Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@17:05:33 GMT

موزه قند فریمان راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۱۴۷۱

موزه قند فریمان راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فریمان گفت: موزه قند فریمان در حال آماده سازی است و پس از تجهیز و تکمیل راه‌اندازی خواهد شد.

حسن گیاهی با اعلام این خبر اظهار کرد: مرمت و بهسازی ساختمان قدیمی ۶ دستگاه کارخانه قند فریمان برای تبدیل به نخستین موزه قند کشور توسط کارخانه قند فریمان در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از بازدید از ساختمان این مجموعه، جلسه‌ای با حضور رئیس گروه موزه‌های خراسان رضوی و قائم ‎مقام اجرایی شرکت قند ثابت خراسان برگزار شد.

وی تصریح کرد: مقرر شد طراحی موزه با هم‌فکری مدیران و کارشناسان این شرکت و میراث فرهنگی دنبال شود. کارخانه قند فریمان به ‌عنوان میراث ‌صنعتی شهرستان، دارنده برند عالی‌ترین قند ایران است که همگان فریمان را به این نام می‌شناسند.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فریمان اضافه کرد: این ساختمان که ۲۵۰ مترمربع مساحت دارد، روبروی ورودی کارخانه قرار دارد و از موقعیت مکانی بسیار خوبی برخوردار است. از علاقمندان به فرهنگ و هنر دعوت می‌کنم چنانچه شئ یا سند و... در رابطه با کارخانه قند فریمان در اختیار دارند، در صورت تمایل  آن‌ را به کارخانه قند یا اداره میراث‌ فرهنگی فریمان تحویل دهند.

بر اساس گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، گیاهی ادامه داد: کارخانه قند فریمان بیش از ۶۰ سال  است که توسط شرکت سکوپ (CEKOP) ورشوی لهستان طراحی و تجهیز شد و در مدت زمان کوتاهی با توجه به کیفیت عالی قند آن، شهره عام و خاص قرار گرفت و به اقصا نقاط جهان صادر شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی موزه قند فریمان کارخانه قند فریمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۱۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی در بازدید خود از اداره کل محیط زیست استان که به مناسبت هفته زمین پاک صورت گرفت، دستور ساخت تیمارگاه حیات وحش استان را صادر کرد.

یعقوبعلی نظری در این بازدید با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزشی در حوزه محیط زیست، گفت: با ارتباطی که از طریق این محور‌ها برقرار می‌شود مدیریت این حوزه راحت‌تر پیش خواهد رفت.

وی افزود: محیط‌زیست یک زیرساخت لازم برای همه فعالیت‌هاست که هم برای حال و هم برای آینده ضرورت دارد.

استاندار خراسان رضوی بر روان‌سازی و تسریع در صدور مجوز‌ها تاکید و بیان کرد: در محیط زیست نگاه ایجابی باید وجود داشته باشد.

در این تیمارگاه، حیات وحش از جمله پرندگان آسیب دیده تیمار می‌شوند و پس از بهبودی به محیط زیست برخواهند گشت.

استاندار خراسان رضوی در برنامه امروز خود از بخش‌های مختلف اداره کل محیط زیست استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این حوزه قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی