Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، علیرضا ارجمندی سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت: این طرح‌ها شامل ۲۳ مجتمع گردشگری، ۱۶ هتل و هتل آپارتمان، پنج مهمان‌پذیر، پنج سفره‌خانه سنتی، سه مرکز تفریحی‌سرگرمی، یک زائرسرا و یک منطقه نمونه گردشگری است که با بهره‌برداری از آن‌ها، دو هزار و ۵۲۹ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره‌کل میراث، گردشگری و صنایع‌دستی قم همچنین با بیان این‌که یک مرکز تفریحی در استان قم به‌زودی افتتاح می‌شود گفت: این مرکز با سرمایه‌گذاری حدود ۳۰۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است.

او ادامه داد: این مرکز تفریحی سرگرمی در زمینی در حدود ۵ هزار مترمربع احداث‌شده است که برای حدود ۳۸ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم همچنین گفت: مقبره‌های گنبد سبز در قم با مشارکت سازمان فرهنگی، ورزشی و هنری شهرداری قم سامان‌دهی می‌شود.

ارجمندی عنوان کرد: این مقابر تاریخی طی تفاهم‌نامه‌ای مشترک بین این اداره کل با سازمان فرهنگی، ورزشی و هنری قم و طی برنامه‌ای مدون و یک‌ساله سامان‌دهی خواهد شد.

او افزود: امکان آن وجود دارد که در کنار این مقابر، فروشگاه‌های عرصه محصولات صنایع‌دستی برای بازیدکنندگان ایجاد کرد.

سرپرست اداره‌کل میراث، گردشگری و صنایع‌دستی قم تصریح کرد:گنبد سبز در مرکز شهر قم و در کنار گلزار شهدای شهر قرارگرفته که این ظرفیت را دارد که به مقصد تور‌های فرهنگی با محوریت حفظ ارزش‌های دفاع مقدس تبدیل شود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری گردشگری گردشگری و صنایع دستی قم سرپرست اداره کل میراث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۰۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان

به گزارش جام جم آنلاین البرز،مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز بازدید از شهرستان اشتهارد، با امام جمعه محترم و دادستان این شهرستان دیدار کرد و همچنین از بنا‌های تاریخی این شهرستان از جمله امامزاده سلیمان (ع)، مجموعه صیادیه، مسجد جامع اشتهارد و مجتمع گردشگری روستای جارو بازدید کرد.
رحیم خاکی افزود: بر اساس اعتبارات ابلاغ شده، امسال بخشی از مرمت امامزاده سلیمان پیش برده می‌شود که در فاز اول مطالعات و استحکام‌سازی بنای شبستان است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز در این بازدید از پروژه‌های گردشگری شهرستان بازدید و بر رفع موانع این طرح‌ها تأکید کرد و گفت: امسال امید می‌رود با پیشبرد طرح‌های گردشگری اشتهارد از جمله مجموعه گردشگری روستای جارو و پروژه دستکند‌های صخره‌ای اشتهارد تحولی در افق گردشگری این شهرستان ایجاد شود.

دیگر خبرها

  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان