Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@12:20:05 GMT

شناسایی رویشگاه جدید سوسن چلچراغ در گیلان

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۰۸۰۴

شناسایی رویشگاه جدید سوسن چلچراغ در گیلان

ایسنا/گیلان رییس اداره حفاظت محیط زیست املش گفت: همزمان با روز جهانی تنوع زیستی رویشگاه جدید گل سوسن چلچراغ در شهرستان املش شناسایی و ثبت شد.

محمدرضا روشنی در جمع خبرنگاران گفت: طی پایش میدانی محیط بانان در ارتفاع ١٢٠٠ متری از سطح دریا، نزدیک به دویست شاخه گل سوسن چلچراغ در محدوده ای به وسعت دو هکتار شناسایی و ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: به نظر می رسد تعداد بیشتری از این گل در پیرامون این منطقه وجود داشته باشد و به همین منظور جستجوی دقیق تر در دستور کار این اداره قرار گرفت.

روشنی خاطرنشان کرد: مکان رویش این گونه در شیب ۷۰درصدی با بستری صخره ای در کنار درختانی نظیر ممرز، راش، نمدار، پلت( شیر دار)، بلوط،کپ،جلی،گیلاس وحشی و گیاهان علفی گلپر و شقایق ( شقاقل از تیره سوسن در منطقه به وفور دیده شد) قرار دارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست املش سوسن چلچراغ بعنوان یک اثر طبیعی با پراکنش محدود و ریسک بالای انقراض در سال ۱۳۵۵ بشماره ۷۱ در فهرست آثار طبیعی ملی کشور ثبت شده است.

وی تصریح کرد: نام علمی آنlilium ledebourii یکی از نادرترین گونه های تیره سوسن است.این گیاه تنها سالی یکبار در ماه های خرداد و تیر گل دهی و رشد می کند.

روشنی گفت: این گل تنها در منطقه لنکران جمهوری آذربایجان و نواحی بسیار محدودی از ایران مثل داماش رودبار، تالش، اسالم، درفک، کلاردشت و اخیرا در اشکورات رودسر و نیز در استان اردبیل گزارش شده است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی محیط زیست گل سوسن چلچراغ سوسن چلچراغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۰۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سوسن پرور و صهبا شرافتی به قضاوت مردم (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مجید و آقا معلم قصه‌های مجید پس از ۳۴ سال (فیلم) توصیف جالب سوگل طهماسبی از مردم اهواز (فیلم) لحظاتی تماشایی از نفس بازغی در پشت صحنه گناه فرشته (فیلم)

دیگر خبرها

  • باند سارقان سابقه‌دار در تالش زمین‌گیر شدند
  • واکنش سوسن پرور و صهبا شرافتی به قضاوت مردم (فیلم)
  • افزایش ابر و کاهش نسبی دما از چهارشنبه در گیلان
  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • نجات جوجه جغد‌ها در پاسارگاد
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران