Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل الهی گفت: لازمه حفاظت از جنگل هایی به وسعت منطقه ارسباران داشتن لوازم نگهداری و تجهیزات مورد نیاز بوده که باید تامین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «موسی خلیل الهی» امروز در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری کل استان آذربایجان شرقی با اشاره به موضوع نگهداری از جنگل ها و معضل دفع آفات نباتی، اظهار داشت: متاسفانه بحث دفع آفات نباتی به یکی از معضلات جنگل های ارسباران تبدیل شده که باید در این خصوص راهکارهای لازم ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی افزود: لازمه حفاظت از جنگل هایی به وسعت منطقه ارسباران داشتن لوازم نگهداری و تجهیزات مورد نیاز  بوده که باید تامین شود.

وی با اشاره به وجود معدن مس سونگون و منطقه آزاد ارس در محدوده جنگل های ارسباران خاطرنشان کرد: با توجه به نوع فعالیت مس سونگون و تاثیر آن به محیط زیست به نظر می رسد یکی از وظایف اجتماعی معدن مس سونگون پرداخت هزینه های حفاظت از جنگل ها است.

وی ادامه داد: برای تامین مواد مورد نیاز برای دفع آفات نباتی در جنگل های ارسباران معدن مس سونگون و منطقه آزاد ارس مکلف به همکاری هستند، درصورتی که مشارکت نکنند از طریق مسیرهای قانونی اقدام خواهیم کرد.

خلیل الهی با بیان اینکه متاسفانه یکی از معضلات موجود در جنگل های ارسباران در کنار آفات نباتی، وجود ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده جنگل ها است، اضافه کرد: جنگل های ارسباران یکبار برای ثبت جهانی معرفی شده و رد شده بود و اخیرا دوباره برای ثبت جهانی معرفی شده، از طرفی میگوییم جنگل وجود ندارد از طرفی دیگر ساخت و سازهای غیرمجاز اتفاق می افتد، باید راهکاری برای پیشگیری از این موضوع اندیشیده شود.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: جنگل های ارسباران تبریز جنگل های ارسباران حفاظت از جنگل آفات نباتی مس سونگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند

‌به گزارش خبرنگار مهر، حسین اصلاحی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه محیط‌بانان این شهرستان برای حفاظت از گونه‌های جانوری و گیاهی در مناطق حفاظت‌شده محیط‌زیست رصد و پایش ۲۴ ساعته دارند، اظهار کرد: طی گشت زنی در منطقه حفاظت‌شده قرچغه خودرویی در مسیر شکارگاه‌ها مورد رصد قرار گرفت که مأموران مجبور به بیتوته ۴۸ ساعته برای دستگیری در این منطقه شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست قوچان تصریح کرد: نیروهای محیط‌بانی این شهرستان طی گشت زنی در این منطقه حفاظت‌شده ۲ شکارچی غیرمجاز را دستگیر کردند و به همراه آنان یک عدد سلاح دوربین‌دار، ۹ تیر این اسلحه و یک عدد دوربین چشمی کشف و ضبط شد.

وی تأکید کرد: خوشبختانه شکارچیان قبل از هرگونه شکار و آسیب به محیط‌زیست با دستور مقام قضائی دستگیر و تحویل شدند.

اصلاحی ادامه داد: بخشی از منطقه حفاظت‌شده قرچغه در خراسان شمالی قرارگرفته که متأسفانه هر دو پرونده اخیر دستگیری شکارچیان از روستایی در خراسان شمالی که در حاشیه این منطقه قرار دارد بوده است.

کد خبر 6092035

دیگر خبرها

  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • درمان «ارس» تنها پلنگ باغ وحش شهرستان مشهد پیگیری می‌شود
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • استراحت علیرضا حقیقی بعد از ۲۵ بازی