آن را زیر پا می گذارند دیر یا زود در چنگال قانون گرفتار خواهند شد.

انتهای پیام/311/ ع

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۰۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۲۸۹ محدوده معدنی در آذربایجان غربی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: به منظور استمرار روان‌سازی فعالیت‌های کسب‌ و‌ کار بخصوص توسعه اقتصادی معدنی استان، اداره کل صمت استان ۲۸۹ محدوده معدنی، اکتشافی و بهره برداری را از طریق مزایده عمومی به اشخاص دارای صلاحیت فنی و مالی لازم واگذار خواهد کرد.

عبدالحمید سرتیپی با اشاره به اینکه ۷۶۰ محدوده معدنی و اکتشافی در سال ۱۴۰۲ به مزایده گذاشته شد افزود: در راستای سیاست‌های ابلاغی وزارت صمت و همچنین روان‌سازی و توسعه کسب‌و‌کار‌های استان علی الخصوص فعالیت‌های اقتصاد معدنی استان، اولین مزایده محدوده‌های معدنی استان در سال ۱۴۰۳ از امروز شنبه هشتم اردیبهشت آغاز و بر این اساس ۸۷ محدوده اکتشافی، ۱۱۳ محدوده اکتشافی دارای پروانه اکتشافی، ۷۴ معدن دارای پروانه بهره برداری، ۱۳ معدن دارای گواهی نامه کشف و ۲ محدوده دارای مجوز برداشت برای سرمایه گذاری جدید از طریق مزایده عمومی واگذار خواهد شد.

وی تصریح کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط برای شرکت در مزایده عمومی معادن استان می‌بایستی در سامانه اکترونیکی دولت (ستاد) به نشانی www.setadiran.ir ثبت نمام نمایند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی تأکید کرد: متقاضیان مزایده می‌توانند از امروز شنبه ۸ اردیبهشت ماه تا ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت از طریق سامانه ستاد مدارک لازم برای حضور در این مزایده را اخذ و پس از تکمیل مدارک درخواستی مجدد نسبت به بارگذاری آنها در سامانه ستاد اقدام کرده و اصل ضمانت نامه بانکی یا اصل برگ واریزی نقدی حداکثر تا ساعت ۱۲ روز چهار شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه در قالب یک پاکت مهر و موم شده به دبیرخانه اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی تحویل نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • واگذاری ۲۸۹ محدوده معدنی در آذربایجان غربی
  • متلاشی شدن ۴۵۴ باند تبهکاری در ترکیه در ۱۰ ماه گذشته
  • متلاشی شدن باند مواد مخدر صنعتی در ماهان
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی متلاشی شد
  • متلاشی شدن باند قاچاق دختران
  • ایستگاه زمان صوفی ۵۵ میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد