Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حمل‌ونقل با رییس کمیته درآمدهای دولتی ارمنستان در ساختمان دادمان دیدار و گفتگو کرد که محور اصلی این دیدار در چارچوب توسعه دیپلماسی حمل‌ونقل کشور، بررسی آخرین وضعیت عوارض حمل‌ونقل جاده‌ای و رایزنی برای کاهش آنها و تسهیل و تسریع و موانع تردد مرزی بین دو کشور بود.

 شهرام آدم‌نژاد معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با ادوارد هوانسیان رییس کمیته درآمدهای دولتی ارمنستان در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی در خصوص توسه حمل و نقل کشور به ویژه در بخش جاده‌ای و رفع موانع تردد بین دو کشور دیدار و گفت و گو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در دیدار با مقام ارمنستانی بر توسعه حمل و نقل تاکید کرد و گفت: از تجربیات دوره  فراگیری ویروس کرونا آموختیم که تشریک مساعی و هماهنگی حداکثری بین کشورها در حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت تا چه اندازه حائز اهمیت و نیازمند دقت و توجه بیشتر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران بر اهمیت رونق بخشیدن به حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت، بر توسعه و بهبود زیرساخت‌ها و امکانات حمل‌ونقلی کشور تاکید دارد. 

آدم‌نژاد دو بخش حمل و نقلی ریلی و جاده‌ای را به عنوان اولویت‌ اصلی زمینه‌های ارتقای همکاری‌های دو کشور عنوان کرد و افزود:  تجربیات ارزنده و سوابق خوبی در زمینه همکاری‌های مؤثر دو کشور در این بخش‌ها وجود دارد. اما این دست تعاملات از ظرفیت‌های بالقوه به مراتب بیشتری برخوردارند و شایسته است به طور مشترک تلاش کنیم تا محدودیت‌های موجود در بخش حمل و نقل جاده‌ای و ریلی را به حداقل و حتی صفر برسانیم. با این کار، ضمن ارتقای کمیت و کیفیت حمل و نقل بین دو کشور، وضعیت حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت را در منطقه ارتقاء می‌دهیم.

وی تصریح کرد: ایران آمادگی دارد در راستای شتاب‌دهی به رفع محدودیت‌ها و تسهیل تردد کامیون‌ها به ویژه ناوگان ایرانی در پایانه‌مرزی دو کشور مذاکرات کارشناسی و فنی را جهت کاهش عوارض حمل‌ونقلی مترتب بر آن‌ها پیگیری کند.

ادوارد هوانسیان رییس کمیته درآمدهای دولتی ارمنستان در این دیدار، بر توسعه حمل و نقل دو کشور تاکید کرد و گفت: با توجه به اقدامات مدنظر برای بهسازی و نوسازی پایانه مرزی مغری در مرز مشترک، حمل و نقل بین دو کشور ایران و ارمنستان تسهیل خواهد شد.

رییس کمیته درآمدهای دولتی ارمنستان ادامه داد: نوسازی و احداث جاده‌های جدید یکی از ضرورت‌های دولت جمهوری ارمنستان است. وی در عین‌حال بر توسعه ارتباطات و زیرساخت‌های تبادل اطلاعات تاکید کرد و آن را مهم خواند.

هوانسبان از مراحل نهایی تصویب طرحی در آن کشور در خصوص کاهش عوارض پرداختی جاده‌ای خبر داد.

وی رفع محدودیت‌های بیشتر و تسهیل در تردد و همچنین بهره مندی بیشتر ایران را از مزیت‌های ترانزیتی عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا برشمرد و اظهار امیدواری کرد تا ایران نیز به عضویت این اتجادیه درآید تا از مزیت‌های ترانزیتی بیشتر بهره مند شود.

رییس کمیته درآمدهای دولتی ارمنستان بر آمادگی آن کشور برای توسعه همکاری با ایران در زمینه گمرک و در بخش مالیات‌ها تاکید کرد.

/ایلنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: راه و شهرسازی بین دو کشور حمل و نقل حمل ونقل بر توسعه جاده ای نقل بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۲۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در اولین روز از سفر رسمی‌اش به ارمنستان وارد ایروان شد تا برنامه مبادلات فرهنگی با این کشور را توسعه دهد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور ـ رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ـ که توسط مقامات ارشد ارمنی و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران استقبال شد، طی ضیافت شامی در سفارت جمهوری اسلامی ایران به بحث و تبادل‌نظر در مورد موضوعات و مسایل فرهنگی پرداخت.

در جریان این سفر که نشان‌دهنده حسن نیت و علاقمندی به تعمیق روابط فرهنگی بین دو کشور است، قرار است تفاهم‌نامه‌ای برای استحکام بخشیدن به همکاری‌های فرهنگی و هنری امضا شود. پاپویان (رییس مرکز امور بین‌الملل و دیاسپرای وزارت فرهنگ ارمنستان) نیز ابراز امیدواری کرد که این سفر به تحکیم و گسترش روابط فرهنگی دوجانبه منتهی شود.

 بنا بر اعلام این خبر در مدت اقامت حجت‌الاسلام و المسلمین ایمانی‌پور در ارمنستان قرار است  که با اسقف اعظم کلیسای جامع آچمیادزین،‌ وزیر فرهنگ، علوم و ورزش ارمنستان و معاون وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگوهایی داشته باشد.

این سفر همچنین شامل دیدار با رییس دانشگاه دولتی ایروان و ملاقات با اساتید و دانشجویان رشته ایران‌شناسی و زبان و ادبیات فارسی می‌باشد و انتظار می‌رود که به توسعه همکاری‌های دانشگاهی و فرهنگی بین دو کشور کمک کند.

با امضای برنامه‌های مبادلات فرهنگی میان ارمنستان و ایران دو کشور در انتظار فرصت‌های جدید برای ارتباطات عمیق‌تر و مبادله تجربیات در زمینه‌های فرهنگی، زبانی، هنری و آموزشی هستند.

در این سفر، حمید مصطفوی (مدیر کل اداره‌کل مبادلات فرهنگی سازمان‌های بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) و حسین دیوسالار (مشاور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟
  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • پاشینیان با روستاییان معترض مناطق مرزی دیدار کرد
  • نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی