Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌محمدمهدی کربلایی امروز در حاشیه نشست خبری خود در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر میزان کاهش درآمد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در دوران شیوع کرونا، توضیح داد:درآمد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در سال 99 نسبت به سال 98 به دلیل شیوع کرونا 70 درصد کاهش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به افزایش نرخ ارز و از آن منظر که درآمد ما ارزی است با احتساب افزایش قیمت ارز هزینه‌های ما افزایش یافت،‌ البته در قیاس درآمدهای ریالی سال 99 با سال 98 کاهشی نداشتیم.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ادامه داد:‌60 درصد افزایش هزینه در خدمات و 40درصد افزایش هزینه در حقوق و مزایا داشتیم.

* راه‌اندازی ایرتاکسی در فرودگاه امام در مراحل آخر

کربلایی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر آخرین وضعیت راه‌اندازی ایرتاکسی در فرودگاه امام و هوانوردی عمومی گفت:‌ با شرکت هواپیمایی قرارداد منعقد و زمین واگذار شده است، البته در قرارداد این موضوع دیده شد که مجوز لازم را از سازمان هواپیمایی بگیرند و فعلاً ناوگان را تأمین کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: این شرکت هواپیمایی از ایرلاین‌های مطرح کشور اما با ابعاد کوچک است.

* 18 شرکت هواپیمایی خارجی به فردوگاه امام پرواز دارند

وی بیان کرد:‌ پس از حادثه هواپیمای اوکراینی پروازهای خارجی به فرودگاه امام متوقف شد و این تا اواسط سال 99 ادامه داشت پس از آن به تدریج شرکت‌های هواپیمایی ترکیه‌ای و قطری آمدند، حدود یک و نیم ماه پیش لوفتانزا به فرودگاه امام آمد و شرکت هواپیمایی اتریشی هم به زودی پروازهای خود را به فرودگاه امام برقرار می‌کند.

کربلایی اضافه کرد: 18 شرکت هواپیمایی خارجی به فرودگاه امام پرواز دارند لوفتانزا هفته‌ای سه پرواز دارد و به زودی به 5 پرواز افزایش می‌یابد ضمن آنکه هواپیمایی قطر، امارات، ونزوئلا، ایران‌فروت و دو خط هواپیمایی ارمنستان نیز به فرودگاه امام می‌آیند.

* اوکراینی‌ها در لحظات اول حادثه هواپیمای اوکراینی وارد صحنه حادثه شدند

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر وضعیت فرودگاه امام در روز وقوع حادثه هواپیمای اوکراینی گفت:‌حدود ساعت 6 صبح بود که به من اطلاع دادند هواپیمای مذکور سانحه دیده و سقوط کرده است و علت وقوع حادثه را کسی به ما نگفت ما به محل حادثه رفتیم، کمیته بحران تشکیل دادیم .

وی ادامه داد:‌اوکراینی‌ها همان اول آمدند جلسه گذاشتند و البته اصرار داشتند بگویند اتفاقی غیرعمد نبوده است.

کربلایی افزود: حادثه چون در فرودگاه امام رخ نداد ما مسؤول نبودیم برج مراقبت ما پرواز را تحویل برج مراقبت مهرآباد داده بود و سقوط خارج از منطقه فرودگاهی رخ داد البته ما تیمی تشکیل دادیم و پاسخگوی اتفاقات فرودگاه بودیم، اما مسؤولیت اصلی بر عهده سازمان هواپیمایی کشوری بود.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر تحویل چمدان‌ها به بازماندگان حادثه، گفت: در محل حادثه چمدان چندانی باقی نمانده بود و اغلب متلاشی و چند تکه شده بود.

* برای انتقال پروازها از مهرآباد به فرودگاه امام آماده‌ایم

وی اظهار کرد:‌ انتقال پروازها از مهرآباد به فرودگاه امام از قبل مطرح شد اما خب موانعی وجود دارد ما اعلام کرده‌ایم که بخشی از پروازهای داخلی را می‌پذیریم، اما ممکن است این برای مسافران مقرون به صرفه نباشد.

کربلایی افزود: البته از اواخر سال گذشته ما اصلاح و روکش باند اصلی خود را آغاز کرده‌ایم که امیدواریم در 6 ماه ابتدایی امسال این کار تمام شود.

* کاهش پروازها در دوران شیوع کرونا

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بیان کرد:‌اوایل شیوع کرونا تعداد پروازهای روزانه در فرودگاه امام خمینی (ره) به تعداد انگشتان دست رسید در اواسط سال گذشته روزانه 20 تا 30 پرواز رفت و برگشت داشتیم و اسفند 99 و فروردین 1400 به روزانه 45 تا 60 پرواز رفت و برگشت رسیدیم، این در حالی است که در سال 96 روزانه 300 پرواز هم داشتیم.

وی گفت:‌البته تعداد مسافران ما هنوز کم است اگر 55 پرواز در روز داریم میانگین تعداد مسافرمان 100 تا 150 مسافر در هر پرواز است.

کربلایی ادامه داد: سال 99، 8500 پرواز مسافری و 2300 پرواز باری انجام شد و یک میلیون مسافر جابه‌جا شدند.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: در آن ایام هیچ تعدیل نیرویی رخ نداد و فقط در حوزه کیفیت کار نیروی انسانی تمرکز دقیقی داریم.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: امام خمینی فرودگاه نرخ ارز درآمد محمد مهدی کربلایی مدیر شهر فرودگاهی امام خمینی مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی فرودگاه امام فرودگاه امام شرکت هواپیمایی شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۱۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس

تین نیوز

تصویری از میز و صندلی های فرودگاه جیرفت خبرساز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، یکی از سوژه های جدید شبکه های اجتماعی در چند روز اخیر، تصویری از میز و صندلی های فرودگاه جیرفت است که از زمین تا آسمان با صندلی های فرودگاه ها توفیر دارد.

همشهری آنلاین نوشت: همانطور که در تصویر هم مشاهده می کنید، این فرودگاه به جای صندلی های فلزی معمول، به مبلمان استیل مجهز شده است! یکی از کاربران فضای مجازی این عکس را منتشر کرده و نوشته: «عاشق صندلی های فرودگاه جیرفت شدم، حس می کنی اومدی خواستگاری!» ما هم فکر می کنیم هرکدام از مسئولان فرودگاه هرچه در خانه داشته آورده و دور هم فرودگاه درست کرده اند! چون هر جور حساب کنی، این مبلمان به این فضا نمی آید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره
  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس