Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@22:55:51 GMT

بیمه اجتماعی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار روستایی

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۰۹۸۴

بیمه اجتماعی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار روستایی

معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: میزان پوشش بیمه ای روستاییان در سال‌های اخیر افزایش یافته و تاکنون ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار روستایی در کشور تحت پوشش این صندوق قرار گرفته است.

به گزارش برنا؛ علی اخوان بهبهانی، معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: چشم‌انداز صندوق بر این است که هیچ روستایی در کشور فاقد بیمه نباشد و همگان بتوانند از مزایای این صندوق بهره‌مند بشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۴۰ هزار بیمه شده فعال روستایی در کشور وجود دارد گفت:۱۳۰ هزار پرونده مستمری بگیر هم در این صندوق تشکیل شده و در حال حاضر ۱۵۰ هزار مستمربگیر  هم از این صندوق مستمری دریافت می‌کنند.

اخوان بهبهانی اظهار کرد: ۱۶ سال پیش ۱۴ صندوق بیمه در کشور فعال بود که حوزه‌های مختلف را پوشش می داد ولی روستاییان صندوقی برای تحت پوشش و بهره مندی از خدمات بیمه ای نداشتند و این صندوق با هدف بیمه جامعه روستایی و بهره‌مندی این قشر زحمتکش از خدمات صندوق راه اندازی شد که  پنج درصد حق بیمه را خود روستاییان و ۱۰ درصد دیگر را دولت بعنوان یارانه پرداخت می‌کند.

معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با بیان اینکه استان اردبیل از نظر پوشش بیمه روستاییان در جایگاه هشتم قرار دارد افزود:۲۲درصد روستاییان در این استان تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال میزان پوشش بیمه ای به ۳۰ درصد برسد.

او افزایش تعداد کارگزاری‌های بیمه  در کشور را یادآور شد و گفت:افزایش تعداد کارگزاری‌ها با هدف افزایش بیمه جامعه روستایی صورت می گیرد و مشوق‌هایی هم صندوق برای بیمه شدگان اعمال کرده است بطوریکه بمناسبت سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر و تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ،روستاییان و عشایر ۱۶۰ نفر به زیارت مشهد مقدس  و ۱۶ بیمه شده جدید هم به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

اخوان بهبهانی با بیان اینکه بیمه اجتماعی روستاییان به عنوان یک پشتوانه برای جامعه هدف و گامی در جهت عدالت و رفع نابرابری‌های اجتماعی است افزود:اساس تشکیل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر حمایت از اقشار ضعیف جامعه و تحت پوشش قرار دادن این قشر زحمتکش است.

او ادامه داد: بیمه اجتماعی روستائیان با هدف عبور از کمک های حمایتی به خدمات بیمه ای برای حفظ عزت خانواده ها و تأمین معیشت آنها تشکیل شده تا افراد دیگر نیاز به اثبات فقر خود نداشته باشند.

منبع: ایرنا

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معاون پوشش جامعه دولت یارانه استان اردبیل مشهد خانواده فقر کشاورزان روستاییان بیمه اجتماعی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر پوشش بیمه تحت پوشش بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۰۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵ هزار کارگر زیر پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد

رسول چراغ سحر به مناسبت هفته کار و کارگر با اشاره به اینکه شمار بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ۱۱۰ هزار نفر است گفت: کارگران بیشترین تعداد جامعه آماری این بیمه را تشکیل می دهند.

وی بیان کرد: بیمه شدگان تامین اجتماعی که به صورت اختیاری و اجباری زیرپوشش این بیمه قرار گرفته اند افزون بر مستمری، تسهیلات بانکی و حمایت هایی مانند دوران بارداری یا از کارافتادگی در زمان پرداخت بیمه از تعرفه های درمانی نیز استفاده می کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: افزایش مبلغ وام های ضروری از ۵۰ به ۲۰۰ میلیون ریال از جمله برنامه های حمایتی دولت به بازنشستگان و مسنمری بگیران تامین اجتماعی بوده که بخش قابل توجهی از این تسهیلات بانکی پرداخته شده است.

چراغ سحر تاکید کرد: در دولت سیزدهم چهار هزار فقره وام ضروری به مستمری بگیران و بازنشستگان استان با مبلغ هر فقره ۱۲۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال پرداخت شد.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از برگزاری بیست و یکمین المپیاد سراسری کوهنوردی کارکنان سازمان تامین اجتماعی کشور در استان به مناسبت هفته کار و کارگر خبر داد.

چراغ سحر عناون کرد:این المیپاد بامداد امروز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه با حضور ۳۳ استان و ۱۳۵ کوهنورد به میزبانی کهگیلیویه و بویراحمد برگزار شده است.

وی تاکید کرد: هدف از برگزاری این المپیاد که با همکاری هیات کوهنوردی استان برگزار شد ارتقای سلامت روحی و جسمی کارکنان و صعود به قله قلم واقع در شهرستان دناست.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • ۷۵ هزار کارگر زیر پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون نفر بیمه شده دارد
  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد