Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیصد و سی امین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با حضور روسای شبکه های بهداشت و درمان استان و مراکز بهداشت شیراز به صورت مجازی و تاکید رئیس دانشگاه بر تسریع روند واکسیناسیون کرونا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «مهرزاد لطفی» در جمع اعضای این نشست با اشاره به پیشرو بودن دانشگاه در انجام واکسیناسیون علیه کووید۱۹، تسریع در این امر را اولویت اصلی روسای شبکه های بهداشت و درمان استان و مراکز بهداشت شیراز دانست و بر به کارگیری تمامی توانمندی های موجود و ایجاد زیرساخت های موردنیاز در این زمینه تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
او با قدردانی از مسوولان سلامت استان به پاس تلاش در پیشبرد اهداف دانشگاه به ویژه در بحران کروناویروس، اظهار کرد: مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته و ورودی بیماران جدید بیمارستان ها رو به کاهش است و در حال حاضر باید دغدغه همه مسوولان و مدیران سلامت استان، انجام واکسیناسیون سریع به گروه های هدف باشد. دکتر لطفی با اعلام صدرنشینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در انجام سریع واکسیناسیون از زمان تحویل تا تزریق در میان دانشگاه های علوم پزشکی کشور، تلاش همه جانبه برای تداوم این موفقیت را مورد تاکید قرار داد. رییس دانشگاه افزود: واکسن بیماری کووید۱۹ به سختی از سوی دولت تهیه می شود و با توجه به اعتماد مردم به وزارت بهداشت و به تبع آن دانشگاه علوم پزشکی، لازم است مسوولان سلامت تلاش مضاعفی در انجام سریع واکسیناسیون همراه با زمان بندی دقیق داشته باشند.   او با اعلام اینکه فارس در رعایت پروتکل های بهداشتی در برابر کروناویروس از استان های برتر کشور به شمار می رود، این را نشانگر همکاری موفق بین بخشی و مشارکت مردم استان دانست و افزود: لازم است برای تقویت در انجام واکسیناسیون علیه کووید۱۹، از همکاری بیشتر فرمانداران استفاده کرد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: مجموعه دانشگاه با جدیت در حال انجام واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ است و برای افزایش سرعت این امر نیز مراکز انجام واکسیناسیون را افزایش داده است. دکتر لطفی همچنین با تقدیر از تلاش همکاران آزمایشگاه های تشخیصی کروناویروس، اعلام کرد: بر اساس آمارهای موجود، از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در فارس، به طور میانگین از هر پنج هم استانی، از یک نفر تست تشخیصی این بیماری گرفته شده است. دکتر لطفی در این نشست ضمن بررسی آمار نمونه های آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به ارزیابی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت. او همچنین در این نشست روند انجام تست های pcr و سریع در مراکز ۱۶ ساعته و اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را بررسی کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فارس دانشگاه علوم پزشکی انجام واکسیناسیون واکسیناسیون علیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۳۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش خبرآنلاین، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • طرح واکسیناسیون اتباع خارجی + فیلم
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت