Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@02:23:53 GMT

گیربکس SEW

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۰۹۸۳

همانطور که میدانید ، گیربکسها یک نوع از ابزارآلات صنعتی میباشند ، که در سری ها و مدل های مختلفی در برندهای مختلفی تولید میشوند ؛ یکی از همین برندها ، شرکت sew میباشد . 

این شرکت آلمانی ، بیش از 80 سال است که در زمینه ی تولید گیربکس فعالیت دارد و به دلیل بالا بودن کیفیت و زیاد بودن کارایی های آن به یکی از مطرح ترین برندهای صنعتی تبدیل شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با گسترش این شرکت ، توانست یازده نمازندگی خود ( کارخانه های تولیدی قطعات ) در کشورهای  آلمان، فرانسه، آمریکا، چین، برزیل، فنلاند و بلاروس به راه بیندازد و در 77 نمایندگی های دیگر خود که وظیفه ی اسمبلینگ را دارند ، را در کشورهای مختلف راه انداخته است.

دلیل بالا بودن کیفیت محصولات این شرکت به همراه طولانی بودن طول عمر ، میتواند استفاده از تکنولوژی های به روز دنیا در کنار متخصصین ماهر میباشد .

محصولات تولیدی شرکت sew :

گیربکس شافت مستقیم SEW گیربکس کرانویل پینیون SEW گیربکس آویز SEW گیربکس حلزونی SEW گیربکس صنعتی SEW گیربکس خورشیدی SEW

گیربکس دور متغیر یکی از محصولات شرکت sew میباشد ؛ که در 2 سری  VARIBLOC و VARIMOT، با قیمت هایی بسیار ارزان و انعطاف پذیری بالا تولید و راهی بازار میشود .

این گیربکس را به راحتی میتوان بر روی گیربکس هلیکال هلیکال مخروطی (helical-bevel) و هلیکال حلزونی سوار کرد که این امر مقدار انعطاف پذیری این گیربکس را نشان میدهد .

مقدار زیاد گشتاور خروجی و سرعت پایین خروچی از ویژگی های کلی گیربکس دور متغیر sew است . 

از این گیربکس در صنایعی مانند صنایع شیمیایی، صنایع ساختمانی، صنایع غذایی و همچنین تولید کالاهای خاص استفاده میشوند .

 

امتیازهای گیربکس دور متغیر sew 

نیرومند و پرتوان بودن به دلیل افزایش گشتاورِ شروع بالا بودن حداکثر بار مجاز آن به دلیل داشتن گیربکس کاهنده،  بسته به اندازه و سایز، دارای ضریب دنده (Gear Ratio) متنوعی است. امکان تنظیم دستی سرعت یا از طریق کنترل از راه دور را دارد. تنظیم سرعت را می‌توان حتی در زمانی که گیربکس در حالت سکون (standstill) قرار دارد، انجام داد. (این قابلیت تنها مخصوص گیربکس‌های دور متغیر سری VARIMOTR است.) قابلیت مقاومت در برابر انفجار و محیط‌هایی که بالقوه امکان انفجار در آن‌ها وجود دارد را (در صورت سفارش) داراست و این سطح مقاومت مطابق با دستورالعمل فنی شماره 94/9/EC و یا ATEX 100a است. سطح سر و صدا (نویز) در گیربکس‌های دور متغیر SEW پایین تر از حداکثر حد نویز مجاز تعریف شده توسط دستورالعمل فنی VDI به شماره 2159 برای دنده‌های گیربکس و همچنین دستورالعمل شماره EN 60034 برای موتورهای گیربکس است.

 

مدل های مختلف گیربکس متغیر sew 

VU: گیربکس سری VARIBLOC که جریان توان آن‌ها به صورتU -شکل باشد. VZ: گیربکس سری VARIBLOC که جریان توان آن‌ها به صورت Z-شکل باشد. D: گیربکس سری VARIMOT با علامت D شناخته می شوند.

گیربکس هلیکال نیز از گیربکس هایی است که شرکت sew آن را تولید میکند.

گیربکس هلیکال شافت مستقیم SEW (سری R) ، در شش سایز تک استیج و چهارده استیج دو استیج و سه استیج با نسبت ratio و توان های متفاوت طراحی و تولید میشود . به نوعی میتوان این گیربکس را از گیربکس های پرمصرف‌ برای کاربردها و صنایع مختلف معرفی کرد . 

 

حالت هایی که میتوان گیربکس هلیکال شافت مستقیم SEW (سری R)  را نصب کرد . 

تک استیج یا چند استیج پایه‌دار برای نصب از پایه یا فلنج‌دار برای نصب با فلنج پایه‌دار و فلنج‌دار برای نصب از پایه و فلنج فلنج‌دار با یاتاقان در خروجی

ویژگی های گیربکس هلیکال شافت مستقیم SEW (سری R)  

مقاومت بالا طول عمر و کارکرد بالا سری R37 تا R167 دارای ویژگی کاهش بک‌لش (backlash) سری RM به صورت ویژه برای کاربردهای همزن و میکسر طراحی شده

یکی دیگر از محصولات شرکت sew ، الکتروموتورهای آن میباشد ، این ابزار صنعتی از اجزای پرکاربردی صناعی میباشد که الکتروموتورهای sew به دلیل طراحی با توجه به بالاترین مقدار استانداردها، بالا بودن کیفیت و همچنین امکان نصب به چند شکل مختلف ، در بسیاری از صنایع به کار میرود .

این الکتروموتور همانطور که در سری های مختلف ساخته میشود ، هر کدام از سری ها ویژگی ، کاربرد و ساختمان ساختاری متفاوتی دارند . 

 

امتیازهای طراحی ساختاری الکتروموتور sew 

ارائه الکتروموتور در سری‌های تک فاز و سه فاز با وضعیت سرعت متغیر امکان استفاده از الکتروموتورها در ولتاژهای متفاوت با توجه به شرایط سیستم ارائه محصولات در چهار گروه دو قطبی، چهار قطبی، شش قطبی و هشت قطبی استفاده از چدن ریخته گری شده برای بدنه الکتروموتور امکان استفاده و اتصال الکتروموتورها با شیوه‌های مختلفی مانند پایه دار، فلنجی و پشت گیربکسی

امتیازهای کاربردی الکتروموتور sew 

اندازه کوچک و امکان استفاده از الکتروموتور در سیستم‌های مختلف با فضای محدود انعطاف پذیری و رعایت اصول فنی در طراحی پوسته خارجی و بخش داخلی الکتروموتور هماهنگی فوق‌العاده در ترکیب بندی بخش‌های مختلف و فعالیت بدون نویز و صدا

اینورتر sew

اینورتر (Inverter) یا ilhk مبدل برق دستگاه الکترونیکی است که وظیفه دارد جریان مستقیم (DC) را به جریان متناوب (AC) تبدیل می کند. در این عمل جریان AC تبدیل شده با توجه به نیاز دستگاه در هر ولتاژ و فرکانسی بدل میشود و این عمل را  با ترانسفورماتورهای مناسب و مدارها میتوان کنترل کرد و به سطح دلخواه رساند . اینورتر نوسان ساز الکترونیکی قدرت بالا است.

اینورتر sew نسل جدیدی از اینورتر درایو sew میباشد ، دارای توابع عمومی گسترده و بازه توان وسیع، ظرفیت تحمل بار اضافه بالا میباشد و کاربرد بدون محدودیت از درایوهای AC با گستره توان 0.55 تا 160 کیلو وات (0.75 تا 215 اسب بخار) را با مدرن ترین تکنولوژی اینورتر دیجیتال، تسهیل می‌کند.

 

امتیازهای اینورتر sew 

محدوده گسترده‌ ولتاژ ظرفیت تحمل بار اضافه طراحی کامپکت و کم حجم محصول گزینه‌ها و قابلیت‌های گسترده

کاربردهای تمام اینورترها 

توانایی تنظیم کردن سرعت موتور (کنترل دور) امکان تغییر دادن جهت دور به راحتی و بدون نیاز به کنتاکتور روشن و خاموش کردن موتور بدون نیاز به قطع و وصل کردن برق اصلی کاهش ضربه های مکانیکی و در نتیجه افزایش طول عمر مفید قسمت مکانیکی امکان حفاظت از موتور در مقابل افزایش ولتاژ و جلوگیری از آسیب دیدن آن

گیربکس خورشیدی sew

گیربکس خورشیدی یک نوع از گیربکس های صنعتی میباشد. که از سه بخش دنده خورشیدی ، دنده هرزگرد و دنده رینگی  تشکیل میشود . 

مکان این اجزا به این شکل است ، دنده خورشیدی در مرکز و دنده های هرزگرد در بین دنده خورشیدی و دنده رینگی قرار دارد و این گیربکس در دورها و مدل های مختلفی طراحی و ساخته میشود .

 

ویژگی های گیربکس خورشیدی sew

  راندمان بسیار بالا (تا 98%) صدای کم توانایی تحمل گشتاور بالا به دلیل وجود یک ست چرخدنده دقت بالا و لقی کم توانایی نصب در موقعیت با محدودیت فضا تحمل گشتاور تا 25000N.M نسبت تبدیل  100 تا 4000 تعویض راحت قطعات کوپل بسیار ساده با الکتروموتور

 

مثال هایی از صنایعی که در آن از گیربکس خورشیدی sew استفاده میشود :

گیربکس نورد فولاد گیربکس معادن مس گیربکس صنایع سیمان گیربکس صنایع ذوب گیربکس آسیاب صنایع مس و روی گیربکس پرس سنگین گیربکس توربین ها گیربکس رولینگ گیربکس میکسر گیربکس کانوایر سنگ شکن گیربکس نورد فولاد گیربکس آسیاب های بزرگ گیربکس صنایع نفت و گاز گیربکس صنایع پتروشیمی گیربکس صنایع بسته بندی

 

گیربکس آویز SEW یا شافت موازی (سری F)

این گیربکس ، ابعاد کوچیکی  که بسیارجمع و جور است بسیار برای فعالیت هایی که کمبود فضا وجود دارد ، مناسب است . 

این گیربکس در سایزها و طراحی های مختلف و متنوعی طراحی و تولید میشود . 

گیربکس آویز SEW که به علت موازی بودن شافت‌های ورودی و خروجی با نام گیربکس شافت موازی نیز شناخته شده است به شکل معمول در کانوایرها، جرثقیل‌ها و سیستم‌های پردازش و جابجایی مواد و متریال استفاده میشود . این گیربکس در میتوان در سه  پایه‌دار، فنج‌دار(فلنج B5 یا B14)، شافت‌دار یا هالوشافت نصب کرد .

امتیازات گیربکس آویز SEW یا شافت موازی (سری F)

 مقاومت بالا

تحمل بالای بارهای عمودی و افقی

دنده‌های چند استیج (مرحله) برای تأمین سرعت‌های خروجی پایین

سری F37 تا F157 دارای ویژگی کاهش بک‌لش(backlash)

از گیربکس آویز sew در چه صنایعی استفاده میشود :

جهت میکسر ها

در نوارنقاله ها

در وینچ ها

در نورد فولاد

در جرثقیل های سقفی

در سیستم های فاضلاب

در صنعت سنگ شکنی

در تولید اکسترودر ها

استفاده شده در صنایع سنگین

مورد استفاده در صنایع نظامی

صنایع نیروگاهی

صنایع مربوط به سیمان و ساختمان سازی 

کاشی و سرامیک

صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی

صنایع فولاد

منبع : گیربکس اس ای دبلیو  

https://Sew-darvish.ir

منبع: فردا

کلیدواژه: رپورتاژ آگهی گیربکس گیربکس SEW اینورتر گیربکس هلیکال بالا بودن SEW گیربکس sew گیربکس پایه دار متغیر SEW متغیر sew شرکت sew سری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۰۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جدیدی در مورد صاعقه برای اولین در جهان

گروهی از محققان از سوئیس و سوئد به کشفی پیشگامانه دست یافته‌اند که نور جدیدی را بر اسرار پنهان رعد و برق می‌تاباند و این کشف، مشاهده اشعه‌ایکسی است که توسط یک صاعقه مثبت رو به بالا تولید می‌شود.

به گزارش ایسنا، موارد کمی می‌توانند به طور مکرر حیرت انسان‌ها را در سرتاسر جهان برانگیزند اما یکی از آن موارد رعد و برقی است که در آسمان شب ظاهر می‌شود. با این وجود صاعقه فراتر از زیبایی مسحورکننده‌ای که دارد، یک پدیده طبیعی قدرتمند و پیچیده است که دانشمندان هنوز در تلاش برای درک کامل آن هستند.

رعد و برق به صورت اشکال مختلفی در می‌آید، اما یکی از جذاب‌ترین آنها رعد و برق به سمت بالا است. همانطور که از نام آن پیداست، رعد و برق به سمت بالا از بالای سازه‌های بلند مانند آسمان خراش‌ها، توربین‌های بادی یا برج‌های ارتباطی سرچشمه می‌گیرد و به سمت ابرها پرتاب می‌شود. این یک پدیده نسبتا نادر است، اما می‌تواند آسیب قابل توجهی ایجاد کند.

به نقل از اس‌اف، یک گروه تحقیقاتی به سرپرستی توما اورگل-شومونت(Toma Oregel-Chaumont) از موسسه فناوری فدرال سوئیس در لوزان(EPFL) در مرکز تحقیقاتی رعد و برق سنتیس (Säntis) در کوه‌های آلپ آپنزل در شمال شرقی سوئیس به کشف دست یافتند. این مرکز منحصر به فرد در بالای کوه سنتیس، کوهی به ارتفاع ۲۵۰۲ متر قرار دارد که سالانه بیش از ۱۰۰ صاعقه مستقیم به برج ۱۲۴ متری خود را تجربه می‌کند. این برج مجهز به مجموعه‌ای از ابزارهای پیچیده از جمله دوربین‌های پرسرعت، آشکارسازهای اشعه ایکس، حسگرهای میدان الکتریکی و دستگاه‌های اندازه‌گیری جریان است.

با استفاده از این ابزار، محققان چهار رعد و برق مثبت به سمت بالا را ضبط و تجزیه و تحلیل کردند. آنها انتشار پرتو ایکس را در مرحله اولیه هدایتگر منفی رو به بالا که بخشی از رعد و برق است که به صورت پلکانی از برج به سمت بالا منتشر می‌شود، شناسایی کردند. این اولین باری است که چنین انتشاری از اشعه‌ایکس که مستقیما با روند «پلکانی» یک هدایتگر منفی رو به بالا مرتبط است، مشاهده می‌شود.

مکانیسم واقعی که رعد و برق توسط آن شروع و منتشر می‌شود هنوز یک راز باقی مانده است. مشاهده صاعقه به سمت بالا از سازه‌های بلند مانند برج سنتیس این امکان را فراهم می‌کند که ارتباط اندازه‌گیری‌های اشعه ایکس با سایر کمیت‌های اندازه‌گیری شده به طور همزمان، مانند مشاهدات ویدئویی با سرعت بالا و جریان‌های الکتریکی بررسی شود.

تصور می‌شود پرتوهای ایکس مشاهده‌ شده در این مطالعه توسط فرآیندی تولید می‌شوند که زمانی اتفاق می‌افتد که الکترون‌ها به طور ناگهانی کاهش می‌یابند. میدان‌های الکتریکی شدیدی که در جریان تخلیه رعد و برق ایجاد می‌شود، الکترون‌ها را به سرعت‌های بالا شتاب می‌دهند. هنگامی که این الکترون‌ها با مولکول‌های هوا برخورد می‌کنند، به طور ناگهانی کند می‌شوند و انرژی اضافی خود را به شکل اشعه ایکس آزاد می‌کنند.

جالب توجه است که محققان دریافتند که فرکانس و انرژی پالس‌های اشعه ایکس با گذشت زمان کاهش می‌یابد. این نشان می‌دهد که با دور شدن نوک هدایتگر از برج و کاهش قدرت میدان الکتریکی، شرایط برای تولید اشعه ایکس مساعدتر می‌شود.

این مطالعه نه تنها درک اساسی ما از تشکیل رعد و برق را ارتقا می‌دهد، بلکه پیامدهای عملی مهمی نیز دارد. با توجه به اینکه رعد و برق سالانه بیش از ۴۰۰۰ کشته و میلیاردها دلار خسارت در سراسر جهان ایجاد می‌کند و سوئیس به تنهایی ۱۵۰ هزار ضربه سالانه را تحمل می‌کند، درک بهتر نحوه شکل‌گیری صاعقه برای کاهش خطر و طراحی سیستم‌های حفاظتی موثرتر بسیار مهم است.

علاوه بر این، این مطالعه بر اهمیت تحقیقات چند رشته‌ای و مشارکتی در مواجه با سؤالات علمی پیچیده تأکید می‌کند. این گروه از متخصصان، الکتریسیته جوی، فیزیک پرانرژی و ابزار دقیق را برای طراحی و اجرای این آزمایش پیشگامانه گردهم آوردند.

مشاهدات در سنتیس ادامه دارد و دانشمندان قصد دارند یک حسگر مایکروویو را به زرادخانه تجهیزات برج اضافه کنند. این حسگر می‌تواند به تعیین اینکه آیا این فرآیند در رعد و برق رو به پایین نیز رخ می‌دهد یا خیر، کمک کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خسارت سیل اخیر به عشایر کلاک بالا
  • شکار از بالا
  • عوارض مصرف بیش از حد ویتامین D
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • قیمت جهانی موادغذایی بالا رفت
  • اینفوگرافیک| پرترددترین فرودگاه‌ های جهان در سال ۲۰۲۴
  • اختراعی که «مرد عنکبوتی» را بی‌اعتبار می‌کند!
  • کشف جدیدی در مورد صاعقه برای اولین‌بار در جهان
  • کشف جدیدی در مورد صاعقه برای اولین در جهان
  • علائم فشار خون بالا