Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس حوزه ارزهای دیجیتال گفت: برخی کشورها مجوز تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری رمزارزها را صادر کرده‌اند که با تشکیل آن در واقع حاشیه امنی برای سرمایه‌گذار ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ایبنا، ولی الله فاطمی، کارشناس بانکداری الکترونیک می گوید: ریسک بازارهای سرمایه گذاری مانند رمز ارز نه تنها در ایران، بلکه همه کشورهای دنیا بالاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه بازار رمز ارزها نیز که مورد استقبال مردم واقع شده هم مانند بازار سرمایه و بورس احتمال ضرر دارد که باید با اطلاعات و آگاهی وارد آن شد. بازار رمز ارز ریسک بالایی دارد و حتی افرادی که با آگاهی کافی وارد این بازار می شوند نیز ممکن است نتوانند پیش بینی لازم را داشته باشند و ضرر کنند.

وی با اشاره به ایجاد صندوق سرمایه گذاری رمزارزها که در برخی کشورها مانند سوئد تشکیل شده است، گفت: این صندوق نوسان گیری انجام می شود که سرمایه گذار ضرر زیادی نکند. در واقع کارکرد این صندوق به گونه ای است که صعود و نزول رمزارزها را در آن بالانس می کند و توصیه عمومی این است که مردم به سمت این صندوق بروند. هرچند ممکن است استفاده از این صندوق بازدهی هیجانی و سود بسیار زیادی هم نداشته باشد، اما در مجموع به نفع سرمایه گذار است. 

این کارشناس بانکداری الکترونیک ادامه داد: برخی کشورها مجوز تشکیل صندوق سرمایه گذاری رمزارزها را صادر کرده اند که ایران نیز لازم است این مجوز را داشته باشد چرا که با تشکیل آن در واقع حاشیه امنی برای سرمایه گذار ایجاد خواهد خواهد شد.

فاطمی همچنین با تاکید بر اینکه بانک مرکزی در حوزه رمزارزها نباید در قالب نفی و انکار وارد شود، گفت: بانک مرکزی باید به موضوع رمز ارزها ورود کند و اجازه کار را بدهد. در غیر اینصورت مسیر غیررسمی ایجاد می شود که به ضرر مردم خواهد بود.

به گفته وی، رگولاتور نمی تواند فناوری را لغو کند؛ یا باید فناوری را به خدمت بگیرد یا اینکه کاری کُند فنر بیش از حد جمع نشود، چرا که که قدرت تخریب آن بالا می رود. 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: رمز ارزها استخراج رمز ارز رمز ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۲۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر

سیدحامد عاملی در جلسه هماهنگی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر با حضور سرمایه‌گذار و مسئولان دستگاه‌های اجرایی، گفت: با هماهنگی ادارات مرتبط و با اقدامات انجام یافته از سوی سرمایه‌گذار، پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر تا آخر اردیبهشت ماه کلنگ‌زنی می‌شود.

او افزود: دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان اقدامات لازم را طی دو هفته آینده انجام می‌دهند تا مانعی برای شروع عملیات اجرایی پروژه وجود نداشته باشد و سرمایه‌گذار طرح نیز آماده آغاز عملیات اجرایی است.

استاندار اردبیل تاکید کرد: شهرستان مشگین‌شهر ظرفیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد و احداث پروژه‌های پیشران در این منطقه می‌تواند به رونق گردشگری و اقتصادی استان منجر شود که مجموعه مدیریتی استان نیز از سرمایه‌گذاران در این حوزه حمایت می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری انجام می‌شود و در همین راستا موافقت اصولی پروژه هتل پنج ستاره ملل صادر شده و سایر اقدامات لازم نیز انجام می‌شود.

حسن محمدی ادیب ادامه داد: این پروژه در منطقه روستای وله‌زیر شهرستان مشگین‌شهر قرار دارد و سرمایه‌گذار پروژه علاوه بر هتل پنج ستاره در قالب طرح توسعه، مجموعه‌های گردشگری سلامت و سایر طرح‌های گردشگری را نیز در دستور کار دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • نوبیتکس، پیشگام در آموزش و آگاهی کاربران دنیای رمزارز
  • بهترین روش آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال برای ورود به بازار رمزارزها
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • درخواست سبدگردانی برای چه افرادی مناسب است؟