Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@22:48:43 GMT

ماجرای کشف اسکلت اژدها در مازندران چه بود؟

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۱۰۶۲

ماجرای کشف اسکلت اژدها در مازندران چه بود؟

مدیرکل محیط زیست مازندران کشف اسکلت "اژدها" در این استان را تکذیب کرد.

کشف اسکلتی به ظاهر منحصر به فرد در یکی از روستاهای ساری موجب شد تا کارشناسان‌ و پژوهشگران مازندرانی به اسناد مکتوب در کتاب‌های تاریخی که به وجود موجودی "اژدهامانند" اشاره دارد و حیوانات دیگر را از بین می برد، رجوع کنند و البته روایات مردمی نیز در این رابطه وجود دارد، با این حال مدیرکل محیط زیست مازندران تماما این موضوع را رد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینعلی ابراهیمی کارنامی با اشاره به گمانه زنی اسکلت پیدا شده از نسل اژدها در منطقه‌ چورت ساری و خبرهای منعکس شده در فضای مجازی اظهار کرد: این اسکلت ظاهرا در حین شخم زدن زمین کشف شده و خبرهای گفته شده در فضای مجازی مبنی بر ماهیت اژدها بودن اسکلت مورد تایید نیست.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های اولیه اسکلت این جانور، سگ سان بودن این اسکلت مورد تایید قرار گرفته است و چون این اسکلت اصلا جزو خزندگان محسوب نمی شود اژدها بودن اسکلت تکذیب می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: احتمالا اسکلت متعلق به سگ و یا شغال است که به نظر می‌رسد تلف شده باشد اما به منظور اطلاع دقیق، نوع گونه‌ آن انتقال داده شده و در دست بررسی است.

ابراهیمی کارنامی افزود: دو محیط‌بان که اسکلت را کشف کردند بر این مهم که اسکلت متعلق به سگ و یا خانواده‌ آن است صحه گذاشتند اما عکسی که در فضای مجازی گذاشته شده با عکس اصلی تفاوت‌هایی دارد که تصویر اصلی این ادعا را که اسکلت متعلق به جانور دیگری است، رد می کند.

وی تصریح کرد: از دنده های حیوان و نوع اسکلت کاملا مشخص است که جزو دسته‌ سگ سانان است و گونه اژدها کاملا تکذیب می شود.

مدیر کل  حفاظت محیط زیست مازندران گفت: اسکلت برای بررسی بیشتر نوع گونه‌ دقیق این اسکلت سگ‌سان توسط کارشناسان در دست بررسی است.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: محیط زیست مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۱۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند

به گزارش خبرنگار مهر، اسلام جاودان خرد ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: طرح‌های حافظ محیط زیست در حوزه صنعتی، کشاورزی، طرح‌های کاهش دهنده آلودگی هوا، آب و خاک، نیروگاه‌های تولید انرژیِ پاک به خصوص طرح‌های مدیریت پسماند شهرداری‌ها شامل پرداخت این تسهیلات می‌شوند.

وی بیان داشت: واحدهای صنعتی، معدنی، شهرداری‌ها، ادارات جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شرکت‌های صنعتی و فرمانداران می‌توانند نسبت به معرفی طرح‌های حائز اهمیت در راستای حفاظت از محیط زیست به ریاست این صندوق یا محیط زیست استان برای مراجعه کنند.

جاودان خرد افزود: هیچ نهادی تاکنون برای ارائه طرح‌های زیست محیطی و دریافت تسهیلات به صندوق ملی محیط زیست مراجعه نکرده است.

وی اظهار داشت: صندوق ملی محیط زیست به عنوان یک مؤسسه عمومی غیردولتی وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفظ و تنوع زیستی و جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست کشور فعالیت می‌کند.

وی اظهار داشت: این صندوق، تسهیلاتی با بهره کم به طرح‌های حافظ محیط زیست پرداخت می‌کند اما متأسفانه تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد از این ظرفیت ملی استفاده نشده است.

جاودان خرد تصریح کرد: متأسفانه صنایع، شهرداری‌ها، شرکت‌های شهرک‌های صنعتی و حتی بخش خصوصی و غیردولتی از این فرصت برای ارائه طرح‌های محیط زیستی و بهره مندی از دریافت تسهیلات حمایتی این صندوق استفاده نکرده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان داشت: بخش عمده منابع مالی این صندوق در چارچوب اساسنامه و در قالب اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی برای رفع آلودگی‌های محیط زیست و طرح‌هایی که منجر به حفظ محیط زیست شوند، مصرف می‌شود.

کد خبر 6094198

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • ماجرای ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی چیست؟
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران