Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دولت ایرلند از یک قطعنامه پارلمان این کشور در محکومیت "الحاق دوفاکتو” سرزمین فلسطین توسط مقامات رژیم صهیونیستی حمایت کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری رویترز؛ دولت ایرلند روز سه شنبه از یک قطعنامه پارلمان این کشور در محکومیت "الحاق دوفاکتو” (غیررسمی و غیرقانونی) سرزمین فلسطین توسط مقامات اسرائیل حمایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نخستین بار است که یک دولت اتحادیه اروپا از این اصطلاح در اشاره کردن به اسرائیل استفاده می‌کند. سیمون کاونی، وزیر امور خارجه ایرلند از این قطعنامه حمایت کرد و رفتار نابرابر اسرائیل علیه فلسطینیان خواند، محکوم کرد.
این قطعنامه را حزب مخالفان در ایرلند موسوم به شین فین مطرح کرده بود. کاونی در پارلمان این کشور گفت: «ابعاد، سرعت و ماهیت راهبردی اقدامات اسرائیل در گسترش شهرک‌ها و نیت اسرائیل از آن، ما را به نقطه‌ای رسانده که باید درباره آن چه واقعا روی زمین رخ می‌دهد واقعگرا باشیم. این یک الحاق دوفاکتو است.»
وی گفت ایرلند نخستین کشوری است که این کار را می‌کند، اما این کار بیانگر نگرانی شدیدی است که ایرلند درباره قصد اسرائیل از این اقدامات و تاثیر آن دارد.
در همین حال؛ پارلمان ایرلند، به دنبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی ضد فلسطینیان در جریان جنگ اخیر، درصدد است در هفته جاری درباره طرح اخراج سفیر این رژیم از ایرلند رأی گیری کند.
روزنامه صهیونیستی جروزالم پست گزارش داد 11 نماینده از 4 حزب، هفته گذشته، طرح اخراج سفیر اسرائیل را اندکی قبل از آتش بس میان اسرائیل و جناح‌های فلسطینی در غزه به پارلمان ارائه دادند.
طرح مذکور با تصریح به این که سفیر اسرائیل در شرایط کنونی نمی‌تواند دفاعی داشته باشد، اسرائیل را به ارتکاب جنایت جنگی، پاکسازی قومی و گسترش غیرقانونی شهرک نشین‌ها متهم کرد.
این طرح ضمن اشاره به این که تنش اخیر در راستای اقدام به پاکسازی قومی در حق 28 خانواده فلسطینی محله شیخ جراح قدس است، خاطرنشان کرده است که در این جنگ، بیش از 60 کودک به دست ارتش اسرائیل کشته شدند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایرلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۱۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو یکی از بدترین قاتلان تاریخ است/ رسانه‌های غربی منافق‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رئیس پارلمان ونزوئلا، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به دلیل نسل‌کشی مردم فلسطین در نوار غزه، یکی از بدترین قاتلان تاریخ توصیف کرد.

خورخه رودریگز طی اظهاراتی در نشست عادی مجلس ملی ونزوئلا همچنین تجمع بزرگ دانشجویان دانشگاه‌های این کشور را در همبستگی با فلسطین تبریک گفت.

رئیس پارلمان ونزوئلا تاکید کرد که نتانیاهو یکی از بدترین قاتلان تاریخ بشریت است و رژیم صهیونیستی حاکم بر اسرائیل رژیمی قاتل است که «مجرمان و بیماران اجتماعی» زمامدار آن هستند.

رودریگز از ریاکاری دولت‌های غربی که سلاح تهیه می کنند و ارتش اسرائیل را برای ارتکاب قتل‌عام در فلسطین آموزش می دهند، علی رغم درخواست های مداوم برای پایان دادن به خشونت، انتقاد کرد.

وی موضع اتخاذ شده از سوی رسانه‌های غربی را «ریاکارانه» توصیف کرد و متولیان این رسانه ها را متهم کرد که در کشتار هر کودک، زن باردار و روزنامه نگار در غزه شریک هستند.

کد خبر 6093868

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در سازمان ملل: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم/ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • سفیر ایران: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم؛ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • ۷۱۹ حمله حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در یک ماه
  • نتانیاهو یکی از بدترین قاتلان تاریخ است/ رسانه‌های غربی منافق‌اند
  • درگیری لفظی میان لاپید و وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بالا گرفت
  • بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو و ادامه جنگ غزه
  • تظاهرات اعتراضی شهرک‌نشینان همچنان ادامه دارد
  • دانشجویان فلسطینی، سفیر آلمان را از دانشگاه فراری دادند+ فیلم
  • هرج و مرج در شمال اراضی اشغالی و هجمه تند ضد مقامات صهیونیست