Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-06@05:59:15 GMT

نظام بهداشتی غزه در لبه فروپاشی

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۲۷۲۳

بیمارستان‌های غزه به دلیل کووید-۱۹ تحت فشار‌های غیرقابل تحملی بودند که با بمباران رژیم صهیونیستی شاهد شرایط دشوارتری هستند.

خبرگزاری میزان - در طول ۱۱ روز بمباران هوایی غزه توسط رژیم صهیونیستی، خیابان‌های این منطقه شاهد عبور آمبولانس‌هایی بود که به بیمارستان‌ها می‌رفتند و افراد زیادی بر اثر بمباران به دنبال مکانی امن بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «گاردین»، غزه در طول حملات و بمباران‌های‌ این شهر پر از صدای انفجارها، آژیر‌ها و گریه‌های کودکان بود؛ اکنون  جنگ و بمباران‌ها پایان یافته، اما بخش بهداشت در غزه هنوز در آستانه فروپاشی است.

این چیزی است که شما ممکن است در طی ۱۶ ماه گذشته بار‌ها شنیده باشید، زیرا جهان بیش از یک سال است که درگیر مقابله با ویروس کووید-۱۹ است.

تشدید ویرانگر درگیری‌ها به بمباران مداوم غزه منجر شد، که باعث شهادت ۲۳۰ نفر و مجروح شدن دستکم هزار و ۹۰۰ نفر در حملات هوایی رژیم صهیونیستی شد.

پیش از آغاز حملات شدید به غزه، بسیاری از بخش‌های این شهر روزانه تنها ۸ ساعت برق داشتند.

بسیاری از خطوط برق بر اثر حملات هوایی آسیب دیده و یکی از ۳ ژنراتور برق یک بیمارستان متوقف شده است.

در همین اوضاع نیز کارمندان بخش بهداشت غزه در طول روز‌های حملات رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود را برای ارائه هر چه بهتر خدمات درمانی ارائه می‌دادند.

سیستم بهداشتی غزه سال هاست که از مشکلات بسیاری رنج می‌برد.

محاصره ۱۴ ساله غزه نظام بهداشتی این منطقه را در تهیه تجهیزات و ملزومات پزشکی مورد نیاز با مشکل روبرو کرده است.

بیشتر بخوانید: اعتراف به شکست و انتقاد از نتانیاهو از سوی سران و رسانه‌های صهیونیستی جشن پیروزی در سراسر فلسطین، حمایت آمریکا از سیستم گنبد آهنین

کمبود مداوم بیش از ۴۲ درصد دارو‌های اساسی در غزه، نظام بهداشتی این منطقه را با مشکل روبرو کرده است؛ همچنین کمبود جدی پزشک، پرستار و ماما در بیمارستان‌ها، دیده می‎شود.

کووید-۱۹ یک بار اضافی بر روی شانه نظام بهداشتی غزه اضافه کرد.

بر اساس آخرین آمارها، تاکنون بیش از ۱۰۲ هزار مورد ابتلا و نزدیک به ۳ هزار نفر جان باخته ناشی از کووید-۱۹ در نوار غزه به ثبت رسیده است.

بخش‌های ویژه و بخش‌های بستری در بیمارستان‌های غزه به راحتی قادر به کنترل هجوم بیماران کووید-۱۹ نبوده‎اند.

نگرانی‌هایی وجود دارد که یکی دیگر از اثرات مهلک حملات هوایی رژیم صهیونیستی، افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ باشد.

بسیاری از ساختمان‌های مسکونی غزه بمباران شدند و صد‌ها خانواده برای یافتن پناهگاه به خانه بستگان خود پناه بردند؛ در بسیاری از موارد، اقدامات فاصله اجتماعی غیرممکن شده است.

در حملات هوایی و بمباران‌های انجام شده توسط رژیم صهیونیستی تنها آزمایشگاه تشخیص کرونا تخریب شد.

همین موضوع باعث ایجاد نگرانی در موضوع اخلال در نظام بهداشتی غزه شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: رژیم صهیونیستی نوار غزه حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: غزه رژیم صهیونیستی نوار غزه حقوق بشر رژیم صهیونیستی نظام بهداشتی بیمارستان ها بهداشتی غزه حملات هوایی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۲۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از میزان ویرانی بندر غزه در نتیجه بمباران اشغالگران

رسانه‌های فلسطینی مجموعه‌ای عکس منتشر کردند که تخریب قایق‌های ماهیگیران در بندر غزه در نتیجه بمباران اشغالگران را مستند می‌کند.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که قایق‌های توپدار ارتش رژیم صهیونیستی قایق‌های ماهیگیران فلسطینی را در سواحل دیرالبلح در نوار غزه هدف قرار دادند.

ارتش اشغالگر به بمباران مناطقی در نوار غزه به ویژه شهرهای رفح و غزه ادامه می‌دهد. در حال حاضر، ارتش رژیم صهیونیستی مشغول بمباران شهری است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر دولت اشغالگر، می‌خواهد از راه زمینی به آن حمله کند تا به زعم خود آخرین تیپ‌های حماس را «از بین ببرد».

این در حالی است که کشورهای اروپایی، سازمان ملل و ایالات متحده، متحد اصلی رژیم صهیونیستی، از نتانیاهو خواستند که ایده حمله زمینی به این شهر را کنار بگذارد.

به گفته ینس لارکه، سخنگوی دفتر سازمان ملل متحد در خصوص هماهنگی امور بشردوستانه (OCHA)، جمعه در ژنو، این حمله علاوه بر تلفات انسانی، «ضربه‌ای قوی برای عملیات‌های بشردوستانه در سراسر نوار غزه» خواهد بود، زیرا گذرگاه رفح «در قلب عملیات بشردوستانه قرار دارد».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهادت حداقل ۲۱ نفر از جمله ۴ کودک در بمباران بامدادی رفح
  • شهادت ۲ لبنانی در حملات رژیم صهیونیستی
  • جنگ علیه غزه وارد هشتمین ماه خود شد
  • بمباران سراسر نوار غزه طی بامداد امروز
  • اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد
  • روز ۲۱۲ طوفان‌الاقصی|بمباران رفح و ۳ اردوگاه آوارگان
  • حملات بامدادی به جنوب لبنان/ اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد
  • حملات توپخانه‌ای و پهپادی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود
  • تصاویری از میزان ویرانی بندر غزه در نتیجه بمباران اشغالگران