Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@12:31:51 GMT

نیروگاه رامین اهواز عامل قطعی برق خوزستان نیست

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۰۷۶۱

نیروگاه رامین اهواز عامل قطعی برق خوزستان نیست

ایسنا/خوزستان مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز با بیان اینکه نیروگاه رامین اهواز عامل قطعی برق در استان خوزستان نیست، گفت: مجموعه مدیریتی نیروگاه رامین اهواز هیچ قصوری در اجرای مسئولیت‌ها و روند تعمیرات اساسی این واحد تولیدی و همچنین رفع مشکلات سایر واحدها نداشته است.

خلیل محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مسائل مطرح‌شده در خصوص نقش نیروگاه رامین اهواز در خاموشی‌های اخیر خوزستان اظهار کرد: با توجه به گرمای زودهنگام سال جاری، کاهش نزولات جوی و کاهش سطح ذخیره سدها به منظور پشتیبانی از شبکه برق کشور به ویژه در پیک مصرف برق و همچنین رواج گسترده استخراج رمزارزها و مصرف بی‌رویه، شاهد چالش هایی در زمینه برق هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نیروگاه رامین اهواز با شش واحد تولیدی، تامین‌کننده عمده برق استان خوزستان است و اکنون پنج واحد تولید برق این نیروگاه در مدار قرار دارد و واحد شماره ۶ نیز بر اساس برنامه از پیش تعیین‌شده و طبق دستورالعمل‌های تخصصی و به منظور ارتقای سطح تولید برق به ویژه در تابستان پیش رو، از دی‌ماه سال گذشته از مدار خارج شده است.

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: این واحد نیروگاهی با تلاش متخصصان نیروگاه در مراحل نهایی تعمیرات اساسی است البته این اقدامات با وجود چالش‌های متعدد اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و کاهش نقدینگی در حال انجام است.

محمدی با بیان اینکه نیروگاه رامین اهواز عامل قطعی برق در استان خوزستان نیست، تصریح کرد: مجموعه مدیریتی نیروگاه رامین اهواز هیچ قصوری در اجرای مسئولیت‌ها و روند تعمیرات اساسی این واحد تولیدی و همچنین رفع مشکلات سایر واحدها نداشته است.

وی افزود: نیروگاه رامین اهواز با وجود شرایط سخت بحران کرونا، متعهدانه و مسئولانه و در شرایط سخت کاری مرتبط با تولید انرژی، در اجرای دقیق و تخصصی پروژه ارتقای سطح تولید واحد شماره ۶ نیروگاه تلاش می‌کند و همچنان طبق رسالت خود در جهت تولید پایدار انرژی و خدمت‌رسانی مستمر به مردم عمل خواهد کرد.

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: در ماه‌های گذشته سایر واحدها و بخش‌های مختلف نیروگاه با تکیه بر دانش و تجربه کارکنان، مورد تعمیرات میان دوره‌ای و تخصصی قرار گرفته‌اند و رفع محدودیت‌های ۳۰ تا ۵۰ مگاواتی واحدهای ۲ ، ۳ ،۴ و ۵ نیروگاه پس از سال‌ها محدودیت، از مهمترین اقدامات اخیر بوده است.

محمدی افزود: به مردم استان خوزستان اطمینان می‌دهیم که تلاشگران نیروگاه رامین اهواز همه توان خود را مانند گذشته برای تولید پایدار برق به کار می‌گیرند تا تابستانی توام با آسایش برای مردم خوزستان رقم بخورد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان برق خاموشي قطع برق تولید برق نیروگاه رامین اهواز نیروگاه رامین اهواز استان خوزستان واحد تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۰۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری

جواد دوستی معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهیدرجایی قزوین گفت: در ادامه برنامه‌های تعمیراتی واحد‌های سیزده گانه نیروگاه، واحد شماره ۲ بخاری به ظرفیت تولید ۲۵۰ مگاوات پس از ۳۱ روز تلاش بی وقفه همکاران تعمیرات نیروگاه بخار به مدار تولید بازگشت.

دوستی افزود: برای کسب آمادگی تولید انرژی الکتریکی در واحد‌های بخاری و سیکل ترکیبی نیروگاه، هرساله با برنامه ریزی‌های انجام شده، ۱۷ فعالیت تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید‌های دوره‌ای در ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی انجام می‌شود که واحد شماره ۲ بخاری به ظرفیت تولید ۲۵۰ مگاوات، از اواسط فروردین ماه ۱۴۰۳ برای اجرای تعمیرات بازدید دوره‌ای از مدار تولید، خارج شده بود وپس از انجام فعالیت‌های تعمیراتی دوباره به مدار تولید برق برگشت.

وی بیان کرد: انجام تعمیرات اساسی الکتروموتور‌ها و پمپ‌های ۶/۶ کیلوولت، بازدید دوره‌ای لوله‌های فشاربالا، تعویض تعدادی از لوله‌های فاینال ری هیت، تعویض بسکت‌های میانی پیش گرمکن‌های هوا، رفع نشتی از دلتا‌های مربوط به برج خنک کننده اصلی واحد و دیگر اقدامات مرتبط با حوزه‌های الکتریک و ابزاردقیق، از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که در این دوره از تعمیرات انجام شده است.

معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهیدرجایی قزوین گفت: برنامه‌های تعمیراتی واحد‌های نیروگاه شهید رجایی هرساله به منظور کسب آمادگی لازم برای تولید برق در پیک مصرف ماه‌های گرم سال، از پایان شهریور آغاز و تا پایان اردیبهشت سال بعد ادامه می‌یابد.

وی افزود: در ادامه برنامه‌های تعمیرات واحد‌های سیزده گانه نیروگاه شهید رجایی، هم اکنون واحد شماره چهار ۲۵۰ مگاواتی در نیروگاه بخار تحت تعمیرات بازدید دوره‌ای و واحد شماره ۲ بخار نیروگاه سیکل ترکیبی تحت تعمیرات نیمه سنگین می‌باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • واحد ۳ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید خارج شد
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز
  • بازسازی جت پرشر دیزل تجسم توان متخصصان بومی نیروگاه رامین اهواز
  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان
  • توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری