Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم شیرانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه برداشت گل محمدی از روزهای پایانی اردیبهشت‌ماه آغاز شد و تا اواسط خردادماه ادامه دارد، افزود: نزدیک به ۵۷۰ هکتار از اراضی استان به کشت گل محمدی اختصاص داده شده است که از این میزان ۵۵۰ هکتار به بارنشسته و برداشت گل انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: کشت گل محمدی از چهار سال گذشته در استان به منظور تغییر الگوی کشت،  بهره‌وری بهتر از آب آغاز شد و در برخی مناطق استان که میزان بارندگی کم و مستعد کشت دیم است به صورت دیم کشت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در شهرکرد، بروجن، فارسان، لردگان و بن است.

شیرانی افزود: از هر هکتار میانگین سه تن برداشت گل محمدی وجود دارد که بیشتر محصول برداشت شده به صورت تَر و کیلویی به استان‌ اصفهان( کاشان) و یزد ارسال می‌شود.

وی به فعالیت سه کارگاه کوچک فرآوری گل محمدی و گلاب‌گیری در استان اشاره کرد و گفت: مقدار محدودی از گل محمدی داخل استان فرآوری می‌شود و حجم بالای از گل از استان خارج می‌شود.

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: بخشی از گل محمدی برداشت شده نیز به صورت غنچه یا گل خشک ارائه می‌شود.

وی افزود: برای کشت گونه‌های موثر گل محمدی در استان مرکز تحقیقات ژنوتیپ‌های جدید و گونه مقاوم به خشکی را شناسایی کرده و کشت بافت در بروجن نیز فعال است.

شیرانی گفت: کارخانه اسانس‌گیری نیز در بروجن احداث می‌شود تا کشاورزی قراردادی در این زمینه رونق پیدا کند. 

به گزارش ایرنا، سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، زراعی، باغی و شیلات و آبزیان در چهارمحال و بختیاری تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گیاهان دارویی شهرکرد چهارمحال وبختیاری اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گیاهان دارویی شهرکرد وزارت جهاد کشاورزی گیاهان دارویی شهرکرد چهارمحال وبختیاری اراضی کشاورزی اخبار کنکور گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۰۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۵۸ پرونده خرید ادوات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

روح‌الله سعیدی مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال برای حمایت از کشاورزان مجری طرح جهش تولید در دیمزار‌ها ۵۸ پرونده خرید ادوات کشاورزی (کارنده) در بانک ملی استان تشکیل شده که از این تعداد ۲۵ دستگاه کارنده به کشاورزان تحویل داده شده است.

بیشتر بخوانید

بخشودگی ۴۱۰ میلیارد ریال سود تسهیلات بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری

وی افزود: پارسال در راستای اجرای این طرح ۶۷ دستگاه کارنده با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به کشاورزان اهدا شد.

سعیدی اظهار کرد: ادوات کشاورزی با تسهیلات ارزان قیمت چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله و بیش از ۷۰ میلیارد ریال تحویل کشاورزان داده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • برداشت کلزا در مزارع میاندورود
  • بهره مندی از گلستان های گل محمدی برای جذب گردشگر
  • پیش بینی برداشت ۸۸۱ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • کلنگ‌زنی و افتتاح ۴ طرح بزرگ کشاورزی و دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • راه اندازی کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در شهرکرد
  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • تشکیل ۵۸ پرونده خرید ادوات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی