Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@03:40:16 GMT

ائتلاف نصر تحریم انتخابات عراق را تکذیب کرد

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۲۳۲۶

ائتلاف نصر تحریم انتخابات عراق را تکذیب کرد

به گزارش ایرنا، «آیات النوری» سخنگوی رسمی ائتلاف نصر به برخی رسانه‌های عراقی گفت که «ائتلاف نصر، انتخابات را تحریم نخواهد کرد یا دعوت به چنین کاری نکرده است، بلکه درخواست امن کردن فضا را برای برگزاری انتخابات با هدف ممانعت از تحریم آن از سوی جناح‌های دیگر سیاسی یا شخصیت‌های مستقل یا از سوی رای دهندگان داریم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

النوری همچنین تصریح کرد: ائتلاف نصر در همپیمانی با ائتلاف قوی الدولة است و ائتلاف «قوی الدولة الوطنیة» (نیروهای ملی کشور) شکل گرفته است.

سخنگوی ائتلاف نصر افزود: آنچه در شبکه‌های اجتماعی یا برخی گروه‌های سیاسی درباره توافق «جریان حکمت»، «سائرون» و «النصر» برای تحریم انتخابات شایع شده، کاملا عاری از صحت است...جریان حکمت در قالب همپیمانی قوی الدولة الوطنیة است که ما هم جزئی از آن هستیم و ائتلافی جز این وجود ندارد.

پیش‌تر برخی شایعات در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که ادعا می‌کرد بین ائتلاف النصر، جریان حکمت و ائتلاف سائرون توافقی برای تحریم انتخابات آینده پارلمانی در عراق، عقب انداختن آن و نگه داشتن «مصطفی الکاظمی» در منصب نخست وزیری شکل گرفته است.

در همین حال بعضی رویدادهای امنیتی عراق حاکی از دخالت دست‌هایی برای برهم زدن امنیت این کشور با هدف تعویق انتخابات پارلمانی است.

به عنوان مثال ترور «هشام المشهدانی» فعال مدنی عراقی شامگاه جمعه در یکی از روستاهای شهر «الطارمیه» در شمال بغداد به ضرب گلوله مهاجمان ناشناس یکی از این تحولات بود که برخی فعالان و چهره‌های سیاسی عراقی آن را پیام هشدار تلقی کردند.

ترور المشهدانی عضو «ائتلاف عزم» موجی از محکومیت‌ها را در داخل و خارج از عراق برانگیخت. برخی رسانه‌های این کشور به نقل از منابع امنیتی گزارش دادند که این ترور را تعدادی از اعضای گروه تروریستی «داعش» که در اطراف بغداد فعال هستند، انجام داده‌اند اما برخی از ناظران در این موضوع تشکیک می‌کنند.

«خمیس الخنجر» دبیرکل «طرح عربی عراق» و رئیس ائتلاف عزم در واکنش به ترور عضو این ائتلاف گفت: این اقدام پیامی خطرناک است.

الخنجر در توییتر افزود: ترور المشهدانی پیامی خطرناک است که نشان می‌دهد، باید از فرآیند دمکراتیک عراق، اصحاب اندیشه و فعالیت‌های مدنی توده‌های مردم در برابر سلاح لجام گسیخته و گروه‌های تروریستی حمایت کرد.

ائتلاف عزم یکی از ائتلاف‌های منصوب به اهل سنت در عراق است که در انتخابات پارلمانی زودهنگام ۱۰ اکتبر آینده شرکت خواهد داشت.

خمیس الخنجر ائتلاف عزم را با شرکت چهره‌هایی مانند «سلیم الجبوری»، «خالد العبیدی» و «جمال الکربولی» تشکیل داده است.

این دومین ترور در عراق طی اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ بعد از قتل «ایهاب الوزنی» فعال اجتماعی در کربلا است که برخی ناظران تحولات، آن را در راستای لغو برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی و ایجاد اغتشاش برای ناامن سازی فرایند دمکراتیک جدید در عراق ارزیابی می‌کنند.

در ماه‌های گذشته زمزمه‌های لغو انتخابات زودهنگام به گوش می‌رسید که هربار با تکذیب دولت‌مردان عراق مواجه می‌شود، اما با ترور مشکوک یک فعال مدنی در کربلا، جوسازی رسانه‌های منطقه‌ای و نیز مداخله کشورهای خارجی به ویژه انگلیس این زمزمه‌ها بار دیگر قوت گرفت.

اظهارات سفیر انگلیس در بغداد مبنی بر اینکه فضای کنونی برای برگزاری انتخابات در عراق مناسب نیست، به شدت از سوی چهره‌های سیاسی و دینی عراق رد و «دخالت آشکار در امور داخلی عراق» تلقی شد.

در این باره رییس «مجلس اعلای عراق» از وزارت خارجه این کشور خواست با رد این اظهارات و برای پایان دادن به چنین دخالت‌هایی که بدور از پروتکل‌های دیپلماتیک است، اقدامات لازم را به عمل آورد.

برچسب‌ها انگلیس گروه تروریستی داعش حیدرالعبادی انتخابات پارلمانی عراق مصطفی الکاظمی بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس گروه تروریستی داعش حیدرالعبادی انگلیس گروه تروریستی داعش حیدرالعبادی انتخابات پارلمانی عراق مصطفی الکاظمی بغداد اخبار کنکور ائتلاف عزم ائتلاف نصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۲۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ چه کسانی پلیس را ترور می‌کنند؟

اقتدار پلیس از جمله مولفه‌های بسیار مهم در حفظ امنیت جامعه به شمار می‌رود. اما متاسفانه این اقتدار توسط برخی سلبریتی‌ها و افراد در فضای مجازی مورد خدشه قرار می‌گیرد.

دریافت 10 MB

دیگر خبرها

  • فیلم/ چه کسانی پلیس را ترور می‌کنند؟
  • چه کسانی پلیس را ترور می‌کنند؟
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است / با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • تحریم نوعی جنگ است | با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم