Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید موسی خادمی گفت: موضوع آب به ویژه بعد از سیل۹۸ طلبکارانه تر پیگیری شده است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛خادمی در جلسه شورای دانا که با حضور نمایندگان استان در خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه در استان، مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار و رییس سازمان برنامه و بودجه لرستان در تهران برگزار شده بودبا تقدیر از تلاش نمایندگان لرستان در خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و نماینده ولی فقیه در استان به خاطر پیگیری امور مربوط به توسعه استان اظهار کرد:  در سطح استان، شوراهای متعددی تحت عناوین مختلف وجود دارد و ضرورت وجود یک نهاد فرا دستی احساس می شد که بتواند امور مربوط به استان را به صورت غیر رسمی پیگیری و اعضاء با هم افزایی و همگرایی مسائل مربوطه را بررسی و در مورد پروژه‌های استانی اتفاق نظر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوافزود: در ابتدای مسئولیتم، طرحی ارائه شد که اعضای این نهاد فرادستی متشکل از  استاندار ، دادگستری، نمایندگان مجلس و نماینده ولی فقیه بود که روی این طرح مطالعه و نام آن شورای دانا انتخاب شد که مخفف دادگستری ، استانداری، نمایندگان مجلس و امام جمعه  بود که پس از ارجاع مورد قبول وزارت کشور قرار گرفت.

خادمی با اشاره به اینکه چند جلسه استانی آن نیز برگزار  و اهداف کلان  مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: متاسفانه این طرح با کم لطفی گروه های سیاسی در استان مواجه و از آن به عنوان گروهی برای تعیین مدیران استانی و غیره نام برده شد و به این شکل سطح کار را پایین آورده و با فضاسازی، رغبت افراد برای حضور در جلسات استانی کاهش یافت.

استاندار لرستان وجود چنین مجموعه ای را برای پیشبرد اهداف استان ضروری دانست و یادآورشد: عمده ترین بحث های این شورا سرمایه‌گذاری در استان و جلب ،جذب و حمایت از سرمایه گذار و همچنین تصمیم گیری در مورد مسائل مهم استان مثل حوزه آب و هماهنگی و پیگیری در وزارتخانه ها بود.

 او به برگزاری جلسات متعدد با لرستانیهای مقیم تهران که با همکاری اتاق بازرگانی برگزار شد اشاره کرد و گفت: به همین منظور با مدیران و مسئولینی که در سطوح و رده های بالا در کشور مسئولیت داشتند نیز جلساتی برگزار شد.

 استاندار لرستان خاطرنشان  کرد: به هر حال ایده وجود داشته و اقداماتی نیز انجام شده اما تاکنون فعالیت و خروجی مورد انتظاری نداشته که لازم است این طرح بهتر ، گسترده تر و برای دوره‌های بعدی فعال تر و قوی تر شود و این می تواند مبنای خوبی برای پایه و اساس پیشرفت لرستان باشد.

خادمی ه یکی از مهم ترین مسائل استان را موضوع آب عنوان کرد و افزود: این موضوع به ویژه بعد از سیل۹۸ طلبکارانه تر پیگیری شده و خوشبختانه تاکنون نتایج خوبی حاصل شده است.

 او بیان کرد: اتفاقی که از  سال ۹۸ در حوزه تخصیص آب افتاده ، یکی از اتفاقات خوب است بطوری که اکثر سدهایی که بدنبال تخصیص برای آنها بوده ایم اکنون تخصیص آب گرفته اند.

خادمی تاکیدکرد: در مقایسه با سال ۹۶ تعداد زیادی از سدهای ما مثل سد آبسرده،  سد تاج امیر ،سد شهید بروجردی ،سد مخمل کوه که تخصیص آنها یک بود یعنی فقط ردیف آنها موجود و تخصیص آنها حذف شده بود، در حال حاضر همه ی آنها به مدار برگشته و برای سدهای چولهول ، خسروآباد و ۱۲ الی ۱۳ سد دیگر نیز تخصیص آب گرفته ایم.

او در خصوص سد معشوره نیز عنوان کرد: با تلاش فراوان ظرفیت سد معشوره را از حداکثر ۵۰ میلیون متر مکعب به ۴۰۰ میلیون متر مکعب بالا برده‌ایم و با احتساب حجم پیشگیری از سیلاب، وزارت نیرو تا کنون ۲۰۰ میلیون متر مکعب تخصیص داده که ما بحث ۲۷۰  میلیون متر مکعب را داریم که عدد به این شکل عوض شده است.

 استاندار لرستان با بیان اهمیت تخصیص آب در توسعه استان ،گفت: با اینکه کار بزرگی در این زمینه انجام شده در عین حال ما سهم لرستان را بیشتر از این میدانیم و با وزارت نیرو بحث و گفتگو داریم و در این زمینه ده‌ها جلسه مختلف با موضوع آب برگزار شده است.

او با اشاره به تهیه کتابچه ای تحت عنوان سند آب لرستان ، تصریح کرد:در این کتابچه که یک سند قوی است همه استدلال ها موجود و موضوعات مختلفی از جمله؛ چرا سهم آب لرستان کم است و سهم لرستان از سناریوهای مختلف که می شود محاسبه کرد بدست آمده و سهم تخصیص آب لرستان استخراج شده و درحال انجام است.

 خادمی با تاکید بر سند آمایش لرستان ، افزود: لرستان از جمله نخستین استانهایی بود که طرح آمایش آن در سال های۹۱ و ۹۲ تهیه شده و پس از مرور ،بازنگری و اصلاح شده است.

او اضافه کرد: در گذشته هر استانی خودش طرح آمایش را طراحی می کرد ولی در حال حاضر آمایش ملی طراحی و سهم هر استان در آن مشخص شده و برخلاف گذشته نگاه از بالا به پایین انجام شده است که لازم است با هم تلفیق و سند آمایش لرستان را مجددا اصلاح و بازنگری کنیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سیل 98 سند آب میلیون متر مکعب برگزار شد آب لرستان تخصیص آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۳۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلاجقه در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیأت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیات حاکمه افغانستان در خصوص حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب برای دریاچه هامون صورت گرفته است.

وی افزود: سیلاب‌ها هم در منطقه به ما کمک می‌کند تا هامون شرایط بهتری پیدا کند و امیدواریم با رایزنی‌هایی که در حال انجام آن هستیم، بتوانیم انحرافی را که روی این رود وجود دارد، مسدود کنیم و وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد.

در حال تکمیل

کد خبر 6093926

دیگر خبرها

  • انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور
  • حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد
  • رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد