Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا حشمتی مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان بوشهر   در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عنوان کرد: تولید استان در این روز‌ها حدود ۱۵۰۰ مگاوات است و بیشترین بار مصرفی استان تا کنون ۱۷۰۰ مگاوات بوده است که در تیر و مرداد تا ۲۱۰۰ مگاوات نیز افزایش می‌یابد.

او ادامه داد: نیروگاه‌های اصلی تولید برق استان بوشهر شامل نیروگاه گناوه، عسلویه، اتمی و گازی کنگان و بوشهر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر  افزود: آمار تولیدی برق در استان نسبت به پارسال ثابت بوده، ولی مصرف برق در دوماهه ابتدای سال نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۲۲درصد افزایش داشته است.

حشمتی بیان کرد: افزایش تعداد مشترکین، کاهش بارندگی و افزایش مصرف کشاورزی، گرمای ۱۵ درصدی هوا و تغییرات اقلیم آب و هوایی که منجر به افزایش بار سرمایشی شده است، به کارگیری تجهیزات فرسوده  و پر مصرف از سوی مشترکین، وجود ویروس covid-۱۹ که باعث خانه نشینی و افزایش مصرف بخش خانگی شده است و شیوع گسترد استفاده ازدستگاه‌های استخراج غیر مجاز برای تولید رمز ارز را از جمله دلایل افزایش مصرف برق در استان کرد.

او در خصوص طرح برق امید گفت: برق امید از تاریخ  آبان سال ۱۳۹۹ در استان بوشهر اجرایی شده و فقط مشترکین خانگی را در بر می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر  تعداد مشترکین خانگی استان را بالغ بر ۴۰۰ هزار اشتراک اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد ۱۶۵ هزار مشترک در سال ۱۳۹۹ مشمول طرح برق امید شده‌اند.

حشمتی افزود: از نکات مثبت طرح برق امید می‌توان به این نکته اشاره کرد که هدف اصلی این طرح که اصلاح الگوی مصرف برف در مشترکین خانگی است.

بیشتر بخوانید

جدول قطعی برق در بوشهر اعلام شد از نیروگاه‌های برق جنوب بوشهر برای پیشگیری از خاموشی استفاده شود گروه‌ها و زمان‌بندی قطعی برق در استان بوشهر را اینجا ببینید

او گفت: در این طرح ضمن آگاهی بخشی به مشترکین با ایجاد مشوق‌های لازم باعث کاهش حدود ۱۰ درصد از سرانه مصرف در بخش خانگی به ویژه در فصل پیک و افزایش تعداد مشترکین خوش مصرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر عنوان کرد: از معایب این طرح به ویژه در مناطق دارای تعرفه گرمسیری، پایین بودن تعرفه برق مصرفی و بی‌انگیزه اقتصادی برای شرکت در این طرح است.

حشمتی تاکید کرد: با توجه افزایش بیش از ۲۰ درصدی مصرف برق در سطح کشور تابستان امسال کمبود تولید برق بسیار جدی است و درصورتی که مدیریت مصرف حداقل ۱۰ درصدی در بخش خانگی و وسایل سرمایشی اتفاق نیفتد احتمال تداوم خاموشی‌ها است.

او تاکید کرد: برای عبور از این بحران علاوه بر همکاری مشترکین بزرگ صنعتی، کشاورزی و اداری (کاهش ساعت ادارات) با توجه به اینکه بیشتر مصرف برق استان در حوزه خانگی است (حدود ۷۰ درصد) و سهم بار‌های سرمایشی استان بیش از ۱۴۰۰ مگاوات است همکاری و مدیریت مصرف این بخش تاثیر زیادی در عبور موفق از پیک بار دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر  گفت: صنایع نفت و گاز واقع در جنوب استان درخواست می‌شود تولید مازاد بر نیاز خود به شبکه برق به منظور کاهش خاموشی استان تزریق کنند.

حشمتی عنوان کرد: منابع اصلی تامین برق استان  نیروگاه‌های عسلویه، گناوه، اتمی و کنگان هستند.

او بیان کرد: ۳۰ جایگاه CNG در استان شناسایی شده و با آن‌ها تفاهم نامه همکاری و مدیریت مصرف برق انجام منعقد شده است و از ابتدای خرداد به مدت ۲ ساعت در ساعات اوج بار از مدار خارج می‌شوند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مصرف برق نیروگاه حرارتی مدیریت مصرف پیک مصرف مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر برق امید مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۱۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی ایستگاه پمپاژ نخل تقی عسلویه

ایسنا/بوشهر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با قدردانی از شهروندان قدرشناس شهر نخل تقی اظهار کرد: آبرسانی پایداری به عنوان اولویتی اجتناب ناپذیر همواره در دستور کار جدی شرکت آبفا استان بوشهر قرار دارد.

ابوالحسن عالی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایسنا افزود: در همین راستا براساس ارزیابی‌های صورت گرفته طرح و برنامه‌های متنوعی در استان بوشهر اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در شهر نخل تقی نیز با هدف افزایش پایداری آب شرب مشترکان، عملیات بهسازی و مهندسی مجدد ایستگاه پمپاژ مرکزی شهر با اورهال نمودن و تعمیرات اساسی الکترو پمپ های این ایستگاه در مخزن چهار هزار مترمکعبی این شهر صورت پذیرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: در استان بوشهر طرح‌های مقابله با تنش آبی در مناطق مختلفی در دست اجرا است که سعی می‌شود تا قبل از آغاز فصل تابستان وارد مدار شوند.

عالی افزود: به تناسب تمامی اقدامات صورت گرفته باید هم استانی‌ها نسبت به بازنگری در نحوه مصرف و صرفه جویی در آب اهتمام لازم را داشته باشند.

وی اظهار کرد: در سال آبی جاری میزان بارش‌ها در استان بوشهر کاهشی ۵۰ درصدی داشته که با این میزان کاهش باید هم استانی ها بیش از پیش نسبت به مصرف بهینه آب حساس شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • یک گرم چای سنواتی هم تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است
  • چای سنواتی تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است
  • بهسازی ایستگاه پمپاژ نخل تقی عسلویه