Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد قاسمی دادستان قزوین در اولین نشست کمیته صیانت و احیاء باغستان سنتی قزوین در سال جاری، که در سالن جلسات دادسرای مرکز استان برگزار شد، گفت: چنانچه دستگاه قضایی در بسیاری از موضوعات مختلف اجتماعی و شهری ورود می کند، به معنای دخالت در اقدامات سایر دستگاه ها، نادیده گرفتن قوانین و مقررات، تقابل و نگاه پرونده‌ای نیست؛ بلکه هدف اصلی دستگاه قضایی تحقق اصل پیشگیری، احیاء حقوق عامه، اجرای صحیح قوانین، حمایت قانونی از اقدامات دستگاه ها، هم‌افزایی میان سازمان ها و نهادها و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. است و با توجه به مصالح عمومی، ضروری است تصمیمات در بسیاری از حوزه ها بخصوص حقوق عامه بر اساس خرد جمعی اتخاذ شود.

وی افزود: مصادیق حقوق عامه بسیار گسترده است و بسیاری از وزارتخانه ها، دستگاه ها و نهادها در حوزه های مختلف وظیفه تحقق حقوق عامه را بر عهده دارند و دستگاه قضایی نیر طبق قانون اساسی، احیاء حقوق عامه و پیگیری موضوعات مرتبط را عهده‌دار است.

دادستان قزوین در ادامه بیان داشت: برگزاری این نشست ها به منظور مچ‌گیری، بیان انتقادها و دغدغه ها، تسویه حساب های شخصی و سازمانی نیست؛ بلکه باید با نگاه علمی و کارشناسی و با ارائه راهکار به حل معضلات و مشکلات بپردازیم و اگر این نگاه در سال های گذشته شکل می گرفت، شاهد نابودی باغستان سنتی نبودیم و این موضوع باید برای مدیران و افراد دخیل عبرت‌آموز باشد.

قاسمی تصریح کرد: دستگاه ها و نهادهای متعددی در بحث حفظ و صیانت از باغستان سنتی قزوین وظایفی را برعهده دارند و اقداماتی را نیز اجرایی کرده‌اند و اینکه بخواهیم صرفاً با برگزاری چندین نشست و مصوبه مشکلات باغستان را مرتفع کنیم، امکان پذیر نخواهد بود؛ بلکه این مشکلات باید اولویت‌بندی، کارشناسی و با ارائه راهکارهای لازم که با قوانین و مقررات منافاتی نداشته باشد، همراه باشد.

این مقام قضایی استان با انتقاد از اجرای غیرکارشناسی طرح های عمرانی، اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از طرح ها و پروژه های عمرانی ابتدائاً اجرایی می شود و به دلیل هزینه های هنگفت، سازمان های دیگر را در عمل انجام گرفته قرار داده و سپس به دنبال اخذ مصوبات لازم و قانونی کردن آنها هستند؛لذا باید در ابتدا نظرات کارشناسی، نقطه نظرات سایر دستگاه های متولی دریافت و با قوانین و مقررات منطبق شود و پس از اخذ مصوبات به مرحله اجرا درآید و اگر اینگونه عمل نشود، خسارت های سنگینی را به بیت المال وارد می سازد و موجب نارضایتی عمومی نیز می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: یکی از بارزترین مصادیق حقوق عامه در استان قزوین حفظ و صیانت از باغستان سنتی است و این موضوع در وهله اول نیازمند حفظ شرایط موجود و سپس احیاء است و برای این دو محور باید برنامه های دقیق و کارشناسی تبیین شود و تحقق این امر کمک و همراهی باغداران، سازمان های مردم نهاد، اصحاب رسانه و هم‌افزایی دستگاه های متولی را می طلبد.

محمد قاسمی یادآور شد: عدم تامین حقابه، ساخت و سازهای غیرمجاز، احداث کمربندی و پل های غیرکارشناسی، وجود برخی گونه های جانوری مضر، تخلیه نخاله های ساختمانی، مدیریت چند گانه و نبود متولی خاص، حضور معتادان متجاهر، سرقت ادوات کشاورزان عمده معضلات و مشکلات باغستان سنتی قزوین است و باید برای هر یک از این موارد نشست های تخصصی و کارشناسی برگزار شود، تا بتوان برای مرتفع نمودن آنها راهکار های سازنده پیش‌بینی کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: اجرای طرح های عمرانی نباید منافاتی با حفظ و صیانت از باغستان سنتی داشته باشند و انتظار این است مدیران دستگاه ها نسبت به موضوع صیانت از باغستان دغدغه سازمانی و نگاه مسئولیت‌پذیری اجتماعی نسبت به آیندگان داشته و در اجرای مصوبات این نشست ها اهتمام ویژه داشته باشند، تا با همکاری، هم‌افزایی، استفاده از ظرفیت های قانونی و یکدیگر، فرهنگ سازی و... بتوانیم شرایط موجود را بهبود بخشیده و از تخریب و نابودی این میراث گران‌بهاء جلوگیری شود.

گفتنی است در این نشست بحث تامین و اختصاص حقابه باغداران، احداث سد لاستیکی در مسیر رودخانه باراجین، احداث غیرکارشناسی کمربند شرق قزوین، مشکلات اراضی بخش کت‌آباد، بازسازی چاه خانه های موجود در باغستان، وجود برخی گونه های جانوری غیر بومی و مضر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نمایندگان دستگاه های ذی‌ربط، باغداران، سازمان های مردم نهاد به بیان نقطه نظرات پرداختند و مصوبات لازم در راستای صیانت و احیاء باغستان به تصویب رسید.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین محمد قاسمی دادستان قزوین باغستان سنتی قزوین صیانت از باغستان سنتی حقوق عامه سازمان ها دستگاه ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۱۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند اجرای مصوبات سفر استاندار به باروق

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  در این جلسه ادارات شبکه بهداشت و درمان و ورزش جوانان گزارشی از روند پیشرفت طرح های عمرانی مصوبه سفر استاندار  به شهرستان باروق    ارائه کردند.

  فرماندار شهرستان باروق ضمن قدردانی از سبزقامتان سپاه پاسداران به دلیل حمله موفقیت آمیز جمهوری اسلامی ایران به رژیم  صهیونیستی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب   با رهنمودهای راهگشای خود در عرصه‌های بین المللی و داخلی عزت را به مردم هدیه کردند  و سبب ساز خلق حماسه در جهان شدند.

  حسینی رمز موفقیت دستگاه های اجرایی را وفاق و همدلی دانست و اظهار کرد: فرمانداری نیز به عنوان مجری سیاست‌های دولت  ، همکاری و همراهی مطلوب   را با هدف افزایش سطح خدمات رفاهی، اجتماعی و عمرانی به مردم در دستور کار دارد

وی با اشاره به اینکه مردم خواهان برآورده شدن انتظارات و رفع مسائل و مشکلات هستند، ادامه داد: مسئولان باید فرصت خدمت به مردم را قدر دانسته و در این فرصت محدود در مسیر ارائه خدمات بهتر تلاش کنند.

 

دیگر خبرها

  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • آئینی سنتی که همه ساله با اجرای آن باران می‌بارد
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد
  • اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد
  • گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان
  • مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند
  • بررسی روند اجرای مصوبات سفر استاندار به باروق
  • اجرای ٢٠ پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه ویژه لامرد در سال ١۴٠٢