Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-09@02:24:11 GMT

خودکفایی در صنعت لوازم خانگی ممکن شد

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۲۹۷۸

خودکفایی در صنعت لوازم خانگی ممکن شد

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کیوان گردان مدیر کل دفتر صنایع فلزی، برق و لوازم خانگی وزارت صمت اظهار کرد: یکی از آرزو‌های قدیمی در معاونت صنایع ایجاد تشکلی در حوزه قطعات لوازم خانگی و ایجاد هم افزایی لازم در این حوزه بود. امروز این امر خیر به ثمر رسیده و ما هم تا حد توان از آن حمایت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در سال ۹۹ با همت فعالان این حوزه برای اولین بار در نیاز‌های اصلی لوازم خانگی خودکفا شدیم در حالی که حدود ۵ سال پیش، بیش از ۶۰ درصد بازار ما در اختیار شرکت‌های خارجی قرار داشت‌. از همان ابتدا واردات لوازم خانگی به کشور ممنوع شد و با خود باوری که داشتیم، علی رغم افزایش بیش از تصور تحریم‌ها، امروز به خودکفایی در این حوزه رسیده‌ایم. امسال با افزایش تیراژ تولید به دنبال دستیابی به بازار‌های خارجی هستیم.

او با اشاره به تولید ۷ میلیون لوازم خانگی در سال‌‌های پیش از تحریم، گفت: در اوج شرایط سخت صنعتی و وجود کرونا تولید لوازم خانگی در کشور ما به ۱۵ میلیون رسید. صنعت لوازم خانگی توانست در مسیر درونزایی حرکت کند و امیدواریم به برونزایی و صادرات دست پیدا کند. امروز این صنعت یک ترنوبل ۶ میلیارد دلاری را با ۳۰۰ هزار اشتغال مستقیم ایجاد کرده است و میانگین عمق ساخت داخل در این حوزه به ۷۰ درصد رسیده است. در برخی از این اقلام این عدد هنوز به میزان لازم نرسیده اما به زودی به آن دست پیدا خواهیم کرد. امسال افق دید ۶۰۰ میلیون دلاری را برای صادرات در نظر گرفته‌ایم. امروز فعالان حوزه لوازم خانگی از ارز متقاضی، ارز حاصل از صادرات و ارز تهاتری استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لوازم خانگی وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۲۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه

نادعلی کهنسال مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: ۱۰۸ هزار تن کالا در فروردین ماه امسال از استان مازندران به روسیه صادر شده که از لحاظ وزنی ۱۱۵ درصد رشد داشته است.

او افزود: این کالا‌ها شامل سیمان، گچ، لبنیات و میوه بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: به لحاظ ارزشی نیز صادرات کالا از مازندران به روسیه ۱۱۰ درصد افزایش داشته است.

در فروردین ماه امسال بالغ بر ۲۴ میلیون دلار کالا از مازندران به کشور‌های هدف صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • خدمات پس از فروش لوازم خانگی و یدکی خودرو اجباری است
  • صنعت فرش ۸ برابر صنعت پتروشیمی توان ارزآوری دارد
  • ایران در حوزه صادرات توانمندی‌های فناوری در تراز بین المللی قرار گرفته است
  • فروشندگان لوازم خانگی و اداری زیر ذره‌بین بازرسان قرار گرفتند
  • پاکشوما ۴۹ ساله شد
  • حراج لوازم خانگی اموال تملیکی در ۹ استان کشور
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • صادرات ۷۱۰ میلیون یورو تجهیزات صنعت نفت
  • محکومیت بیش از یک میلیارد ریالی قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است