Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@07:56:40 GMT

اهدای قلب دختری ۱۹ ساله در مشهد

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۱۳۹۲

اهدای قلب دختری ۱۹ ساله در مشهد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد عباسی رئیس بخش جراحی قلب بیمارستان امام رضا (ع) با بیان اینکه هفتاد و چهارمین عمل پیوند قلب با موفقیت در مرکز آموزشی پژوهشی درمانی امام رضا (ع)  انجام شد، گفت:  قلب اهدایی از خانم ۱۹ ساله که دچار مرگ مغزی شده بود در مرکز دیالیز و پیوند اعضا منتصریه دریافت و در بیمارستان امام رضا (ع) با موفقیت به خانم ۴۱ ساله اهل زاهدان پیوند شده و حیات دوباره‌ای به او بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: گیرنده قلب در بخش ICU قلب بیمارستان تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی تیم درمان قرار دارد و در شرایط نسبتا مساعدی به سر می‌برد و طی روز‌های آینده به بخش جراحی قلب انتقال خواهد یافت.

بیشتر بخوانید

من به تو زندگی می‌بخشم/ مشهد، دارنده بالاترین آمار اهدای عضو در جهان

رئیس بخش جراحی قلب بیمارستان امام رضا (ع) ادامه داد: خوشبختانه تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مشارکت همکاران جوان دانشمند، متعهد، علاقمند و دلسوز بیمار تشکیل شده که هر چه از شروع فعالیت تیم می‌گذرد هماهنگی آن بارزتر و نتایج آن نیز بسیار مطلوب‌تر گشته است.

عباسی در مورد روند انجام پیوند قلب بیان کرد: روند پیوند قلب زمانی شروع می‌شود که بیمار با نارسایی قلبی پیشرفته به مرکز پیوند قلب مراجعه می‌کند وتوسط متخصص نارسایی قلب ارزیابی می‌شود که آیا بیمار واجد شرایط پیوند می‌باشد واگر واجد شرایط بود در لیست انتظار پیوند قرار می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه بیشتر بیماران که به مرکز پیوند مراجعه می‌کنند نارسایی قلبی شدید و لا علاج دارند، تصریح کرد: نارسایی قلبی ممکن است در اثر بیماری عروق کرونری، بیماری‌های مادرزادی قلب، عفونت ویروسی قلب، بیماری‌های دریچه‌ای و ماهیچه‌های قلب بوجود آید.

رئیس بخش جراحی قلب بیمارستان امام رضا (ع) تاکید کرد:متخصصین مرکز پیوند، بیمار کاندید پیوند را ارزیابی کرده و واجد شرایط بودن آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند، متخصصین شامل متخصصین قلب، بیهوشی و جراحان قلب، هماهنگ کننده پیوند، متخصصین تغذیه، ریه، روانپزشکی، گوارش، غدد، نفرولوژی، دندانپزشکی می‌باشند. به طور کلی بیمار کاندید پیوند قلب نارسایی شدید قلبی دارد، اما باید سلامتی کافی برای طی کردن مراحل پیوند را داشته باشد.

عباسی اظهار کرد: پس از انجام عمل پیوند، بیمار شروع به یک برنامه ریزی مراقبتی سلامتی می‌کند. این برنامه ریزی شامل اجرای دقیق دستورات دارویی و مراجعه‌های مکرر و منظم به پزشک است.

انتهای پیام//ف.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیوند قلب بیمارستان امام رضا دانشگاه علوم پزشکی اهدای عضو بیمارستان امام رضا قلب بیمارستان بخش جراحی قلب نارسایی قلب پیوند قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۱۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، میثم معزی گفت: در کمتر از ۵ روز موفق به انجام ۱۰ عمل پیوند در استان خوزستان شدیم که به جرأت یک جهش بی‌سابقه بوده است و از همه  عزیزان تشکر می‌کنیم، زیرا بدون شک این حرکت و همبستگی در ادامه، منجر به نجات بسیاری از بیماران خواهد شد.

وی افزود: در این هفته ۱۰ عمل پیوند داشتیم که ۴ مورد پیوند کبد و شش مورد پیوند کلیه بود.

معزی ادامه داد: از همه اعضای گروه پیوند اعم از گروه‌های جراحی پیوند، جراحی عروق، ارولوژی، بیهوشی و همه پرستاران و کادر پشتیبانی که با اقدامات لازم و فوری، زمینه‌ساز این حرکت زیبا شدند تشکر ویژه و صمیمانه دارم.

جواد شریعتی، مدیر مرکز پیوند اعضا بیمارستان گلستان هم در این خصوص می‌گوید: واقعا نمی‌دانم با چه زبانی از خانواده‌های اهداکننده تشکر کنم، با این ایثار و جهاد و کار ارزشمند، ۱۰ انسان به زندگی دوباره بازگشتند و قطعا اجر و پاداش این خانواده‌های ایثارگر نزد خداوند متعال محفوظ است.

وی افزود: امیدوارم فرهنگ اهدای عضو روز به روز توسعه بیشتری یابد.  

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • پیرمرد ۸۵ ساله قربانی سرقت‌های سمی شد
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان در ۵ روز، جهشی بی سابقه
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز