Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد قاسمی  دادستان عمومی و انقلاب قزوین در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان گفت: پیرو مصوبات ستاد، ۲ کارگروه رصد فضای مجازی و حقوقی و قضایی را در استان تشکیل دادیم که کارگروه اول مورد مشابه در برخی از سازمان‌ها و ادارات دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد قاسمی گفت: تاکنون سه جلسه کارگروه رصد فضای مجازی در استان برگزار شده و از استان‌های پیشرو در این زمینه هستیم و باید عزم جدی برای اجرای مصوبات این جلسات داشته باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: تاکنون مدیران کانال‌های پرمخاطب و با هویت را دعوت کرده ایم، ولی مشکل اصلی با کانال‌هایی است که هویت مشخصی ندارند و بعضا ارتباطاتی با خارج از کشور دارند.

وی با اشاره به تشکیل دو پرونده تخلفات انتخاباتی در کارگروه قضایی، افزود: این پرونده‌ها با اتهاماتی از قبیل تهدید علیه بهداشت عمومی و تبلیغات زودهنگام تشکیل شده اند و متهمان آن‌ها نیز تا حدودی سرشناس هستند و شاید تا حدودی نیز طرفدار داشته باشند.

قاسمی گفت: از کسانی که خود را مدعی قانونگرایی و هدایت گروه‌ها و جریان‌های سیاسی می‌دانند انتظار می‌رود در اجرای قانون پیشقدم و مقید به قانون باشند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: اگر سرشناسان یک جامعه در چهارچوب قانون رفتار نکنند نمی‌توانیم از دیگران انتظار قانونگرایی داشته باشیم.

وی با اشاره به اتفاقات جدید انتخاباتی در سطح این استان، گفت: برگزاری مناظره نامزد‌ها با متولی گری رسانه ملی در حال برگزاری است که باید با تاکید بر بیان نقاط قوت و برنامه‌ها صورت گیرد.

قاسمی افزود: قوه قضاییه در فرایند برگزاری انتخابات هیچ مداخله‌ای ندارد، ولی سه وظیفه اصلی پیشگیری از تخلفات و جرایم، رسیدگی به تخلفات انتخاباتی و نظارت را برعهده دارد.

وی افزود: نظارت بر حسن اجرای قوانین و عملکرد مثبت مسئولان موجب مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات و افزایش اعتماد عمومی به نظام می‌شود.

دادستان قزوین با تاکید بر افزایش سواد رسانه، گفت: جرایم در فضای مجازی مشابه جرایم در فضای حقیقی است و متاسفانه اطلاعات حقوقی برخی از این فضا حتی فعالان رسانه خیلی پایین است که باید در این حوزه کار شود.

وی گفت: در انتخابات، بیشترین تخلفات در زمان انتخابات به وقوع می‌پیوندد چه در تبلیغات زودهنگام یا تبلیغات خارج از مهلت که قانونگذار تعیین و جرم انگاری کرده است.

قاسمی با اشاره به این جرایم، گفت: تبلیغات له یا علیه نامزدها، انتشار فیلم‌های شخصی و خصوصی، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی، انتقال محتوای غیر اخلاقی و تغییر فیلم و صوت از جمله این تخلفات بوده که در ماده ۷۳۷ و ۷۳۸ قانون مبارزه با جرایم رایانه‌ای آمده است.

مبارزه بی امان و بدون ملاحظه با متخلفان انتخاباتی در دستور کار قرار گیرد

بازرس کل استان قزوین نیز در این جلسه گفت: در خصوص سوءاستفاده از بیت المال در انتخابات، مقررات و قوانین متعددی وجود دارد و از بازرسی ها، حراست‌ها و حفاظت‌های ادارات انتظار می‌رود که این مقررات را اجرا کنند.

عبدالله آقاعلیخانی گفت: متاسفانه خرید و فروش سمت در شهرداری‌ها از الان قوت گرفته است و باید جلوی آن را با همکاری ماموران حراست و بازرسی بگیریم.

وی گفت: ما نباید در اقدامات خود دچار ملاحظه شویم بلکه با متخلفان مبارزه بی امان و بدون ملاحظه کاری داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات 1400 دادگستری قزوین دادستان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۳۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است

به گزارش خبرآنلاین البرز؛امیدرضا تونی روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت گفت: در فروردین ماه امسال، شش نفر از عاملین آلودگی محیط زیست شامل اشخاص حقیقی و حقوقی با تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی و چهار فقره دادنامه و رأی محکومیت در این خصوص صادر شده است.

تونی افزود: آلودگی‌های نفتی، عدم مدیریت پسماندهای بیمارستانی و شهری و تخلیه فاضلاب‌خام در محیط از جمله تخلفات زیست محیطی بوده که برای آنها پرونده قضایی تشکیل شده و تا حصول نتیجه، توسط کارشناس اداره محیط زیست کرج پیگیری خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج ادامه داد: هر اقدامی که تهدید علیه محیط زیست شناخته شود از قبیل دفع غیربهداشتی فضولات انسانی و دامی و مواد زاید، ریختن مواد مسموم‌کننده در رودخانه‌ها و استفاده‌ غیرمجاز از فاضلاب خام یا پساب تصفیه‌ خانه‌های فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع است و مرتکبین چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند به حبس محکوم خواهند شد.

این مسئول اظهار کرد: محیط زیست سالم و طبیعی هر روز هم در حال تحدید و هم در حال تهدید است. رشد جمعیت در کنار توسعه فعالیت‌های صنعتی به خطر بزرگی برای آینده محیط زیست در جهان بدل شده و اگر امروز کاری برای محیط زیست نشود، دیگر چیزی از آن برای آیندگان باقی نمی‌ماند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901300

دیگر خبرها

  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • ‌مشکل کمبود معلم در استان فارس حل می‌شود/ تشکیل قرارگاه تکریم مقام معلم
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد